Rusijos transporto ministerija palankiai įvertino Lietuvos vežėjų prašymą padidinti tarptautinių krovinių gabenimo kvotą ir šiemet skyrė papildomai 10 tūkst. leidimų. Šiuo metu apie 60 proc. eksportuojamų prekių iš Lietuvos į Rusiją gabenama automobiliais. Lietuvos automobilių transportu per šių metų pirmąjį pusmetį pervežta daugiau kaip 2 tūkst. tonų krovinių, gerokai daugiau negu pernai per tą patį laikotarpį.
Ministro pirmininko Algirdo Brazausko vizito išvakarėse Maskvoje surengtoje spaudos konferencijoje Nacionalinės vežėjų automobiliais “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius akcentavo, kad kelių transportas prekybos mainuose tarp Lietuvos ir Rusijos vaidina išskirtinį vaidmenį.
Asociacija “Linava" aktyviai bendradarbiauja su Rusijos vežėjų asociacija ASMAP, Rusijos Federacijos nacionaline muitinės brokerių asociacija, siūlydama naujas technologijas, kurios supaprastintų krovinių gabenimą per sienas.
Pasak “Linavos” vadovo, ES plėtra atvers ir naujas tranzito galimybes kelių transportui. Jo prognozėmis, vis sparčiau plėtojantis prekybos santykiams tarp Europos ir Azijos, gamintojų Azijoje ir vartotojų Europoje išsidėstymas leidžia daryti išvadas, kad pagrindiniai krovinių srautai tarp Europos ir Azijos judės per Rusijos teritoriją einančiais transporto koridoriais rytų-vakarų ir pietų-šiaurės kryptimis. Daug pastaruoju metu kalbama ir apie Šilko kelio atnaujinimą.
Spaudos konferencijoje asociacija Linava" pristatė ir Lietuvoje kuriamų logistikos centrų tinklą, kaip didelį ateities transporto sistemos potencialą, kuriuo būtina pasinaudoti.
"Tai leis sėkmingai naudotis sukurta logistikos centrų infrastruktūra ir kitų šalių vežėjams, tarp jų ir Rusijos", - pabrėžė A. Kondrusevičius.
Akcentuotas Vilniaus logistikos centro, kuri būtų išsidėstęs tarp Vilniaus ir Baltarusijos pasienio, kūrimas. Prognozuojama, kad Vilnius, būdamas rytiniame būsimos ES pasienyje, turi puikias perspektyvas pritraukti krovinių srautus iš ES ir NVS šalių. Kita vertus, siena su Baltarusija artimiausioje ateityje taps siena su NVS bei ES ir iš Rytų atvykstantys kroviniai bus paskirstomi ir sandėliuojami.
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija "Linava", atstovaujanti Lietuvos vežėjų kelių transportu interesams nacionalinėje ir tarptautinėje krovinių pervežimų rinkoje, įkurta 1991 m. spalio 4 dieną. 1992 m. gegužės 23 d. asociacija "Linava" buvo priimta į Tarptautinę kelių transporto sąjungą (IRU) ir tapo tikrąja jos nare.
Lietuvos vežėjai keleivius veža 1328 vietinio susisiekimo, 369 tolimojo susisiekimo ir 40 tarptautinio susisiekimo maršrutais. Keleiviai bei kroviniai vežami į daugiau nei 40 Europos, Azijos ir netgi Afrikos valstybių.
ELTA