Darbuotojas sako, kad tragedijos būtų buvę galima išvengti, jei federalinė saugos agentūra būtų ištyrusi jo skundą.
Šiurpiame povandeniniame vaizdo įraše, kurį paviešino JAV pakrančių apsaugos tarnyba, matyti povandeninio laivo nuolaužos ant jūros dugno. Dar pernai birželį nepraėjus nė dviem valandoms nuo kelionės link „Titaniko“ pradžios, įvyko implozija. Žuvo penki povandeniniu laivu plaukę žmonės.
Darbuotojai buvo ignoruojami
Anksčiau šią savaitę per teismo posėdį paaiškėjo, kad viena iš paskutiniųjų „Titan“ įgulos žinučių buvo „čia viskas gerai“.
„Manau, kad jei OSHA (Darbų saugos ir sveikatos administracija – red. past.) būtų pabandžiusi ištirti mano ne kartą išsakytų nuogąstavimų rimtumą, šios tragedijos galėjo būti išvengta“, – pareiškė jis.
„Kaip jūrininkas jaučiuosi labai nusivylęs sistema, kuri turėtų apsaugoti ne tik jūrininkus, bet ir plačiąją visuomenę“, – pridūrė D. Lochridge‘as.
Vyras liudydamas sakė, kad praėjus aštuoniems mėnesiams po to, kai jis pateikė OSHA skundą, vienas darbuotojas jam pasakė, kad agentūra dar nepradėjo jo tirti. Prieš jį buvo 11 bylų. Tuo metu „OceanGate“ buvo iškėlusi bylą D. Lochridge‘ui, o jis pateikė priešieškinį.
Praėjus maždaug 10 mėnesių po skundo pateikimo, jis nusprendė pasitraukti. Byla buvo nutraukta, o abu ieškiniai buvo atmesti.
Anksčiau tą pačią dieną D. Lochridge‘as sakė, kad dažnai konfliktuodavo su vienu iš bendrovės įkūrėjų ir manė, kad bendrovė siekia tik uždirbti pinigų.
Šis vyras buvo vienas iš labiausiai laukiamų liudytojų. Jo parodymai sutapo su kitų buvusių darbuotojų pirmadienį duotais parodymais.
„Visa bendrovės idėja buvo uždirbti pinigų“, –sako jis.
„Mokslo buvo labai mažai“, – priduria vyras.
D. Lochridge'as prie bendrovės prisijungė 2010-ųjų viduryje kaip inžinierius ir povandeninio laivo pilotas. Vyras sakė, kad greitai pajuto, jog juo buvo naudojamasi siekiant suteikti bendrovei mokslinio patikimumo. Jis sakė, kad jautė, jog bendrovė jį parduoda kaip projekto dalį, „kad žmonės ateitų ir mokėtų pinigus“, ir tai jam nepatiko.
„Bendrovė mane privertė stovėti ir kalbėti. Buvo sunku. Turėjau eiti į viršų ir rengti pristatymus“, – pasakoja vyras.
Paklaustas, ar pasitikėjo tuo, kaip buvo kuriamas „Titan“, jis atsakė: „Jokio pasitikėjimo“.
Anot jo, darbuotojų kaita tuomet buvo didelė, o bendrovės vadovybė atmetė nuogąstavimus dėl „blogų inžinerinių sprendimų“.
Galiausiai jis buvo atleistas iš darbo po to, kai išsakė susirūpinimą dėl saugos, sakė jis.
„Nenorėjau prarasti darbo. Norėjau dirbti „Titanike“. Bet nardyti saugiai“, – sako jis.
Primename, kad pernai vasarą pasaulį sukrėtė „Titan“ povandeninio laivo tragedija.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!