• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniuje gali atsirasti dar vienas pėsčiųjų tiltas – jungtis per Nerį tarp Vingio parko ir „Litexpo“ parodų rūmų. 

Vilniuje gali atsirasti dar vienas pėsčiųjų tiltas – jungtis per Nerį tarp Vingio parko ir „Litexpo“ parodų rūmų. 

REKLAMA

Dar 2019 metais vilniečiams buvo pristatyta idėja pastatyti naują pėsčiųjų tiltą. Jis esą turėjo tapti ne tik jungtimi tarp Lazdynų, Vilkpėdės ir Naujamiesčio, bet ir nauju miesto traukos tašku, „skatinančiu tvaresnį judėjimą bei praturtinančiu laisvalaikio infrastruktūrą“.

Tačiau praėjo jau penkeri metai, o tilto – kaip nėra, taip nėra. Projektas buvo apmokėtas, ekspertizės – atliktos, tačiau darbai taip ir neprasidėjo. Vis dėlto panašu, kad prie šių statybų idėjos vėl grįžtama. O kiek tam bus išleista pinigų?

REKLAMA
REKLAMA

Jau turėjo būti pastatytas

Anot Vilniaus savivaldybės, buvo planuojama, kad naujasis pėsčiųjų tiltas bus pastatytas per ateinančius ketverius metus. Tai reiškia, kad pagal planą, tiltas jau turėjo būti pastatytas 2023–2024 m. 

REKLAMA

Konkursą galiausiai laimėjo projektas „Užvingio salos tiltas“, o bendrai konkursui įgyvendinti buvo išleista apie 385 tūkst. eurų, tačiau tiltas pastatytas taip ir nebuvo.

Šiais metais ir vėl buvo sugrįžta prie idėjos įgyvendinti šį projektą. Dar liepos 2 d. šiam tilto statybos projektui ir vėl buvo užsakytos ekspertizės paslaugos, kurių kaina siekia 13,3 tūkst. eurų.

REKLAMA
REKLAMA

Tai reiškia, kad bendrai šiam projektui jau yra išleista apie 400 tūkst. eurų, tačiau jokie darbai toliau nevyksta.

Visa ši situacija kelia daug neaiškumų ir klausimų. Pavyzdžiui, kodėl tilto statybos taip ir neprasidėjo bei kodėl reikėjo naujos ekspertizės, jei projektas buvo parengtas įgyvendinimui?

Siekdamas išsiaiškinti situaciją portalas tv3.lt susisiekė su Vilniaus miesto savivaldybe. Pastarosios Komunikacijos skyriaus Ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas paaiškino, kad projekto ekspertizė yra standartinė procedūra, vykdoma prieš statybą leidžiančio dokumento išdavimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Ekspertizės metu patikrinamas statinio techninio projekto atitikimas teisės aktų ir projekto rengimo dokumentų reikalavimams“, – nurodė savivaldybės atstovas.

Anot jo, Užvingio tilto projektavimas yra baigiamojoje stadijoje, todėl yra įsigyjamos ir privalomos projekto ekspertizės paslaugos.

„Užvingio tiltas buvo suprojektuotas 2020 metais, t. y. praėjusią Vilniaus miesto savivaldybės kadenciją. Tačiau projekto ekspertizės metu buvo nustatyta, kad techninis projektas neatitiko teritorijų planavimo dokumentų, todėl projektavimas buvo sustabdytas“, – nurodė G. Grubinskas.

REKLAMA

Pasak savivaldybės atstovo, pakoregavus teritorijų planavimo dokumentus, projektavimo darbai buvo atnaujinti – atliktos korekcijos atsižvelgiant į pasikeitusius teisės aktus bei pakitusias aplinkines teritorijas, todėl iš naujo užsakyta projekto ekspertizė.

Idėja kilo dar 2019 m. 

Dar 2019 m. Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė pėsčiųjų tilto per Nerį prie „Litexpo“ architektūrinės idėjos konkursą, kuriame dalyvavo net 16-a dalyvių. 

REKLAMA

Buvo nurodyta, kad tilto tikslas – sujungti Lazdynus ir Vilkpėdę su Naujamiesčiu, o pėstiesiems ir dviratininkams leisti patogiau pasiekti „Litexpo“ parodų ir kongresų centrą, skatinti po miestą judėti dviračiais ar kitomis ekologiškomis transporto priemonėmis.

Tiltas per Nerį taip pat turėjo padėti išspręsti ir mašinų stovėjimo klausimus abiejose Neries pusėse, sukurti geresnį dviratininkų susisiekimą su centrine miesto dalimi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat ne vieno dalyvio siūlomos tilto idėjos apėmė ir papildomas erdves tilto zonoje – buvo siūloma išnaudoti jas vilniečių poilsiui, įrengti kavines, kur galėtų vykti ir muzikiniai pasirodymai.

„Vienoje upės pusėje atnaujintas Vingio parkas. Kitoje – nauja automobilių aikštelė prie Litexpo. Tiltas būtinas, kad daugiau žmonių galėtų džiaugtis parku, o judėjimas pėsčiomis šioje miesto dalyje taptų įmanomas ir teiktų džiaugsmą.

REKLAMA

Džiugu, kad turime gerą konkurenciją tarp architektų, ir tikiuosi, kad tarp jų bus tikrai verta išpildymo idėja ir darbas vertas laimėtojo vardo“, – sakė tuometinis Vilniaus mero meras Remigijus Šimašius.

Sprendžiant iš viešai skelbiamų dokumentų, tilto statybų kaina turėjo būti apie 17 mln. eurų.

REKLAMA

Atsiras dar vienas tiltas

Tiesa, Vilniuje atsiras ir dar vienas pėsčiųjų tiltas. Jis turėtų sujungti A. Goštauto ir Upės gatves bei taps svarbia grandimi darnaus judumo infrastruktūroje. Planuojama, kad tiltas bus baigtas iki 2027 m.

„Naujasis pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas papuoš atnaujintą Neries krantinę ir atlieps didėjantį vilniečių poreikį patogioms ir aplinkai draugiškoms jungtims. Tiltas sujungs Žvėryną, Saltoniškes ir centrą“, – sakė Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus miesto savivaldybė skaičiuoja, kad planuojama naujo tilto statybos darbų vertė bus 14,9 mln. eurų.

Pasak savivaldybės pranešimo 112 metrų ilgio ir 14 metrų pločio tiltas taps svarbia darnaus judumo infrastruktūros dalimi – jame bus aiškiai atskirtos erdvės pėstiesiems ir dviratininkams, o prieigos sklandžiai sujungs esamus ir atnaujintus takus bei krantines.

REKLAMA

Tiltas išsiskirs ne tik funkcionalumu, bet ir architektūra. Medinė arkinė konstrukcija natūraliai įsilies į aplinką, bus jaukiai apšviesta ir sukurs patrauklią erdvę po tiltu.

Esą unikali forma leis žmonėms patogiai pereiti iš apatinės krantinės į viršutinę, o stikliniai turėklai apsaugos nuo vėjo, neužstodami vaizdų į upę.

Tiltą projektavo „Inhus Engineering“, projekto vadovas Justas Petkevičius.

REKLAMA
Kai tūkstančiai žmonių sėdi kamščiuose Ukmergės g. nuo Šeškinės kalno ar Geležinio Vilko gatvėje, nes trūksta viadukų ir požeminių perėjų - milijonai skiriami tiltui kuriuo niekas nevaikščios, nebent keli paspirtukininkai. Čia svarbiausia ne statyti - o praplauti Vilniečių pinigus...
Nors viena tilta autotransportui nutieskit, mazaprociai bekunskai.
Tokiu krizės laikotarpiu? Prisileidome bulbašų ir ruskių, gerai apmokamų darbų nerasta, samdomi visokie kazbekai, kurių 30 m. laisvoje Lietuvoje nebuvo, išskyrus laikinus autoprekeivius.
Nesigaminame pakankamai antidroniškų sistemų, nesigaminame kovinių dronų ir neperkame toliašaudžių artilerijos sistemų atgaliniams smūgiui rusofašistui?
Užtai perkame brangiausius tankus, kuriuos iškart sunaikintų rusofašisto dronai, nes neturi avia priedangos... Užtai labai norime tilto, kur vaikščios senjorai ir jaunimas su paspirtukais. Neturime bunkerių, kur žmonės galėtų slėptis, bet pinigus taškome "norams"... Benkunska, kiek % tau nubyra nuo kiekvieno projekto? Vilos Ispanijos savo solistei dar nenupirkai???
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų