• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prancūzijos prekybos tinklas „Carrefour“ pradėjo žymėti savo parduotuvių lentynose „šrinkfliacijos“ – sumažintų prekių pakuočių ar taros, išlaikant tą pačią kainą – prekes. Tokiu būdu bandoma kovoti su gamintojais, kurie siekia nuslėpti tikrąjį prekės pabrangimą nuo pirkėjo.

Prancūzijos prekybos tinklas „Carrefour“ pradėjo žymėti savo parduotuvių lentynose „šrinkfliacijos“ – sumažintų prekių pakuočių ar taros, išlaikant tą pačią kainą – prekes. Tokiu būdu bandoma kovoti su gamintojais, kurie siekia nuslėpti tikrąjį prekės pabrangimą nuo pirkėjo.

REKLAMA

„Carrefour“ šią savaitę specialiomis informacinėmis lentelėmis pažymėjo kelių gamintojų prekes, kuomet pastebėjo, kad jie pradėjo tiekti sumažintos talpos produkciją už ankstesnę kainą.

„Šrinkliacija“ (angl. Shrinkflation) – tai būdas slapta padidinti kainą, kurio dažnai imasi maisto prekių gamintojai: siekiant nuslėpti kainų didinimą ir tiesiog sumažinama pakuotė ar tara. Tokiu būdu pardavėjas padidina realią prekės vertę, nepaisant to, kad pirkėjas moka ankstesnę kainą (savaime suprantama, už tai gauna mažiau produkcijos).

Šiuo metu prekybos tinklas žymi, be kitų, šaltosios arbatos „Lipton“ plastikinės taros talpos pokyčius, šokoladą „Lindt“ ir ledus „Viennetta“, rašoma BBC.

REKLAMA
REKLAMA

„Carrefour“ skelbiama, kad tokiu būdu norima paveikti bendroves, kurios gamina tokią produkciją, kad jos sumažintų ne tik pakuotes, bet ir produkcijos kainas.

REKLAMA

„Akivaizdu, kad šių produktų stigmatizacijos tikslas – suteikti galimybę gamintojas peržiūrėti savo kainodaros politiką“, – BBC cituojamas prekybos tinklo atstovas.

„Carrefour“ nustatė 26 produktus, kurių pakuotės staiga „sumažėjo“, tačiau jų gamintojai išlaikė tas pačias pardavimo kainas. Jie yra gaminami tokių maisto pramonės gigantų, kaip „Nestle“, „PepsiCo“ ar „Unilever“.

REKLAMA
REKLAMA

„Carrefour“ skelbia, kad, pavyzdžiui, vaikiškas pieno mišinys „Guigoz“, kurį gamina „Nestle“, sumažėjo nuo 900 g pakuotės iki 830 gramų.

Persikų skonio „Lipton Ice Tea“, kurį gamina „PepsiCo“, susitraukė nuo 1,5 l iki 1,25 l.

„Unilever“ ledų pakuotės „Viennetta“ turinys sumažėjo nuo 350 g iki 320 g.

„Carrefour“, antras pagal dydį Prancūzijoje mažmeninis tinklas, tokius produktus palydi informacinėmis lentelėmis su užrašais: „Šio produkto apimtis/svoris sumažėjo, o faktinė tiekėjo prašoma kaina išaugo“.

BBC skelbiama, kad „Unilever“, „Pepsico“ ir „Nestle“ nekomentavo šių „Carrefour“ veiksmų.

Pas mus galima žymėti visus dešrelių ir duonos gamintojus, visas bandeles, kepsnelius ir t.t. Sumažėjo iki vaikiško pirštelio plonumo.
Pas mus tas pats, pvz visu dydziu lays traskuciai sumazejo 10g, anksciau 130g pakelis kainavo 1.49eur, dabar 120g pakelis 2.39eur.
Samsono tarybines desreles irgi sumazejo 20g pries 2 metus kainavo 2.30eur, dabar 3.50eur.
Dar pazysit, - sumažinsiu ryžių, grikių ir kito lesalo pakuotes nuo 800 gramų iki 600 gramų. Arba užrašysiu pakuotės svorį 500+100 g ir ant pakuotės priekinės pusės - bus didžiuliu šriftu užrašyta:
100 GRMŲ - NEMOKAMAI.

P.s. o kainas už pakuotę - pakelsiu 20%.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų