Neseniai tapęs ISPA (International Society of the Performing Arts - Tarptautinės atlikėjų menų draugijos) nariu, Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) siekia vis aktyviau įsilieti į kultūrinį Europos srautą ir užimti deramą vietą Europos teatrų žemėlapyje.
Pirmąjį sezoną teatrui vadovaujantis Gintautas Kėvišas neslepia ambicingų LNOBT planų. Apie tai bylojo jau patys pirmieji jo žingsniai, drąsios reformos. “Lietuvos nacionalinė opera turi tapti dinamiška visais atžvilgiais”, - šiuos naujojo vadovo žodžius pirmajame šių metų numeryje citavo ir prestižinis Londono žurnalas “Opera Now”, pabrėždamas jo ryžtą priimti drąsius sprendimus. Tokį G. Kėvišo siekį atspindi ir repertuaro permainos, ir šiuo metu atliekama teatro rekonstrukcija, ir aktyvus vadovo domėjimasis Europos teatrų patirtimi. Didelis dėmesys skiriamas ir LNOBT pristatyti Europoje.
Pasibaigus šių metų sezonui, teatro veiklos rezultatus G. Kėvišas jau spėjo pristatyti dviejose tarptautinėse konferencijose, kurios, pasak teatro generalinio direktoriaus, skyrėsi ir darbo pobūdžiu, ir tikslais.
“Vienoje (Austrija) vykusios 2-osios Rytų ir Centrinės Europos teatrų direktorių konferencijos tikslas - ieškoti partnerių koprodukcijai. Įdomu, kad šį projektą jau antrus metus finansuoja “Deutschebank”, skatindamas Rytų Europos kultūrinių institucijų integravimąsi į europinę kultūrą, - dalijosi patirtimi G. Kėvišas. -Tuo tarpu Osle (Norvegija) vykusi Šiaurės ir Baltijos šalių operos ir baleto teatrų konferencija išsiskyrė itin plačiu nagrinėjamų klausimų spektru: praėjusio sezono teatrų naujienos, finansavimo problemos, marketingo kryptys ir modeliai, darbas su rėmėjais ir t. t. Išsamus buvo “Covent Garden” karališkojo teatro atstovų pranešimas apie jų rengiamus edukacinius projektus. Tačiau man asmeniškai bene įdomiausia buvo padiskutuoti su baleto teatrų vadovais apie šiandienos baleto kryptis ir tendencijas”, - pasakojo G. Kėvišas. - “Šioje konferencijoje buvo plačiai pristatyta tarptautinė organizacija “Opera Europa”, kuriai vadovauja buvęs “Covent Garden” karališkojo teatro direktorius. Tikiuosi, kad LNOBT ras galimybių tapti šios organizacijos nariu”, - ateities planais dalijosi G. Kėvišas.
“Be abejo, dalyvavimas tokio pobūdžio konferencijose atneša daug naudos - ne tiek praktinės, kiek intelektualinės. Pagaliau tai puiki galimybė solidžiai pristatyti mūsų teatrą, aptarti jo tikslus, kryptis bei veiklos rezultatus. Galiu tik pasidžiaugti, kad Europos teatrų kontekste LNOBT atrodo labai neblogai. Esame pasiekę gerų rezultatų rinkodaros, viešųjų ryšių srityse. Daug byloja pats faktas, jog teatro lankomumas šį sezoną padidėjo net 15 procentų. Tokie rodikliai užsienio kolegoms padarė nemažą įspūdį”, - praėjusio sezono sėkme džiaugėsi vadovas. - “Manau, LNOBT eina pažangos keliu. Mano credo, kuriant teatro viziją - motyvuotas modernizmas. Juk modernizmas pats savaime, be priežastingumo ir meninės įtaigos, tėra savitikslis dalykas. Tik dinamiškas ir atliepiantis Europos kultūrinius procesus teatras turi ateitį”.
Šį sezoną LNOBT pradėtos reformos nebuvo betikslės ir davė apčiuopiamų rezultatų. Tai, be jokios abejonės, kelia teatro prestižą ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje, kloja tvirtus pagrindus integravimuisi į Europos kultūrinius procesus.