„Carrefour“ šią savaitę specialiomis informacinėmis lentelėmis pažymėjo kelių gamintojų prekes, kuomet pastebėjo, kad jie pradėjo tiekti sumažintos talpos produkciją už ankstesnę kainą.
„Šrinkliacija“ (angl. Shrinkflation) – tai būdas slapta padidinti kainą, kurio dažnai imasi maisto prekių gamintojai: siekiant nuslėpti kainų didinimą ir tiesiog sumažinama pakuotė ar tara. Tokiu būdu pardavėjas padidina realią prekės vertę, nepaisant to, kad pirkėjas moka ankstesnę kainą (savaime suprantama, už tai gauna mažiau produkcijos).
Šiuo metu prekybos tinklas žymi, be kitų, šaltosios arbatos „Lipton“ plastikinės taros talpos pokyčius, šokoladą „Lindt“ ir ledus „Viennetta“, rašoma BBC.
„Carrefour“ skelbiama, kad tokiu būdu norima paveikti bendroves, kurios gamina tokią produkciją, kad jos sumažintų ne tik pakuotes, bet ir produkcijos kainas.
„Akivaizdu, kad šių produktų stigmatizacijos tikslas – suteikti galimybę gamintojas peržiūrėti savo kainodaros politiką“, – BBC cituojamas prekybos tinklo atstovas.
„Carrefour“ nustatė 26 produktus, kurių pakuotės staiga „sumažėjo“, tačiau jų gamintojai išlaikė tas pačias pardavimo kainas. Jie yra gaminami tokių maisto pramonės gigantų, kaip „Nestle“, „PepsiCo“ ar „Unilever“.
„Carrefour“ skelbia, kad, pavyzdžiui, vaikiškas pieno mišinys „Guigoz“, kurį gamina „Nestle“, sumažėjo nuo 900 g pakuotės iki 830 gramų.
Persikų skonio „Lipton Ice Tea“, kurį gamina „PepsiCo“, susitraukė nuo 1,5 l iki 1,25 l.
„Unilever“ ledų pakuotės „Viennetta“ turinys sumažėjo nuo 350 g iki 320 g.
„Carrefour“, antras pagal dydį Prancūzijoje mažmeninis tinklas, tokius produktus palydi informacinėmis lentelėmis su užrašais: „Šio produkto apimtis/svoris sumažėjo, o faktinė tiekėjo prašoma kaina išaugo“.
BBC skelbiama, kad „Unilever“, „Pepsico“ ir „Nestle“ nekomentavo šių „Carrefour“ veiksmų.
Samsono tarybines desreles irgi sumazejo 20g pries 2 metus kainavo 2.30eur, dabar 3.50eur.
100 GRMŲ - NEMOKAMAI.
P.s. o kainas už pakuotę - pakelsiu 20%.