• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Reklama internete iš pradžių visi žavėjosi, paskui nusivylė. Kaip ir visa naująja ekonomika. Nacionalinės reklamuotojų asociacijos (Association of National Advertisers) duomenimis, net 68 proc. JAV reklamos užsakovų skundžiasi, kad sunku apskaičiuoti, kiek investicijos į reklamą internete atsiperka. Imta ieškoti įvairių būdų, kaip geriau išnaudoti pasaulinį tinklą, parduodant savo prekes.

REKLAMA
REKLAMA

Neguodžiantys tyrimų rezultatai

Populiariausia reklama internete - reklaminiai skydeliai. Paprastai internetinės svetainės nurodo, kiek lankytojų aplanko jų puslapius, kukliai nutylėdamos, kiek vidutiniškai kartų yra paspaudžiamas reklaminis skydelis. Vidutiniškai jį spusteli 1-2 procentai naršytojų. Tad jei reklamos užsakovas tikisi, kad ant reklaminio skydelio užrašius “Tu to dar nematei - spausk čia!” bus pasiekta svaiginančių rezultatų, tai labai klysta. Nieko nebus pasiekta. Tiesa, kalbant apie reklamą internete, nereikia užmiršti bendros situacijos. Ir kitose žiniasklaidos priemonėse reklama sunkiai pastebima, jos poveikis darosi vis mažesnis, nes žmones prie jos pripranta ir išmoksta jos nematyti.

REKLAMA

Kada reklama internete būna efektyvi?

“Milward Brown Interactive” atliko tyrimą, kaip ir kiek reklama internete yra efektyvi. Įvairiuose gerai lankomuose interneto puslapiuose buvo paskelbtas klausimynas. Visi atsakiusieji buvo padalyti į dvi dalis: kontrolinė grupė, kuri matė testuojamą reklaminį skydelį du kartus daugiau nei antroji grupė. Vėliau buvo išsiuntinėti elektroniniai laiškai su klausimais: “Jūs žinote šį prekinį ženklą?” bei “Ar prisimenate, kad matėte reklamą su šiuo prekiniu ženklu internete?”. Iš viso atsakė 16 758 asmenų. Taigi ką parodė tyrimas? Iš tų, kurie matė reklaminį skydelį vieną kartą, jį prisiminė 34 proc., kurie du kartus - 44 proc. Ką rodo šie rezultatai? Ogi tai, kad jei tinklažmogiui reklaminis skydelis parodomas pakartotinai, tai padidina atsiminimo koeficientą 30 proc. Šie skaičiai atitinka kitos tyrimų kampanijos “Ipsos-ASI” gautus rezultatus, kurie irgi rodo, kad reklaminių skydelių įsiminimas yra 40 proc. Iš šių tyrimo aiškėja, jog reklama internete yra efektyvi tada, kada ja siekiama pagerinti prekinio ženklo, prekės ar paslaugos įvaizdį. Internetas, šiaip ar taip, yra interaktyvus, tinklažmogis yra daug aktyvesnis nei skaitydamas laikraštį ar žiūrėdamas televizorių. Būtent todėl jis įsimena geriau, nors ir nepuola spaudyti reklaminių skydelių.

REKLAMA
REKLAMA

Interaktyvūs pirkėjai patys kuria reklamą

Šie duomenys rodo, kokių tikslų turėtų siekti reklama internete. Atrodo, kad rinkodaros specialistai pagaliau į tai atsižvelgia. Štai Olandijos “Coca-Cola” kompanijos rinkodaros specialistai nusprendė patys kreiptis į jaunus pirkėjus ir paprašyti juos pačius sukurti reklamą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

“Coca-Cola” reklamos kampanija Olandijoje - konkursas interneto filmukų, kuriuos daryti gali kiekvienas norintis. Filmukais televizijoje, elektroninio pašto žinutėmis ir tradicine interneto reklama kampanijos organizatoriai kviečia jaunimą į interneto puslapį, leidžiantį kurti savo filmukus. Iki sausio pabaigos žiuri ketina atrinkti 10-15 finalistų, kurių reklaminiai filmukai bus paskelbti kompanijos tinklapyje. Nugalėtojas vėliau bus išrinktas lankytojų balsavimu. Konkurso dalyviams teks reklamuoti naujų “Coca-Cola” butelių ir skardinių dizainą, kuriuos kompanija ėmė gaminti nuo šių metų pradžios.

REKLAMA

Du nauji reklaminiai “Coca-Cola” filmukai skirti demonstruoti per televiziją ir kino teatruose. Jie orientuoti tik į jaunimą: klubinės psichodelinės muzikos fone keičiasi šokančių žmonių paveikslėliai ir kartkartėmis blykčioja “Coke” logotipas. Filmuko pabaigoje parodomas Olandijos interneto puslapio adresas (www.discovernewlook.nl), kviečiantis susipažinti su nauju populiaraus gėrimo pakuotės dizainu. Tuo pačiu metu žiūrovams siūloma aplankyti TMF - Olandijos muzikinio kanalo (priklausančio “MTV Networks”) interneto “dizaino studiją”. Iš ten galima parsisiųsti programinę įrangą, kuria galima savarankiškai kurti reklaminius filmukus, naudojant tam tikrą atvaizdų rinkinį.

REKLAMA

Šiuolaikiniams pirkėjams internetas jau tapo visiškai įprasta gyvenamąja aplinka. Todėl jie noriai dalyvauja įvairiuose interaktyviuose žaidimuose, neapsiriboja vien pasyviu stebėjimu. Rinkodaros specialistai tai tik sveikina.

Manoma, jei vartotojas įtrauktas į reklamos kūrimo procesą, jo prisirišimas prie prekės vardo sustiprės. Šiuo principu vadovaujasi ir drabužių “Gar” gamintojai, taip pat neseniai paskelbę interaktyvų konkursą pirkėjams. Puslapyje skelbiamos skirtingų kategorijų žmonių nuotraukos (vyrai, moterys, berniukai, mergaitės, abiejų lyčių kūdikiai), o lankytojai balsuoja už labiausiai jiems patikusį veidą. Šio konkurso nugalėtojas puikuosis ant kompanijos reklaminių plakatų.

Taigi reklama internete dar nemirė - reikia tik naujų sprendimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų