Mokslininkai, nagrinėję sudėtingas socialines sąveikas tokiose populiariose "šaudyklėse" kaip "Counter-Strike" ar "Quake", nustatė, kad kompiuteriniai interneto žaidimai duoda žmonėms naudos.
Kaip rašo BBC, tiems, kurie nežaidžia kompiuterinių žaidimų, "šaudyklės" gali atrodyti pernelyg paprastos - tereikia įjungti žaidimą, pašaudyti į bet kurį judantį objektą iš skirtingų ginklų ir užbaigti žaidimą.
Tačiau tyrėjai sugebėjo atrasti šiuos žaidimus supančią sudėtingą kultūrą, taip pat nustatyti priežastis, dėl kurių žmonėms tokie žaidimai atrodo įdomūs.
Čikagos universiteto profesorius Telmadge’as Wrightas (Telmadžas Raitas) ir jo kolegos žaidė "Counter-Strike" ne vieną valandą, tuo pačiu metu apklausdami žaidėjus ir nagrinėdami tekstines laikmenas su pokštais ir juokais, pasirodančiais programoje.
Profesoriaus teigimu, "šaudyklėse" žaidėjai paprastai elgiasi taip pat, kaip ir gyvenime. Jis tvirtina, kad dažnai galima lengvai suprasti, jog žaidime dalyvauja paaugliai - jie, pavyzdžiui, daugiau už kitus keikiasi sekso ir homofobijos temomis.
Tačiau profesorius pažymi, kad laikyti žaidėjus mizantropais nederėtų.
"Labiausiai paplitusios emocijos, žmonėms žaidžiant, yra juokas", - teigia jis.
T. Wrightas tikina, kad tokie žaidimai kaip "Counter-Strike", kurie pagrįsti žaidėjų bendradarbiavimu ir būtinybe pasikliauti vieni kitais, stiprina draugystę ir skatina vienybės stiprėjimą.
Žmonės paprastai yra linkę žaisti su tais, ką gerai pažįsta, ir paprastai prilaiko liežuvį, kai žaidime dalyvauja žmonės, kuriuos jie žino ne taip gerai.
Be to, anot profesoriaus, "šaudyklės" turi dar vieną privalumą: "Jie leidžia žmonėms įsijausti į kažkokį išgalvotą vaidmenį ir daryti tai, ko jie negali daryti realiame gyvenime. Tai padeda jiems žaisti su savo jausmais".
ELTA