Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas, tęsdamas tradiciją, pateikė 2004 metų veiklos ataskaitą.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas užtikrina vieningos administracinių teismų praktikos formavimą. Šio teismo praktikoje, be kita ko, yra aiškinami ir bendrieji teisės principai. Kaip aukščiausioji teisminė instancija dėl ginčų viešojo ir vidaus administravimo srityje Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas taiko ir plėtoja administracinės teisės principus. Nuo narystės Europos Sąjungoje pradžios Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas remiasi ne tik nacionalinės, bet ir Europos teisėje taikomais teisės principais.
Tarp kitų bylų, nagrinėtų 2004 metais, ataskaitoje minima administracinė byla Nr. A-750-2004 (A. Songaila vs. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija), kurioje buvo iškilęs klausimas dėl operatyvinės informacijos panaudojimo skiriant tarnybinę nuobaudą, jeigu ši informacija yra gauta operatyvinių veiksmų metu darant slaptą telefoninių pokalbių įrašą.
Teismas minėtoje byloje pažymėjo, kad valstybės tarnyba turi būti grindžiama teisiniais principais, turi būti laikomasi teisės aktų reikalavimų, be to, turi būti užtikrinama, kad nebus pažeidžiamos ir asmenų teisės, įtvirtintos tiek nacionaliniuose teisės aktuose, tiek tarptautinėse sutartyse.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas pabrėžė: “Valstybės institucijos turi teisę apriboti asmens teisę į privataus gyvenimo gerbimą esant trims būtinoms sąlygoms - pirma, tai turi būti nustatyta įstatymu; antra, tai turi būti būtina demokratinėje visuomenėje; trečia, turi būti siekiama Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos 8 straipsnio 2 dalyje nustatytų tikslų. Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos 8 straipsnio garantijos, užtikrinančios asmens teisę į privataus gyvenimo gerbimą, yra taikomos valstybės tarnautojų atžvilgiu. Aiškinant Operatyvinės veiklos įstatymo taisykles turi būti besąlygiškai laikomasi viešosios teisės principo, nustatančio, kad asmens teises ribojančios teisės normos negali būti aiškinamos ir taikomos plečiamai. Esant teisinio reguliavimo neaiškumui ar neišbaigtumui, Operatyvinės veiklos įstatymo teisės normos turi būti aiškinamos ir taikomos žmogaus, o ne valstybės naudai.”
Metinėje ataskaitoje pateikiamos ir kitų 2004 metais teismo nagrinėtų reikšmingesnių bylų santraukos.
Ataskaitos tekstas skelbiamas LVAT interneto svetainėje www.lvat.lt.