Spalį paslaugų pasitikėjimo rodiklis, palyginti su rugsėju, šoktelėjo 8 punktais iki 31 punkto.
Statistikos departamento specialistų vertinimu, tam įtakos turėjo padidėjusi teikiamų paslaugų paklausa, ypač transporto ir sandėliavimo, pašto ir nuotolinių ryšių veiklos rūšyse ir su kompiuteriais susijusioje veikloje. Per kelis praėjusius mėnesius teikiamų paslaugų paklausos padidėjimą sakė pajutę 36 proc. respondentų, arba 17 proc. daugiau negu rugsėjį. Paslaugų paklausos sumažėjimą statistikams patvirtino 8 proc. paslaugų įmonių, o užsakymų lygis nepasikeitė 56 proc. bendrovių - 14 proc. mažiau negu rugsėjį.
Spalį teikiamų paslaugų užsakymų prognozės artimiausiems mėnesiams daug optimistiškesnės nei rugsėjį.
46 proc. paslaugų įmonių prognozuoja, kad artimiausiu metu paslaugų paklausos prognozė nesikeis, tačiau nuo 21 iki 33 proc. padaugėjo manančių, kad paklausa išaugs. Tuo tarpu besitikinčių užsakymų sumažėjimo skaičius padidėjo nuo 14 iki 21 proc.
Savo ekonominę padėtį paslaugų įmonės spalį įvertino lygiai taip, kaip ir rugsėjį, - absoliuti dauguma ją laiko gera ir patenkinama, tik 1 proc. - bloga.
Šiemet žemiausiai - iki 17 punktų - paslaugų pasitikėjimo rodiklis buvo nukritęs sausį, o aukščiausiai - iki 40 punktų - pakilęs balandį.
Spalio 1 dieną buvo apklaustos 622 paslaugų įmonės. Iš jų atsakymus pateikė 376 įmonės, jose dirbo 43 proc. paslaugų sektoriuje dirbančių darbuotojų, o jų pajamos sudarė 46 proc. visų paslaugų įmonių pajamų.
ELTA