1988 metais debiutavo „Suzuki Vitara“, tačiau tada maži SUV automobiliai buvo tiek pat populiarūs, kiek šiandien yra realybės šou „Akvariumas“ dalyviai. XXI-ame amžiuje būtent miesto SUV automobiliai sedanus ir hečbekus pasiuntė agonijon. Gyvybės palaikymo aparatų neatjungia tik didžiulės korporacijos, kurios juos perka savo vadybininkams. Vis dėlto pradininkas jau seniai nebėra kelrodė žvaigždė populiarumui pasmerktoje rinkoje.
Tiesiai į konkurentus
Ir tai yra akivaizdu pasižiūrėjus į antradienį Lietuvos žurnalistams pristatytą naująjį „Vitara“. Akių sumerkti nereikia, kad pamatytumėte „Range Rover Evoque“ priekį, o skirtingų spalvų stogas ir kėbulas mintimis nuves prie „Renault Captur“. Įvėpimo buvo imtasi iš tikrai išskirtinių konkurentų.
Vis dėlto išskirtinumui ir bekelės galimybių pabrėžimui gamintojas siūlo rinktis iš daugybės spalvų ir kėbulo apdailos elementų. Nuo šiol galima rinktis iš penkiolikos skirtingų spalvų, taip pat užsisakyti dvejomis skirtingomis spalvomis nudažytą automobilį.
Galima pasirinkti ir du skirtingus išorės apdailos variantus. Vienas jų yra miesto apdailos paketas, turintis daug chromo elementų, automobilio slenksčių ir ratų arkų apsaugas, stogo oro aptaką. Antrasis apdailos paketas skirtas bekelei – automobilis turi sumontuotas priekinio ir galinio bamperio apsaugas, slenksčių ir ratų arkų apsaugas, bagažinės krašto apsaugą.
Salone taip pat bus galima rinktis kelias spalvas ir derinti skirtingas apdailas. To ir reikėjo tikėtis, nes gamintojų atstovai patys pabrėžė, kad pagrindiniai modelio konkurentai bus „Nissan Juke“, „Opel Mokka“, „Renault Captur“ ir „Peugeot 2008”.
Aukštų sūkių mylėtojams
Naująjį „Vitara“ galima užsisakyti su 1,6 l 120 AG (156 Nm) benzininiu arba 1,6 l 120 AG (320 Nm) dyzeliniu varikliu. Benzininis variklis gali būti komplektuojamas su penkių greičių mechanine pavarų dėže arba šešių greičių automatine pavarų dėže, turinčia galimybę perjungti pavaras svirtelėmis prie vairo. Dyzelinis variklis komplektuojamas su šešių greičių mechanine pavarų dėže. Bandymų trasoje išbandžiau pirmąjį variantą su į Raudonąją technikos knygą įrašyta mechanine pavarų dėže. Pavaros čia gana ilgos, tačiau pagreičio antplūdžio teks paieškoti, kai odometro rodyklė prisilies prie skaičiaus 3. Štai čia prasideda pirmieji niutonmetrai. Be jokios abejonės verta rinktis dvigubai miklesnį dyzelį, kuris ir gamtą terš mažiau, o tai patiks auginantiems ant palangės pomidorus ir korporacijoms.
Naujoji šešių greičių automatinė pavarų dėžė taip pat leidžia taupyti degalus, todėl modelis pasižymi vienomis mažiausių klasėje degalų sąnaudomis, o CO2 emisija siekia 123 g/km (automobilio su priekiniais varančiaisiais ratais ir mechanine pavarų dėže).
Metų pabaigoje turi pasirodyti 1,4 l benzininis variklis su turbina.
Nuvažiavus nuo kelio padės kompiuteriai
„Suzuki“ taip pat pristatė visų varančiųjų ratų „ALLGRIP“ sistemą. Ši turi turi keturis režimus – „Auto“, „Sport“, „Snow“ ir „Lock“. Pastarajame režime yra įjungiama nuolatinė visų varančiųjų ratų sistema, o elektroninė stabilumo programa įsikiša tik kraštutiniu atveju.
Be to, nauja sistema turi išankstinio nuspėjimo funkciją, kuri, atsižvelgdama į kelio dangą, akceleratoriaus padėtį ir vairo pasukimo kampą, iš anksto įvertina galimą priekinių ratų praslydimą ir į galinius ratus perduoda didesnį sukimo momentą dar prieš praslystant priekiniams ratams. Pasak gamintojų, tai turėtų būti priešnuodis priekinės ašies slydimui (angl. Oversteer).
Bandymų trasa nebuvo labai ilga, tačiau galiu teigti, jog su puriu smėliu ir šlapiomis provėžomos „Vitara“ susitvarko ganėtinai mitriai.
Stebės kelią, kol vairuotojas stebės „Facebook“
Gamintojo atstovai kaip labai didelį privalumą pristatė begalę vietų, kur galima įsistatyti vandens buteliukus. Taip pat buvo pabrėžta dar viena ne tokia ir didelė naujiena – aktyvaus saugumo sistemos.
Naujasis „Vitara“ turi ir „Radar Brake Support“ technologiją. Važiuojant nedideliu greičiu esant intensyviam eismui ir sistemai nustačius, kad galimas susidūrimas, vairuotojas perspėjamas garsiniu signalu ir pranešimu ekrane. Jei vairuotojas nereaguoja, stabdžių sistema parengiama galimam stipriam stabdymui ir galiausiai aktyvuojami stabdžiai.
Galiausiai pristatyme buvo palyginti tiek priekiniais, tiek visais varomais ratais varomi konkurentai. Kaip ir reikėjo tikėtis gamintojo pranešime „Vitara“ tiek kaina, tiek komplektuojomis funkcijomis ir fizininėmis savybėmis pralenkia konkurentus. Kita vertus, jis tikrai nepralenks „Captur“ dvigubos sankabos, gūvaus „Mokka“ variklio ar nesupainiojamos „Juke“ išvaizdos. Tik žmogus su akmeniu vietoje širdies automobilį gali rinktis pažiūrėjęs į „Powerpoint“ lenteles. Tiesa, dar taip rinktis gali ir valstybinės institucijos bei verslas ir šiems žaidėjams „Vitara“, neabejoju, pateiks daugiausiai kozirių. Modelis Lietuvoje kainuos nuo 13,9 tūkst. eurų arba 48,3 tūkst. litų.
„Suzuki Vitara“ techninis pasas
Ilgis: 4175 mm Plotis: 1775 mm Aukštis: 1610 mm Atstumas tarp ašių: 2500 mm Prošvaisa: 185 mm Bagažinės talpa: nuo 375 l