• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nafta iš Baltijos jūroje prie Bornholmo salos paskendusio Kinijos krovininio laivo antradienį pasiekė Švedijos pietrytinę pakrantę. Kovoje su naftos dėme dalyvauja iš viso 13 specializuotų laivų, iš jų du - iš Vokietijos. Iš šeštadienį paskendusio "Fu Shan Hai" toliau į jūrą veržiasi mazutas. Pavojus kilo daug paukščių kolonijų.

REKLAMA
REKLAMA

Ankstyvą antradienio rytą naftos dėmė pasiekė Švedijos krantus ir užteršė 15 kilometrų pakrantės. Pakrančių apsauga į užterštus smėlio paplūdimius iškart nusiuntė daugiau kaip šimtą savanorių ir šauktinių. Naftos sluoksnio storis čia vietomis siekia 0,4 metro, skelbia vietos žiniasklaidos atstovai. Siekdama paspartinti naftos surinkimą jūroje, į nelaimės vietą Švedijos ir Danijos teritoriniuose vandenyse du savo laivus nusiuntė Vokietija.

REKLAMA

Tuo pat metu ekspertai karštligiškai tiria 68 metrų gylyje gulintį krovininį laivą, kurio triumuose yra 60 tūkst. tonų mineralinių trąšų. Specialiomis povandeninėmis vaizdo kameromis mėginama nustatyti vietas, kuriose yra pažeisti keturi kuro rezervuarai. Juose nelaimės metu buvo 1 tūkst. 680 tonų mazuto. Nors teršalai ir toliau skverbiasi į jūros paviršių, specialūs laivai juos čia tuoj pat surenka.

REKLAMA
REKLAMA

Švedijos pakrančių apsauga nemano, kad naftos produktai užterštų daugiau šalies paplūdimių. Dėl neįprastai šilto oro nafta yra labai skystos konsistencijos. Nuodingas plonas naftos sluoksnis padengė Švedijos pietrytinės dalies pajūrio dalį, kurioje gyvena daug paukščių. Ekspertai spėja, kad jūra į krantą išmetė iki 100 tonų naftos. Darbus jūroje sunkina tai, kad naftos dėmė suiro į mažas dalis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors paskendus krovininiam laivui į aplinką iki šiol pateko santykinai mažai naftos, šis aplinkos taršos atvejis pirmiausia Švedijoje susilaukė didelio dėmesio: valdžios atstovai ir žiniasklaida kritikuoja Danijos lėtą ir biurokratišką reakciją į "Fu Shan Hai" susidūrimą su Kipre registruotu Lenkijos krovininiu laivu "Gdynia". Jeigu praėjusį šeštadienį nelaimę patyręs laivas būtų buvęs greitai nutemptas į seklesnius vandenius, nafta į aplinką nebūtų patekusi, tvirtina Švedijos pakrančių apsaugos specialistai.

dpa-ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų