• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienas Liberalų sąjūdžio lyderių europalramentaras Antanas Guoga pasisako už plačiau taikomus nekilnojamojo turto ir aplinkosaugos mokesčius ir pritaria automobilių mokesčiui. Tai jis teigė artėjantiems Seimo rinkimams skirtoje „Žinių radijo“ laidoje, kur diskutavo su socialdemokratu Algirdu Sysu.

Vienas Liberalų sąjūdžio lyderių europalramentaras Antanas Guoga pasisako už plačiau taikomus nekilnojamojo turto ir aplinkosaugos mokesčius ir pritaria automobilių mokesčiui. Tai jis teigė artėjantiems Seimo rinkimams skirtoje „Žinių radijo“ laidoje, kur diskutavo su socialdemokratu Algirdu Sysu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Aišku, čia bus labai didelis pasipriešinimas ir bus labai daug diskusijų, ir, deja, mes visi politikuosime. Bet reikia žmonėms išaiškinti, kad mes pinigus turime iš kažkur paimti, kad visi oriau gyventų – neįmanoma tik duoti“, – laidoje „Ką renkiesi?“ tvirtino A. Guoga.

REKLAMA

Pasak A. Guogos, žmonėms reikia pasakyti tiesą, kad būtina kokiu nors keliu surinkti pinigus – tik tada valstybė esą judės į priekį. „Patikėkite, tik laiko klausimas, kada bus automobilių mokestis – jis turi būti, – teigė A. Guoga, – Mes turime geriau surinkti ir nekilnojamojo turto mokestį, nes daugiau kaip penkis kartus atsiliekame nuo Europos Sąjungos vidurkio.“ Politiko žodžiais, šalyje surenkami per menki ir aplinkosaugos mokesčiai. „Reikėtų skatinti ekologišką Lietuvą ir visas pasaulis turėtų žinoti, kad mūsų tikslas – ekologiška Lietuva, labai progresyvi šalis“, – aiškino A. Guoga. Laidoje liberalui oponavęs socialdemokratas A. Sysas sako visiškai palaikąs A. Guogos teiginius. „Mus ragina ir Tarptautinis valiutos fondas“, – paminėjo parlamentaras.

REKLAMA
REKLAMA

Premjeras kartoja: mokesčio nebus

Apie automobilių mokestį ne kartą šią kadenciją buvo užsiminęs ir Vyriausybės vadovas Algirdas Butkevičius, bet 2014 metų vasarį „Žinių radijuje“ premjeras nubraukė, kad „automobilio mokesčio artimiausiu metu nebus“.

Be to, Lietuvai ekonomikos augimui nežalingus mokesčius siūlo įvesti ir Europos Komisija – pavyzdžiui, automobilių ar nekilnojamojo turto mokesčius. „Puikiai suprantu, kodėl šis klausimas Lietuvoje nejuda. Jeigu mes padarytume apklausą, kiek gyventojų Lietuvoje norėtų matyti plačiau taikomą nekilnojamojo turto mokestį arba automobilių mokestį, matytume, kad tai yra labai nepopuliarūs mokesčiai. Todėl labai sudėtinga įgyvendinti reformas“, – pirmadienį laidoje „Aktualioji valanda“ sakė „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taršos mokestis

Aplinkos ministerija įsitikinusi, kad Lietuvoje reikia įvesti automobilių taršos mokestį. Dyzeliniams mokestis siūlomas dvigubai didesnis nei benzininiams, mat jie labiau teršia kietosiomis dalelėmis. Kol kas raminama, kad iki Seimo rinkimų šio mokesčio nebus.

Tačiau ekonomistai neatmeta, kad šis mokestis bus įvestas pritrūkus biudžete pinigų. Įvertinę Europos Sąjungos šalių patirtį, ekspertai siūlo lengvuosius automobilius apmokestinti pagal tai, kiek pagal gamintojo deklaraciją automobilis išmeta anglies dvideginio ir kietųjų dalelių.

Automobiliui senstant mokestis nesikeistų. Benzininiams automobiliams mokestis siūlomas iki 160 € per metus, o dyzeliniams - iki 300 €. Taigi už vidutinę, 2 litrų variklį turinčią benzininę mašiną, tektų mokėti apie 60 €, o už dyzelinę – apie 90 €.  

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų