Žiniasklaida: realiai užsikrėtusiųjų koronavirusu Rusijoje skaičius nuo oficialaus skiriasi 5 kartus

Rusijos žurnalistai aptiko, kad šalyje išduodamų persirgusiems QR kodų kiekis penkiskart viršija oficialiai deklaruojamus duomenis. Jeigu informacija pasitvirtintų, tai galėtų ne tik paaiškinti itin vangų rusų norą skiepytis, bet tuo pačiu ir iškeltų Rusiją į pasaulinius lyderius pagal daugiausiai persirgusiųjų skaičių.

Kelių Rusijos portalų žurnalistai patikrino šalies koronaviruso susirgimų duomenų bazę ir aptiko, kad realus pandemijos mastas galėjo būti daug kartų didesnis už tą, kurį deklaruoja valdžia. Mat išduodamų QR kodų skaičius akivaizdžiai nesutampa su deklaruojamu.

Kelias dešimtis įvairių žmonių sertifikatų susipažinimui surinkę žurnalistai įvertino paskutinio pusmečio realius susirgimo skaičius. Pats paskutinis iš tokių sertifikatų – iš žmogaus, kuris pasveiko 2021-ųjų birželio pabaigoje, – turi eilės numerį 27 mln. 300 tūkst. „Meduza“ šaltinis vienoje iš Rusijos federalinių tarnybų, susipažinęs su Federalinio registro darbu, į klausimą, ar šis skaičius atitinka įrašų registre skaičių, atsakė: „Taip ir yra“.

Šiuo metu, anot „Meduza“ žurnalistų, išduodami numeriai jau viršija 29 mln. Tai yra beveik 5 kartus daugiau negu oficialiai per visą pandemiją įregistruotų užsikrėtusiųjų skaičius šalyje (6 mln.).

Tiesa, šis skaičiavimo būdas gali turėti netikslumų. Pavyzdžiui, jeigu žmogus iš naujo suserga, tai jam sukuriamas naujas įrašas. Naujas įrašas taip pat sukuriamas ne tik tiems, kas sulaukia teigiamo PGR testo rezultato, tačiau ir kitais Rusijos sveikatos ministerijos leidžiamais būdais diagnozuojama liga. Pavyzdžiui, kompiuterine tomografija diagnozuota plaučių liga, kurią medikai laiko pakankamu pagrindu pripažinti COVID-19 infekcijos padariniu.

Maža to, kiekvienas regionas pats nustato, kaip registruoti COVID-19 atvejus: įtraukti ten tik koronaviruso ir plaučių uždegimo atvejus ar taip pat ir kitas ūmines kvėpavimo takų ligas, kurių registre gali būti ir 20-30 proc. „Registras pildomas labai sąžiningai, tačiau jis nėra tikslus“, – aiškino susipažinęs su juo šaltinis „Meduza“.

Rusijos sveikatos ministerija, atsakydama į žurnalistų užklausą, tvirtino, kad 27 milijonų užsikrėtusiųjų skaičius neatitinka teisybės. Anot ministerijos atstovų, šis skaičius iš tiesų figūruoja duomenų bazėje, tačiau jis atspindi „vakcinuotų pirmąja vakcina“ skaičių iki 2021-ųjų liepos 9-osios.

Tai yra, valdininkai nusprendė, kad žurnalistai tiesiog susipainiojo skaičiuose, nors tiriami skaičiai yra surinkti iš žmonių tikrų QR kodų – sertifikatų.

Vėliau „Meduza“ gavo dar vieną patvirtinimą, kad jų tiriami skaičiai yra rusų COVID-19 sergamumo, o ne skiepijimo. Skaitytojas atsiuntė savo 2020-ųjų kovo mėnesio sertifikatą, kuriame nurodytas numeris 230 tūkst., nors oficialiai iki tų metų balandžio pabaigos sergančiųjų tebuvo 106 tūkst. Apie jokias vakcinas tuo metu ir kalbos dar nebuvo, Rusijoje pirmoji vakcina oficialiai įregistruota buvo tik 2020-ųjų rugpjūtį.


Rašyti komentarą...
O
Oho
2021-07-25 14:50:39
Pranešti apie netinkamą komentarą
Kažin Lietuvoj kiek kartų iškreipta statistika?gal geriau savim rūpinkimes,o ne gandus platinkum?
Atsakyti
-1

s
susitvarkyk
2021-07-25 13:24:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
savo kieme
Atsakyti
-1

SKAITYTI KOMENTARUS (2)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų