• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mirties skrydis į kurortus

Petras KURMELIS

Ispanijoje - baigėsi visuotinis gedulas. Šalis gedėjo aviakatastrofos aukų. Įdomiausia tai, kad gedėti žuvusiųjų neleido Kinijos olimpinis komitetas. Ispanijos olimpinė komanda žuvusiųjų vardan norėjo nuleisti savo vėliavą, tačiau kinai neleido to daryti. Ryšėti gedulo raščius buvo uždrausta ir Ispanijos bėgikėms.

REKLAMA
REKLAMA

Madrido Baracho oro uoste įvykusi lėktuvo katastrofa - didžiausia Ispanijoje per 25 metus. Trečiadienį tragedija pareikalavo 153 keleivių gyvybės. Lėktuve buvo 172 žmonės. Dauguma žuvusių - šeimos vykusios atostogauti. Tarp jų - 2 kūdikiai ir 20 nepilnamečių.

REKLAMA

Tikrosios avarijos priežastys paaiškės dar negreitai, tačiau ispanai netyli, kol bus išnagrinėta juodųjų dėžių informacija, ir bendromis jėgomis bando atkurti tragiškų įvykių eigą.

Jau aišku, kad lėktuvą pilotavęs Antonio Luna iš kilimo tako grįžo į stovėjimo aikštelę ir paprašė specialistų dar kartą apžiūrėti orlaivio "MD82" būklę. Pasak avialinijos atstovų, prieš pakildamas pilotas pastebėjo, kad neveikia lauko temperatūros rodiklis. "Spanair" tvirtina, kad inžinieriai išsprendė problemą, ir po valandos lėktuvas vėl buvo ant kilimo tako. Kol kas neaišku, ar šis gedimas gali būti tiesiogiai susijęs su lėktuvo katastrofa.

REKLAMA
REKLAMA

Aišku viena - į orą pakilus lėktuvo smaigaliui ir dviem priekiniams ratams, užsidegė variklis. Tuomet lėktuvas sprogo į dvi dalis. Kadangi lėktuvas nukrito oro uoste, tad geriausi įvykio liudytojai yra kitų lėktuvų pilotai ir stiuardai. "Aš išgirdau kaip mūsų kapitonas sušuko: "Kas ten vyksta?" ir įbėgau į lakūnų kabiną. Tiesiai prieš mūsų akis ispanų lėktuvas baigė "suvalgyti kilimo taką". "Jis taip nepakils" - vėl suriko mūsų kapitonas. Tuo momentu lėktuvas atsiplėšė nuo žemės, bet užsidegė jo kairysis variklis. Lėktuvas nukrito kaip popieriaus lapas. Iš pradžių sklendė, o vėliau trenkėsi į žemę", - pasakojo Iberijos kompanijos lėktuvo stiuardesė. Jų lėktuvas Madrido oro uoste nusileido vos viena minutė iki katastrofos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nukritięs lėktuvas gegužės mėnesį buvo perėjęs eilinį patikrinimą. Sausio mėnesį - generalinę patikrą: per ją lėktuvas išmontuojamas ir vėl sumontuojamas.

Po trečiadienį įvykusios katastrofos netilo kalbos apie "Spanair" krizę. "Spanair" vadovas Javieras Navasas dienraščiui "El Mundo" papasakojo, kad pastaruoju metu šioje bendrovėje dėjosi nematyti dalykai. "Yra pilotų, kuriems tenka ir mechanikų vaidmuo. Anksčiau prieš skrydį lėktuvus apžiūrėdavo specialiai tam skirti žmonės, bet sumažėjus darbuotojų skaičiui pastaruoju metu apžiūrą atlikdavo patys pilotai", - pasakojo J.Navasas. Tarp aukų - ištisos šeimos. Katastrofoje žuvo iš Pietų Ispanijos Chaeno miesto pirmą kartą į Kanarų salas atostogauti vykusi šeima - motina, tėvas ir šešerių metų duktė. "Negaliu patikėti, jie buvo tokia draugiškai šeima", - tragedijos priblokštas kalbėjo giminaitis. "Įsivaizduokite, kaip aš jaučiuosi, netekau savo sūnėno, kuriam šiandien būtų suėję 23 metai", - dejavo nevilties apimtas dėdė. "Man jis visada buvo žvaigždė", - apie žuvusį Claudio Ochedą atsiliepė jo pusbrolis. C.Ocheda Kamerūne dirbo misionieriumi. Po dvejų darbo Afrikoje metų į Kanarų salas jis skrido mėnesio atostogų. Tuo tarpu kai kurių kitų ispanų džiaugsmas maišėsi su sumišimu. "Negaliu patikėti, tik per plauką išsigelbėjome", - kalbėjo susijaudinęs Hektoras. Jis su savo mergina į mirtiną skrydį pavėlavo 3 minutes. "Kai atbėgome, mums pareiškė, kad registracija baigėsi prieš tris minutes. Jei ne atsitiktinumas, dabar mūsų pavardės būtų žuvusiųjų sąraše", - teigė kitas vyriškis iš Kanarų salų, lemtingu skrydžiu turėjęs grįžti į gimtąsias salas po atostogų. Goreti iš Las Palmaso taip pat sakė, kad jaučiasi tarsi gimusi iš naujo. "Internete rinkausi skrydžius tarp "Spanair" ir "Iberia" avialinijų. Kadangi "Iberia" bilietai kainavo 10 eurų mažiau, pasirinkau šios bendrovės skrydį. Pati savo akimis iš oro uosto mačiau, kaip sprogo "Spanair" lėktuvas. O aš galėjau būti jo viduje", - atsitokėti negalėjo mergina. Rafaeliui pavyko išvengti tragedijos, nes lėktuve nebebuvo vietų. "Man buvo pasiūlyta keliauti verslo klase arba palaukti kito skrydžio. Aš pasirinkau antrą variantą, o apie katastrofą man telefonu pranešė sunerimęs brolis", - pasakojo Rafaelis. Dar vienas keleivis pavėlavo į lėktuvą, nes per lėtai važiavo taksi. Dabar jis džiaugiasi lyg būtų antrą kartą gimęs. O 153 keleiviams šis skrydis tapo paskutiniu jų gyvenime. Tarp žuvusiųjų daugiausia ispanų ir vokiečių turistai, tačiau į Kanarus poilsiauti skrido ir žuvo keli švedai, Kolumbijos, Čilės piliečiai.

Dauguma išgyvenusiųjų išliko gyvi todėl, kad lėktuvui trenkiantis į žemę iš jo iškrito, kai kurie nuo smūgio atsidūrė greta buvusiuose vandens telkiniuose. Sužeistieji gydomi Madrido ligoninėse. Keturių iš jų būklė kritiška, kitų šešių - sunki. Aštuonių sužeistųjų būklė vertinama gerai. Tarp išgyvenusiųjų trys vaikai, kurių būklė patenkinama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų