“Netcraft” priminė (http://news.netcraft.com/archives/2004/03/05/spams_tenth_birthday_today.html) masiškai el. paštu siuntinėjamos reklamos (spam) ištakas: prieš 10 metų.
1994 m. kovo 5 d., JAV teisinių paslaugų bendrovė “Canter and Siegel” “Usenet” naujienų grupėse paskelbė pirmąjį pranešimą, kuriame reklamavo savo paslaugas - siūlė visiems norintiems dalyvauti “Žaliosios kortelės” loterijoje, suteikiančioje galimybę legaliai įsikurti JAV.
Nors toks pranešimas sukėlė didelį “Usenet” vartotojų pasipiktinimą, užuot atsitraukusi “Canter and Siegel” pasielgė priešingai: ėmė dar dažniau čia reklamuotis. Būtent tada ir gimė prieš vartotojų norą platinamos reklamos sąvoka. Nusižiūrėjusios į nemokamą “Canter and Siegel” reklamavimąsi “Usenet” grupėse jos pavyzdžiu pasekė ir kitos kompanijos. Kilusi grandininė reakcija turėjo pragaištingų padarinių “Usenet” populiarumui. O tuo tarpu “spemas” pradėjo plėstis į elektroninio pašto paslaugų sritį. Iš pradžių “tiesioginės rinkodaros” strategai susidūrė su rimta kliūtimi - buvo sunku sudaryti reklamos gavėjų sąrašus.
Kadangi el. pašto vartotojų buvo palyginti nedaug, masinės reklamos efektyvumas buvo labai žemas. Tačiau plėtojantis internetui viskas išsisprendė savaime. Per 10 metų “spemas” tapo viena didžiausių pasaulinio tinklo problemų: masiškai siuntinėjama reklama šiuo metu sudaro apie 60 proc. viso elektroninio pašto srauto.
Nors šiam reiškiniui pažaboti naudojamos ir programinės filtravimo priemonės, ir “speminti” draudžiantys įstatymai, didesnės sėkmės kovoje su šiukšlėmis nepavyko pasiekti: vartotojai susitaikė su “Canter and Siegel” iš butelio paleistu džinu kaip su neišvengiama interneto blogybe.