Vokietija geranoriškai atsižvelgė į Lietuvos vežėjų pageidavimus ir šiems metams suteikė papildomą 10 tūkst. leidimų kvotą.
Šiemet Lietuvos krovinių vežėjai iš viso turės apie 110 tūkst. leidimų tarptautiniams kroviniams gabenti per Vokietijos teritoriją.
Tokie palankūs mūsų šalies vežėjams sprendimai priimti Susisiekimo ministerijoje surengtose Lietuvos bei Vokietijos keleivių ir krovinių vežimo bendros komisijos derybose.
Statistikos departamento duomenimis, apie 90 proc. prekių tarp Lietuvos ir Vokietijos yra pervežamos keliais.
Pasak Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktoriaus Romualdo Petravičiaus, Vokietija atsižvelgs į Lietuvos pageidavimus, kad reguliarių maršrutų autobusams nereikėtų pasienio punktuose stovėti eilėje su visais autobusais ir kad būtų nustatytas leistinas 100 km/val. autobusų greitis Vokietijos keliuose.
Šiuo metu Lietuva su Vokietija turi aštuonis reguliarius keleivinių autobusų maršrutus, numatoma jų skaičių dar didinti.
Beje, kitais metais Vokietija Lietuvos vežėjams ketina leisti naudotis ir tarptautiniais europervežimų leidimais, kuriuos turi Europos Sąjungos valstybės.
Tačiau Vokietijos federalinės susisiekimo, statybos ir būsto ministerijos atstovas Ulrichas Nake pageidavo, kad būtų skatinamas krovinių vežimas "žaliais" bei "žaliais ir saugiais" sunkvežimiais, didinant jiems kelionės leidimų skaičių.
To ypač reikalauja atskirų Vokietijos žemių administracijos, per kurių teritorijas vyksta labai intensyvūs tarptautinių krovinių pervežimai keliais, dėl to labai padidėja ekologinė tarša.
ELTA