Nuo antradienio (04.01) įsigalioja naujosios Kelių eismo taisyklės, pagal kurias vairuotojai nebegalės kalbėti mobiliaisiais telefonais, neturėdami specialios įrangos, o užsisegti saugos diržus keleiviai privalės sėdėdami ne tik ant priekinių, bet ir galinių automobilio sėdynių.
Vairuotojai, neturintys vadinamosios laisvų rankų įrangos, mobiliaisiais telefonais galės naudotis tik sustoję kelkraštyje ir išjungę variklį.
Pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą, mobiliaisiais telefonais be laisvų rankų įrangos už vairo kalbantys vairuotojai gali būti baudžiami 20-40 litų bauda arba įspėjimu. Bauda gali būti didesnė, jei vairuotojas sukėlė avarinę situaciją.
Saugos diržais turės prisisegti ne tik vairuotojas ir greta jo sėdintis keleivis, bet ir ant galinės automobilio sėdynės sėdintys keleiviai. Diržais nuo šiol bus leidžiama nesisegti tik gyvenvietėse važiuojantiems taksi vairuotojams.
Taisyklėse numatoma, kad jaunesnius kaip trejų metų vaikus bus leidžiama vežti ant galinės automobilio sėdynės tik specialiai jų ūgiui ir svoriui pritaikytose sėdynėse. Trejų metų ir vyresnius vaikus, vežant ant galinės automobilio sėdynės, bus leidžiama prisegti suaugusiems skirtu saugos diržu. Jaunesni negu 12 metų vaikai priekinėje automobilio sėdynėje galės važiuoti tik specialioje sėdynėje.
Naujos kelių eismo taisyklės taip pat draudžia žiemą važinėti vasarinėmis padangomis, jose pailgintas laikas, kai būtina važinėti įsijungus artimąsias šviesas.
Iki šiol su artimosiomis šviesomis šviesiu paros metu buvo privaloma važinėti pirmąją rugsėjo savaitę ir nuo lapkričio 1 iki kovo 1 dienos. Pagal naująsias taisykles šis laikotarpis pailgės nuo rugsėjo 1 iki balandžio 1 dienos.
Nuo balandžio 10 dienos iki lapkričio 1 dienos bus draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis, o nuo lapkričio 10 iki balandžio 1 dienos - draudžiama eksploatuoti transporto priemones, kurių leidžiama maksimali masė ne didesnė kaip 3,5 tonos, su vasarinėmis padangomis.
Mokantis vairuoti motociklą vairavimo instruktorius ir mokinys privalės vilkėti liemenes su šviesą atspindiniais elementais ir skiriamuoju ženklu "M" arba "Vairavimo instruktorius".
Siekiant sudrausminti mopedų vairuotojus, jie privalės su savimi turėti mokymo įstaigos išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad vairuotojas moka eismo taisykles.
Pėstiesiems numatomas reikalavimas tamsiu paros metu prie drabužių prisisegti atšvaitus arba neštis šviečiantį žibintą, jeigu jie eina neapšviestu kelkraščiu arba važiuojamosios kelio dalies kraštu.
Taisyklėse numatoma, kad lengvaisiais automobiliais automagistralėmis nuo balandžio 1 iki lapkričio 1 dienos bus galima važiuoti 130 km/h greičiu, o nuo lapkričio 1 iki balandžio 1 dienos - 110 km/h greičiu.
Avarines šviesas vairuotojai nuo šiol privalės įsijungti kiekvieną kartą, kai juos sustabdys policija.
Naująsias kelių eismo taisykles Vyriausybė patvirtino praėjusių metų lapkričio pabaigoje. Daugiausiai visuomenės ir politikų diskusijų sukėlusi taisyklių nuostata dėl greičio sumažinimo miestuose nuo 60 iki 50 kilometrų per valandą įsigalios nuo rugsėjo 1 dienos.
Galutinai apsispręsti sumažinti miestuose saugų greitį Vyriausybę paskatino sociologinės apklausos rezultatai, kurie parodė, kad dauguma Lietuvos gyventojų mano, jog važiavimo greitis turi būti apribotas.
52 proc. respondentų buvo už tai, kad miestuose ir gyvenvietėse važiavimo greitis būtų apribotas iki 50 kilometrų per valandą, išskyrus tuos ruožus, kur eismo sąlygos leidžia važiuoti saugiai ir greičiau.
Už šiuo metu leidžiamo 60 km/h maksimalaus greičio išsaugojimą pasisakė 45 proc. tyrimo dalyvių.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, metiniai autoavarijų nuostoliai šalies ūkiui sudaro apie 1,3 milijardo litų arba apie 3 proc. bendrojo vidaus produkto, kai kitose šalyje neviršija 1 proc.
BNS