• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujosios Kelių eismo taisyklės įsigalios Melagių dieną

Remigijus RAINYS

Po daugiau nei pusantro mėnesio šalyje įsigalios daug emocijų svarstant sukėlusios naujosios Kelių eismo taisyklės (toliau tekste vadinamos KET). Taigi nuo balandžio 1-osios pagaliau bus įteisinta automobilio sąvoka, kurios dabar galiojančiose Kelių eismo taisyklėse nebuvo. Tad pravartu įsiminti, jog automobilis - motorinė transporto priemonė, skirta važiuoti keliu ir vežti krovinius ir (ar) keleivius arba vilkti kitas transporto priemones. Prie automobilių priskiriami ir troleibusai, tai yra nebėginės transporto priemonės, kurioms energija tiekiama elektros laidais. Traktoriai, motociklai, savaeigės mašinos bei mechanizmai prie automobilių nepriskiriami. Kelyje, viešai prieinamose arba privačiose teritorijose įvykęs eismo dalyvių susidūrimas, kurio metu, dalyvaujant judančiai transporto priemonei, žuvo ar buvo sužeista žmonių, sugadinta ar apgadinta bent viena transporto priemonė, krovinys, kelias, jo statiniai ar bet koks kitas įvykio vietoje buvęs turtas, nuo šiol bus vadinamas eismo įvykiu. Šią sudėtingą, tačiau tikslią ir visa apimančią formuluotę patartina įsidėmėti būsimiesiems vairuotojams, laikysiantiems teorinį egzaminą vairuotojo pažymėjimui gauti "Regitros" įmonėje.

REKLAMA
REKLAMA

Pagaliau baigėsi painiava dėl importinių motorolerių registravimo ar neregistravimo, nes visos dviratės ar triratės transporto priemonės (tarp jų - ir motoroleriai) nuo šiol bus skirstomos į mopedus ir motociklus. Mopedu transporto priemonė bus laikoma tuomet, kai jos variklio tūris ne didesnis kaip 50 kubinių centimetrų, o maksimalus konstrukcinis greitis - ne didesnis kaip 45 kilometrai per valandą. Važiuojantis keliu mopedo vairuotojas privalo su savimi turėti mokymo įstaigos išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad jis moka Kelių eismo taisykles. Viršijančios anksčiau minėtus parametrus transporto priemonės bus vadinamos motociklais. Ši sąvoka apima ir trirates motorines transporto priemones, kurių masė, be krovinio, mažesnė kaip 400 kilogramų. Motociklo ar mopedo vairuotojas privalo būti su užsegtu saugos šalmu ir nevežti keleivių be užsegtų saugos šalmų. Atsiradus naujos konstrukcijos motociklams su stogo saugos lankais ir įrengtais saugos diržais, jais leidžiama važinėti be šalmų, tačiau tuomet būtina užsisegti saugos diržus. Keli tokie motociklai buvo padovanoti sostinės Savivaldybių policijai.

REKLAMA

Su saugos diržais privalės važinėti ir visi policijos bei kitų specialiųjų tarnybų pareigūnai. Naujosios KET išimtis numato tik taksi vairuotojams gyvenvietėse vežant keleivius (pastarieji, net sėdintys galinėje sėdynėje, diržus privalės užsisegti!), važiuojant atbulomis arba stovėjimo aikštelėse ir invalidams, kuriems dėl rimtų medicininių priežasčių kompetentingos įstaigos išduos specialius pažymėjimus, leidžiančius važinėti be saugos diržų. KET reglamentuoja, kad vaikus, priklausomai nuo jų amžiaus, automobiliu galima vežti tik specialiai jų ūgiui ir svoriui pritaikytose sėdynėse. Tik trejų metų amžiaus ir vyresnius vaikus, vežamus ant galinės sėdynės, leidžiama prisegti suaugusiesiems skirtais saugos diržais.

