Keliose Europos šalyse veikusi moderni atsiskaitymų mobiliaisiais telefonais sistema nutraukia savo paslaugas. Daugiau nei 750 tūkstančių “Paybox” vartotojų jau nebegalės savo telefonais susimokėti už pietus restorane, kelionę taksi, traukinio bilietus ar interneto parduotuvių pirkinius.
Mobiliųjų atsiskaitymų paslaugas teikusi bendrovė “Paybox.net” paskelbė visą dėmesį sutelksianti į elektroninių atsiskaitymų sprendimus, kurie skirti tik įmonėms.
“Paybox.net” buvo įkurta 1999 m. liepą Vokietijoje ir daugiausiai vartotojų turėjo šioje šalyje bei Austrijoje. Šis mobiliųjų atsiskaitymų sprendimas netrukus prigijo ir Ispanijoje, Švedijoje bei D. Britanijoje. Susimokėti telefonu naudojant “Paybox” buvo paprasta: gavus sąskaitą tereikėjo nurodyti savo mobiliojo telefono numerį. Netrukus juo paskambindavo automatinis atsakiklis ir pranešdavo, kad iš vartotojo sąskaitos prašoma nurašyti tam tikrą sumą, ir paprašydavo patvirtinti mokėjimą įvedant “Paybox” suteiktą PIN kodą. Po to į telefoną būdavo atsiunčiama mokėjimą patvirtinanti SMS žinutė.
“Paybox.net” siekė ambicingo tikslo įsitvirtinti globalioje mobiliųjų mokėjimų rinkoje taip, kaip elektroninių mokėjimų rinkoje tai pavyko “Visa” ar “Mastercard” kredito kortelių kompanijoms. Tačiau po kelerius metus trukusios veiklos teko pripažinti pralaimėjimą. Pasak “Paybox.net”, šias pastangas sužlugdė vangus bankų ir telekomunikacijų bendrovių bendradarbiavimas, o “kritinės” paslaugos vartotojų masės, siekiant išpopuliarinti šį mokėjimo būdą visame pasaulyje, nepavyko pasiekti.
“Paybox.net” bus restruktūrizuota, o jos veikla nukreipta į “verslas verslui” paslaugų rinką. Vienintelė šalis, kurioje dar bus galima susimokėti telefonu naudojantis “Paybox”, lieka Austrija.