Praėjusią savaitę didžiausia Slovėnijoje nafta prekiaujanti bendrovė "Petrol" paskelbė iki 2010 metų planuojanti pastatyti arba įsigyti 500 naujų degalinių Balkanų regiono šalyse, siekdama išnaudoti naujų rinkų dideles augimo galimybes.
Pagal rinkos kapitalizaciją antra didžiausia Slovėnijos bendrovė šioje šalyje valdo 280 degalinių. Kroatijoje bei Bosnijoje ir Hercegovinoje "Petrol" atitinkamai priklauso 18 ir 25 degalinės.
Šiemet "Petrol" savo tinklą padidins 12 degalinių, statydama naujas degalines Serbijoje ir plėsdama veiklą Kroatijos bei Bosnijos ir Hercegovinos rinkose. Vėliau bendrovė ketina plėstis Bulgarijoje ir Rumunijoje.
"Pietryčių Europos rinkos dar nėra išsivysčiusios, tačiau padėtis gerėja ir tikimės ten vyksiančio ekonominio augimo, - sakė "Petrol" vadovas Janežas Lotricas. - Ten yra galimybių naujoms investicijoms, o mes turime sėkmingam verslui šiose rinkose būtinų žinių".
J. Lotricas pridūrė, kad plėtros galimybės vidaus rinkoje, kurioje "Petrol" priklauso maždaug 72 procentų dalis, yra gana ribotos.
"Slovėnijos rinka yra gerai išplėtota, o mes šiemet tesitikime joje pardavimus tonomis padidinti 1 procentu", - teigė "Petrol" vadovas, nepateikęs jokių pelno prognozių prieš vasario 27 dieną numatomus paskelbti preliminarius 2002 metų rezultatus.
2001 metais grupės grynasis pelnas padidėjo nuo 0,6 iki 4,2 milijardo tolarų, o pardavimai per tą patį laikotarpį pasistiebė nuo 264,5 iki 272,6 milijardo tolarų. Pirmąjį praėjusių metų pusmetį "Petrol" grynasis pelnas beveik padvigubėjo iki 2,8 milijardo tolarų.
Per kitus trejus metus grupė tikisi maisto ir kitų ne naftos produktų pardavimus savo degalinėse padidinti nuo 25 ir 30 procentų.
Ketvirtadienio prekybos sesijos metu "Petrol" akcijų kursas nukrito 0,46 proc. iki 41 tūkst. 510 tolarų. Per šiuo metus bendrovės vertybiniai popieriai pabrango 2,2 proc., pralenkdami Slovėnijos pelningųjų įmonių indeksą SBI. "Petrol" rinkos vertė siekia 86,6 milijardo tolarų.
“Reuters”-ELTA