REKLAMA
REKLAMA

Specialiųjų tarnybų darbuotojų laukia ir kita jiems nemaloni staigmena. Nuo balandžio 1-osios jie, vykdydami tarnybines užduotis, galės nepaisyti Kelių eismo taisyklių reikalavimų tik tuomet, jei tai nekelia pavojaus kitiems eismo dalyviams. Taigi perėjoje pėstįjį partrenkęs pareigūnas turės atsakyti pagal įstatymus, net jei važiavo įsijungęs mėlynus švyturėlius ir sireną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos vairuotojas, kaip ir Anksčiau, privalės sulėtinti greitį arba sustoti, kad praleistų į bet kurią jo važiavimo krypties eismo juostą, o keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi - į bet kurią eismo juostą perėjoje įėjusį pėstįjį. Savo ruožtu pėstieji į kitą važiuojamosios dalies pusę privalės eiti tik pėsčiųjų perėjomis, o kur jų nėra - sankryžose pagal šaligatvių arba kelkraščių liniją. Įžengti į važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėjose pėstiesiems leidžiama tik po to, kai įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį. Taigi dėl eismo įvykių pėsčiųjų perėjose kaltininkai nebebus vien vairuotojai.

REKLAMA

Naująsias KET maloniai sutikęs pakomentuoti Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktorius Virgilijus Sadauskas pateikė apklausų duomenų, atspindinčių šalies gyventojų nuomonę apie taisyklių pakeitimus, dėl kurių visuomenėje virė atkaklūs ginčai. Bene daugiausia iečių buvo sulaužyta dėl draudimo vairuojant motorinę transporto priemonę kalbėtis mobiliojo ryšio priemonėmis. Paaiškėjo, kad šiam draudimui pritaria 80 procentų apklaustųjų. Taigi jei automobilyje nebus laisvų rankų įrangos, kalbėtis mobiliuoju telefonu leidžiama tik sustojus ir išjungus variklį. Beje, laisvųjų rankų įranga nėra brangi. Pigiausios sistemos kainuoja apie dvidešimt litų. Įsigijus tokią sistemą vairuotojui teks važinėti su maža ausine ausyje, o sistema, suskambėjus aparatui, įjungs įeinamąjį ryšį. Tobulesnių (apie 300 litų kainuojančių) sistemų įranga automatiškai pokalbį perjungia į automobilio audiosistemą, o vairuotojas atsako per prie galinio vaizdo veidrodėlio pritvirtintą mikrofoną. Kol kas tobuliausios, dešimt kartų brangiau kainuojančios sistemos valdomos balsu ir gali surinkti reikiamą numerį ištarus atitinkamą žodį (pavyzdžiui, "namai", "mama" ar "šefas"). Jau numatyta, jog kilus teisiniam ginčui su pareigūnu, ar važiuojant buvo naudojamasi mobiliojo ryšio telefonu, bus remiamasi dviejų liudininkų parodymais arba ryšio paslaugų išklotine. Kol kas už šį pažeidimą bus baudžiama 20 litų bauda.

REKLAMA

Draudimas gyvenvietėse važinėti ne greičiau kaip 50 kilometrų per valandą atidėtas iki rugsėjo 1-osios ne be Seimo ir Vyriausybės narių įsikišimo, nors sumažinus greitį kasmet būtų išsaugota apie 50 žmonių gyvybių. Beje, jau svarstoma galimybė diferencijuoti baudas už greičio viršijimą. Viršijus greitį gyvenvietėse jos išliktų labai griežtos, o užmiestyje ar magistraliniuose keliuose į greičio viršijimą ketinama pažvelgti gerokai liberaliau. Siūloma, kad autostradoje leistiną greitį viršijus dešimt kilometrų per valandą, tai užfiksavęs kelių policijos pareigūnas apsiribotu tik įspėjimu. Juo labiau kad naujosios KET leis net mėnesiu ilgiau (nuo balandžio 1-osios iki lapkričio 1-osios) automagistralėmis važinėti 130 kilometrų per valandą greičiu.

Šiame rašinyje aptarti tik pagrindiniai KET pakeitimai. Jau pats laikas kiekvienam vairuotojui įsigyti naujausias Kelių eismo taisykles ir nuodugniai jas išstudijuoti. Juo labiau kad kardinaliai pasikeitė visa vairuotojų apmokymo sistema, o nuo balandžio 1-osios net didelį stažą turintys vairuotojai nebegalės individualiais automobiliais mokyti vairuoti net savo atžalų. Ši teisė bus suteikta tik specialius egzaminus Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje išlaikiusiems instruktoriams, o vairavimo mokymui naudojamuose automobiliuose turės būti įrengta papildoma įranga, kurią nustato Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų