Trečią kartą Vilniuje rengiama "Lenkų kino savaitė" pristato šios šalies kinematografo klasikų ir jaunųjų režisierių kūrybą, atspindinčią ir istorinį kontekstą, ir šiuolaikinio Lenkijos kino problematiką.
Kaip praneša vienas iš kino forumo rengėjų Lenkų institutas Vilniuje, šiais metais lenkų kino kūrėjų filmai bus rodomi dviejose kino teatro "Forum Cinemas Vingis" salėse ir "Skalvijos" kino centre nuo balandžio 25 iki gegužės 2 dienos.
"Lenkų kino dienos" pradedamos garsiuoju Romano Polanskio "Pianistu", pelniusiu "Auksinės palmės šakelės" apdovanojimą pernykščiame Kanų festivalyje ir šių metų "Oskarą" už režisūrą.
Kaip festivalio anonse teigia kino kritikas Saulius Macaitis, trečiosios lenkų filmų savaitės Vilniuje rengėjai sėkmingai laviruoja tarp klasikų kūrybos ir savojo kino ateities.
Kartu su naujuoju lenkų kino metro Andrzejaus Wajdos (Andžejaus Vaidos) filmu "Kerštas" pagal Aleksandro Fredros pjesę, vyresniąją kartą, lenkų kritikų kartais vadinamą "baronais", atstovauja ir Krszysztofo Zanussi (Kšyštofo Zanusio) filmas "Suplementas", taip pat kostiuminėmis juostomis garsėjusio Jerzy Antczako (Jeržio Ančako) nauja melodrama "Chopinas - meilės troškimas".
Kino forumo metu pirmą kartą Lietuvoje bus pristatyta ir kino magu vadinamo Wladyslawo Starewicziaus (Vladislavo Starevičiaus, 1892-1965) filmų retrospektyva. Lėlinio kino animacijos pionierius, kino formos eksperimentatorius, visapusiškai talentingas menininkas vaikystę praleido Kaune, vėliau gyveno Maskvoje, nuo 1920 metų iki pat mirties - Prancūzijoje.
Netoli Paryžiaus įrengtoje studijoje W. Starewiczius kūrė savo neįprastus filmus: pradžioje - nespalvotus ir be garso, vėliau - spalvotus, įgarsintus. Unikalaus kino menininko darbai pelnė tarptautinį pripažinimą.
"Lenkų kino savaitėje" pristatomos jaunų autorių juostos paprastai yra skiriamos nūdienai, kurios suformuoti kitokios tikrovės "baronai", anot S. Macaičio, privengia.
Tai ir pagarsėjęs Przemyslawo Wojcieszeko (Pšemislavo Vojcešeko) kūrinys "Garsiau už bombas", ir Mariuszo (Mariušo) Fronto "Dvigubas portretas", ir Piotro Weresniako (Veresniako) "Degalinė", Maciejaus Pieprzycos (Piepržycos) "Inferno", ir jau tarptautinio pripažinimo sulaukęs Arturo Urbanskio filmas "Belissima".
BNS