• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Likus vos kelioms dienoms iki „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas primena, kad kelionės keliu neturi nieko bendra su lenktynių tempu.

21

Likus vos kelioms dienoms iki „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas primena, kad kelionės keliu neturi nieko bendra su lenktynių tempu.

REKLAMA

Jis dalijasi įžvalgomis apie tai, kaip galima sumažinti degalų sąnaudas kasdienėse kelionėse, ir atskleidžia, kiek jų sunaudojama profesionaliose varžybose.

Daugiau „Aurum 1006 km“ lenktynių naujienų – specialiame „Aurum 1006 km“ polapyje.

Varžybose – šimtai litrų, kasdienybėje – kelių gali pakakti

Pasak E. Navikausko, artėjančiose lenktynėse jis vairuos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ – galingą V10 atmosferiniu varikliu aprūpintą automobilį. Tokios technikos degalų sąnaudos trasoje siekia 60–80 litrų per valandą, priklausomai nuo trasos tipo ir važiavimo intensyvumo. Per visą 1006 km distanciją gali būti sunaudojama iki 500 litrų degalų.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai, žinoma, ekstremalūs skaičiai, skirti tik sportui. Tuo tarpu važiuojant į pajūrį įprastu šeimos automobiliu vidutinės sąnaudos siekia 6–8 litrus 100 kilometrų. Bet net ir kasdienėje kelionėje didelę įtaką degalų sąnaudoms turi vairavimo įpročiai: agresyvus greitėjimas ir stabdymas, per didelis greitis, netinkamas padangų slėgis ar perkrautas automobilis“, – pabrėžia sportininkas.

REKLAMA

Automobilio būklė ir degalų kokybė – esminiai veiksniai

E. Navikausko teigimu, netinkamas padangų slėgis gali padidinti sąnaudas iki 10 proc., o užsikimšęs oro filtras – dar labiau. Taip pat svarbu, kokius degalus renkasi vairuotojai.

„Aukštesnės kokybės degalai – ypač dyzelinas su papildomais priedais – padeda užtikrinti sklandesnį variklio darbą, mažesnį vidaus trintį ir geresnę degalų ekonomiją“, – sako lenktynininkas.

REKLAMA
REKLAMA

Jam pritaria ir degalų tinklo „Circle K“ kategorijos vadovas Baltijos šalims Rokas Laurinavičius: „Per degalų sistemą per laiką prateka tūkstančiai litrų, todėl joje neišvengiamai kaupiasi nuosėdos. Jos gali užkimšti įpurškimo sistemą, išbalansuoti degalų kiekį ir padidinti sąnaudas. Dėl to rekomenduojame rinktis degalus su specialiais priedais, kurie valo sistemą ir mažina trintį.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Miesto ir greitkelio skirtumai: greitis kainuoja

E. Navikausko teigimu, važiuojant mieste sąnaudos didėja dėl dažno stabdymo, greitėjimo ir spūsčių. Tuo tarpu automagistralėje sąnaudos dažniausiai būna mažesnės, jei išlaikomas tolygus greitis.

„Tačiau viršijus tam tikrą greitį – dažniausiai 120 km/val. – degalų sąnaudos pradeda augti dėl didėjančio oro pasipriešinimo. Optimalu išlaikyti tolygų, ekonomišką greitį be staigių manevrų ar intensyvaus akseleravimo“, – aiškina sportininkas.

Jo teigimu, verta išnaudoti ir modernių automobilių technologijas. „Jei stovite ilgiau nei minutę, variklį geriau išjungti. Šią funkciją automatizuotai atlieka „Start-Stop“ sistemos, kurios tapo įprasta naujų automobilių įranga“, – primena E. Navikauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų