Navigacijos, taip pat oro ir kosminės srities kontrolės sistemas kurianti JAV bendrovė "Orbital Research" pradėjo kurti vadinamąją intuityvią sensorinę sistemą, kuri ateityje padės išvengti automobilių susidūrimo žemėje ir lėktuvų - ore.
Anot ekspertų, įdomiausia naujojo projekto dalis yra ta, kad projektas grindžiamas bionika - mokslu apie biologinių objektų elgsenos modeliavimą.
Sistema "Bio-Avert" ("Biologically Inspired Autonomous Vehicle Escape Reflex Tactic") pagrįsta tarakonų elgsenos, kai juos bandoma pagauti, modeliavimu. "Orbital Research" savo darbe naudos kompiuterinį modelį, kuris buvo sukurtas Ohajaus valstijos universitete. Tarakonai patraukė tyrėjų dėmesį tuo, kad jų nervų sistema nustatyta nuolatinei aplinkos kontrolei bei analizei ir atsiradus pavojui reaguoja reflektoriai. Būtent tokia sprendimų priėmimo refleksų pagrindu sistema bus naudingiausia judančių objektų judėjimo vienas kito atžvilgiu modeliavimui.
Mokslininkai ketina pritvirtinti prie tarakonų elektrodus, kurie leistų sudaryti pilną jų reakcijos į išorinį poveikį schemą. Gautų rezultatų pagrindu bus sukurtos sistemos, kuriose bus naudojami ultragarso davikliai. Reakcijai į galimą išorinį poveikį bus naudojami skirtingi veiksmų variantai - judėjimo greičio didinimas, stabdymas, pakrypimas į šoną.
Radijo valdomo automobilio modelis su tokiomis reakcijomis jau sukurtas. Ekspertai teigia, kad ateityje tai leis sukurti automobilį, kuriam nereikės vairuotojo. Kita perspektyvi kryptis - sistemos naudojimas lėktuvuose, kurie nesusidurs ore, taip pat nepilotuojamų aparatų konstravimas. Dar viena kryptis - raketos, kurios galės išvengti susidūrimų su priešlėktuvinės gynybos pabūklų sviediniais, rašo IT agentūra "Cnews".
Šiuo metu inžinieriai sprendžia vieną iš svarbiausių problemų - kaip užtikrinti nepertraukiamą kompiuterių veikimą be klaidų naujosiose sistemose.
ELTA