Lina KAZLAUSKIENĖ
"Mano dukra ekskursijos Turkijoje metu prarado kūdikį, o turkų ginekologas su jauna moterim elgėsi taip, tarsi ji būtų niekam nereikalinga šiukšlė, nors ir buvo apsidraudusi draudimo bendrovėje "Ergo Lietuva". Jokie draudimo popieriai iš Lietuvos jam nerūpėjo - tik grynieji pinigai, kurių mes tiek neturėjome", - sakė kėdainietė V.K.
Abi moterys pirko kelialapius UAB "West Express" turizmo agentūros Kėdainių filiale birželio pradžioje. Apie tai, kad trečią mėnesį nėščiai dukrai gali būti pavojinga vykti į tokią tolimą kelionę, abi sakė net nepagalvojusios. Be to, abi nuėjo į draudimo bendrovę "Ergo Lietuva" ir apsidraudė.
Nelaimė ant laiptų
Nuvykusios į Turkijos Marmario miestą mama ir dukra apsistojo viešbutyje. Iš pradžių viskas sekėsi gerai, tačiau birželio 11-ąją atsitiko nelaimė - jauna moteris užsigavo į laiptų turėklą. Pasijutusi blogai ji nutarė pagulėti lovoje, manydama, jog nieko blogo nenutiko. Tačiau antrą dieną prasidėjo nepakeliami skausmai. Gidė iškvietė gydytoją, kad moterį apžiūrėtų.
Gydytojas greit sumojo, jog tai ne jo sritis ir pasakė, jog čia reikia ginekologo apžiūros. Pats pas ginekologą ir nuvežė.
- Ginekologas apžiūrėjęs konstatavo, jog vaisius miręs prieš dvi dienas ir pasakė operacijos kainą - 310 eurų. Aš be galo nustebau, kodėl turiu mokėti grynus pinigus, nes dukra buvo apsidraudusi Lietuvoje "Ergo Lietuva". Daktaras į mano pateiktus draudimo dokumentus net nereagavo. Jis pasakė, jog reikia operuoti, tačiau to nebus daroma, jei mes tuoj pat nesumokėsime, o tada dukrai gali prasidėti kraujo užkrėtimas ir bus viskas, - su siaubu prisiminė motina.
Moteris sako pradėjusi aiškinti, jog dabar ji tokių pinigų neturi ir užtikrino, kad jie bus pervesti, tačiau turkas ginekologas į jokias kalbas nesileido. Matydamas, kad ginekologas nenusileis, o pinigų lietuvės neturi, čia jas atvežęs daktaras sutiko sumokėti su sąlyga, kad jam tie pinigai bus grąžinta.
Nepasiūlė net higienos priemonių
Operacija su narkoze, pasak moters, truko penkias minutes. Dukra atsibudo po penkiolikos minučių ir jai iš karto buvo pasakyta, jog iš ligoninės gali eiti, kur nori. Nebuvo net kalbos apie tai, kad ji dar silpna, kad reikia specialių medicinos priemonių.
Teko pirkti viską - higienos priemones, taip pat ir nuskausminančius vaistus. Moteris suprato, jog toje šalyje negalioja jokia Hipokrato priesaika ir kad Lietuvos medikai, palyginus su minėtu ginekologu turku, yra tiesiog auksiniai. Jie tokios būklės moters nė už ką neišleistų iš ligoninės.
Tuo metu, kai ginekologas Turkijoj operavo dukrą, giminės Lietuvoj į "West Express" surinkę nunešė 310 eurų, kad šie būtų perduoti į ligoninę atvežusiam daktarui.
Už turkų paslaugas buvo atsiskaityta, tačiau jaunos moters bėdos nesibaigė. Grįžusi į Lietuvą ji kreipėsi į Kėdainių ginekologą Darių Kaminską, kuris vėl paguldė moterį ant operacinio stalo, nes pasirodė, jog turkų ginekologas ne viską atliko iki galo.
Liko neatsakyti klausimai
Moterims liko daugybė neatsakytų klausimų: kodėl Turkijoje lietuvei negaliojo Lietuvos bendrovės draudimas, ar gali lietuvės apskųsti turką ginekologą, o gal draudimo bendrovę, kuri draudė, galbūt žinodama, jog nelaimės atveju tie popieriai turkams nieko nereikš?
Moteris sako, jog "Ergo Lietuva" žadėjo jai grąžinti 310 eurų, kurie buvo sumokėti ginekologui ir apmokėti telefoninius pokalbius. Tačiau kas kompensuos tas moralines kančias ir pažeminimą, kuris buvo patirtas svečioje šalyje? Aiškino tai, ką turėtų žinoti kiekvienas turistas
Draudimo subtilybes paprašėme pakomentuoti "Ergo Lietuva" Kėdainių atstovybės vadovą Almantą Šimėną.
- Užsienyje susirgęs ar susižeidęs žmogus, privalo paskambinti vienu vieninteliu, beje, nemokamu, telefonu, nurodytu draudimo poliso atmintinėje - "Ergo Lietuva" asistavimo partneriui Prahoje bendrovei "Euro Aliarm". Šis telefonas veikia visą parą. Asistavimo partneriui reikia pateikti draudimo poliso seriją ir numerį, apdraustojo pavardę ir vardą bei adresą ir telefoną, kur jo ieškoti. Minėtu numeriu reikia informuoti apie susirgimo pobūdį ir aplinkybes. Tuomet asistavimo partneris praneša gydymo įstaigai ir gydytojui apie tai, jog žmogus yra apdraustas ir garantuoja apmokėjimą už paslaugas. Jeigu būtų buvę paskambinta, galbūt būtų pasirinkta geresnė gydymo įstaiga, kur būtų suteikta kvalifikuota pagalba, - sakė UAB "Ergo Lietuva" atstovybės Kėdainiuose vadovas.
Pasak draudimo atstovybės vadovo, jei žmogus, atsitikus bėdai, pasimeta, labai svarbu yra žmonių, kurie jį lydi kelionėje kvalifikacija. Šiuo atveju, gidė turėjo žinoti, kaip elgtis ir kur skambinti. Juk klientui informacija telefonu Prahoje suteikiama ir lietuvių kalba.
Nežinodama, kaip elgtis, moteris pateko pas šarlataną daktarą, nuo kurio patyrė tik dar didesnį skausmą - ir fizinį, ir moralinį.
O į Prahą ji neskambino, nes manė, jog skambutis yra mokamas, todėl ir pasikliovė gidės iškviestu daktaru.
Gydytojo nekritikavo
"West Ekspres" Kėdainių filialo vadovė Diana Valevičienė redakcijai sakė, jog tai, kad klientas nepasižiūrėjo į draudimo polisą arba nesuprato informacijos, yra jo problema. Vadovė nesutiko, kad dėl įvykio yra kalta gidė. Jos pareiga - iškviesti gydytoją - ji tai ir padarė. Pasak vadovės, į gidės pareigas neįeina skambinti "Ergo Lietuva" partneriams užsienyje.
Paklaustas, ar iš tiesų turkas ginekologas operaciją atliko blogai, kėdainietis gydytojas Darius Kaminskas sakė, jog kritikuoti kolegas, net ir užsieniečius, neetiška, tačiau parvykusią iš Turkijos moterį operuoti teko, dėl komplikacijų. Daktaro teigimu, besilaukiančios moterys apskritai turėtų atsisakyti ilgų kelionių.