Antradienį (05.20) Seimas po pateikimo pritarė Seimo pirmininko Artūro Paulausko pateiktam Alkoholio kontrolės įstatymo pataisų projektui, kurį priėmus būtų leista masiniuose renginiuose pateikti informaciją apie alų.
Už tai buvo 84 Seimo nariai, prieš - 8, 6 parlamentarai susilaikė. A. Paulausko inicijuotą Alkoholio kontrolės įstatymo pataisų projektą dar svarstys Seimo komitetai. Seimo plenariniame posėdyje jį planuojama svarstyti birželio 10 d.
A. Paulauskas siūlo leisti koncertuose, diskotekose ir kituose masiniuose renginiuose alkoholinių gėrimų prekybos vietose bei degalinėse ir jų teritorijose pateikti informaciją apie alkoholinius gėrimus, kuri nelaikoma reklama.
Alkoholio kontrolės įstatyme jis taip pat siūlo nustatyti, kad masiniuose renginiuose (išskyrus renginius, skirtus nepilnamečiams) gali būti pateikiamas renginį remiančios ir gaminančios alkoholinius gėrimus, kuriais leidžiama prekiauti masiniuose renginiuose, įmonės pavadinimas ar prekės ženklas.
Pasak A. Paulausko, Alkoholio kontrolės įstatymo nuostatos leidžia pardavinėti alų masiniuose renginiuose, bet nesuteikia galimybės naudoti alaus gamintojo prekės ženklo, firminių bokalų, skėčių, peleninių ir kitų lauko prekybos atributų, jeigu juose yra bent užuomina į alaus gamintoją ar alų. Įstatymo pataisas inicijavęs Seimo vadovas antradienį pateikdamas projektą sakė, kad tai yra paradoksali situacija.
Jo nuomone, renginiuose turi būti pateikta elementari informacija apie alų gaminančią įmonę, nes vartotojas turi teisę į informaciją.
A. Paulausko nuomone, šis klausimas turi būti sprendžiamas ne Vyriausybės nutarimu, o įstatymo lygiu, nes jau yra skiriamos baudos, pavyzdžiui, už masiniame renginyje surastą alaus įmonės firminį skėtį.
Seimo vadovas taip pat siūlo panaikinti šiuo metu galiojantį leidimą tiekti alų ir putojančius vynus, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų, į loterijas, konkursus, žaidimus kaip prizus arba kartu su jais.
Pasak A. Paulausko, pastaraisiais metais labai paplito didžiųjų alaus gamybos įmonių rengiamos įvairios akcijos, žaidimai, kurių metu alus dalijamas už 1 centą arba nemokamai, arba tik už butelio kamštelį. Seimo vadovas pažymi, kad dėl šios priežasties ir dėl liberalesnio alaus reklamos reglamentavimo sparčiai didėja alaus vartojimas, ypač tarp jaunimo. Be to, anot jo, valstybė netenka pajamų (PVM), kurios būtų gaunamos, jei alus būtų parduodamas.
ELTA