Patarimai, kaip sustiprinti imunitetą ir išvengti peršalimo ligų

Kai tik prasideda žiema, dažnai peršalu. Tai sloga, tai gerklės perštėjimas, skausmas kankina. Kaip galėčiau atsikratyti šių varginančių ligų? Kokių papildų reikėtų vartoti? Matas, 32 m.  

Kai kalbama apie imuniteto stiprinimą, pirmiausia reikia apsvarstyti, ar jūsų nekamuoja nervinė įtampa. Nedidelis stresas stiprina organizmo apsaugines jėgas, bet nuolatinė emocinė perkrova veikia atvirkščiai. Amerikiečių mokslininkai atliko eksperimentą – pamėgino oro lašeliniu būdu užkrėsti peršalimo virusu kelis šimtus savanorių. Eksperimento dalyviai, kurie eksperimento metu jautė stresą, buvo imlesni ligai. Tiesa, su stresu kovoti ne taip paprasta. Reiktų išmokti atsipalaiduoti ir kasdien bent dešimt minučių pabūti tyloje.

Kita vertus, atvėsus orams sumažėja žmonių judrumas. Niekas taip nesilpninta organizmo kaip judesio trūkumas. Nepaisant lauke spaudžiančio šaltuko, aktyviam judėjimui reikėtų skirti bent pusvalandį per dieną.

Imunitetą sustiprinti ir atsparumą peršalimo ligoms įgyti padeda ir subalansuota mityba. Valgiaraštyje neturėtų trūkti šviežių daržovių, vaisių, kokybiškų pieno ir mėsos produktų, žuvies. Reikėtų vengti pusfabrikačių, greito maisto.

REKLAMA

Kitas svarbus, lemiantis imuniteto stiprumą, - miegas. Per parą jam reikėtų skirti ne mažiau nei aštuonias valandas. Savaitgaliais taip pat nepatartina „išsimušti“ iš ritmo ir eiti miegoti itin vėlai, o keltis per pietus. Miegamasis turėtų būti gerai išvėdintas.

Artėja šventės. Dažnas neatsisako taurelės svaigiojo gėrimo. Tačiau reikia nepamiršti, kad vartojančių alkoholį žmonių imunitetas gerokai silpnesnis nei tų, kurie išgeria saikingai arba apskritai nevartoja alkoholio. Esama nuomonių, kad alkoholis trukdo leukocitams nusigauti iki infekuotų ląstelių ir virusų, kad juos sunaikintų.

Bet kuriuo atveju, geriausias imuniteto stiprinimo būdas – sveika gyvensena.

Atsako specialistė „Eurovaistinės“ vaistininkė Asta Trumpienė

 

- Ligų profilaktika visada atsieina pigiau nei gydymas. Stiprus imunitetas labai svarbus visiems, ypač atvėsus orams. Paprasčiausi būdai imunitetui stiprinti yra:

Česnakas - tai stipri antibakterinė, antivirusinė ir antimikrobinė priemonė. Valgykite jo kasdien ir rizika susirgti peršalimo ligomis sumažės dviem trečdaliais, o net jei susirgsite – liga praeis kur kas lengviau. Jei renkatės maisto papildus su česnaku, juose turėtų būti ne mažiau kaip 4 mg alicino.

Probiotinių papildų vartojimas padidina gerųjų bakterijų kiekį organizme ir stiprina imuninės sistemos veiklą.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų