Per dvejus metus Vyriausybei pavyko stabilizuoti finansinę padėtį švietimo sistemoje, laiku išmokėti atlyginimus ir atostoginius, teigia premjeras Algirdas Brazauskas.
Premjeras kalbėjo savivaldybių ir apskričių švietimo padalinių vadovų konferencijoje antradienį (08.26), kurioje buvo aptariami aktualiausi švietimo klausimai - Švietimo įstatymo naujos redakcijos įgyvendinimas, mokyklų finansavimas, pedagogų profesinio tobulėjimo galimybės, pranešė Vyriausybės spaudos tarnyba.
Premjero teigimu, vienas didžiausių pasiekimų yra Seime priimti naujos redakcijos Švietimo įstatymas ir švietimo gairės 2003-2012 metams.
"Esu įsitikinęs, kad šiuose dokumentuose įtvirtinta tai, apie ką nekart esu sakęs, ir tai, ko nori dauguma Lietuvos žmonių - mokykla turi būti priartinta prie mokinio, ji neturi virsti atskirų dalių lipdiniu", - sakė Vyriausybės vadovas.
Ministras pirmininkas pabrėžė, kad sėkmingai yra vykdomas didžiausias per visą Nepriklausomybės laikotarpį investicinis švietimo projektas - mokyklų tobulinimo programa. Šiemet renovuota apie 40 Lietuvos mokyklų, o iki 2005 metų programa apims 400 mokyklų. Vyriausybės vadovas sėkminga pavadino moksleivio krepšelio metodiką bei pažymėjo, kad krepšelis turi didėti. Šiemet krepšelis padidėjo 17 litų - iki 1538, o kitąmet pasieks 1555 litus. Jis taip pat sakė, kad artimiausiu metu bus svarstomas pedagogų atlyginimų didinimas.
Dar vienu svarbiu Vyriausybės uždaviniu A. Brazauskas pavadino mokyklų kompiuterizavimą. Vyriausybės programoje iškeltas tikslas yra pasiekti, kad 10-čiai moksleivių tektų 1 kompiuteris.
Premjeras pabrėžė, kad vienas iš svarbiausių uždavinių kitąmet yra tinkamas Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų panaudojimas tobulinant švietimo ir mokslo sektorių, renovuojant mokyklas, taupant energiją. "Labai svarbu, kad mūsų intelektinis potencialas tarnautų Lietuvos gerovei, o ne bėgtų į užsienį geresnės duonos ieškoti", - sakė A. Brazauskas.
Didžiausią finansinę naudą švietimui galima gauti per Regioninės plėtros, Socialinius ir kitus struktūrinius fondus.
Švietimo ir mokslo ministras Algirdas Monkevičius kalbėdamas apie ateinančių mokslo metų uždavinius taip pat pabrėžė, kad bus tęsiamos anksčiau pradėtos ir sėkmingai įgyvendinamos mokyklų tobulinimo, kompiuterizavimo, socialinių pedagogų, geltonojo autobuso programos. "Tačiau būtina stiprinti bendradarbiavimą tarp atskirų švietimo institucijų, kad kiekvienas moksleivis jaustųsi saugus, pereidamas iš vienos švietimo pakopos į kitą", - Švietimo ir mokslo ministerijos pranešime spaudai cituojamas A. Monkevičius. Kaip vieną svarbiausių uždavinių ministras pažymėjo mokytojų perkvalifikavimo ir įdarbinimo klausimą. "Būtina išnaudoti aplinkybę, kad įvedamas priešmokyklinis ugdymas, reguliuoti mokytojų darbo krūvius, sudaryti palankesnes sąlygas mokytojams įgyti naujas specializacijas", - sakė A. Monkevičius.
Švietimo ir mokslo ministerija nuo praėjusių metų iš dalies finansuoja pedagogų perkvalifikavimą. Šiemet planuojama paremti 870 mokytojų, kurie persikvalifikavę dėstys užsienio kalbas, informatiką, taps specialiaisiais pedagogais, psichologais ir kitais mokykloms reikalingais specialistais. Pernai 490 tūkst. litų parama keičiant kvalifikaciją buvo suteikta 840 pedagogų.
BNS