• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Bendrovė “Blizzard” žaidėjų teismui netrukus pateiks “Warcraft III” papildymą “The Frozen Throne”. Kas laukia “Warcraft” serijos? Į šį klausimą “Blizzard” atsakė jau seniai, 2001-ųjų rugsėjį Londone, parodoje ECTS. Būtent tada bendrovė pranešė apie savo naująjį projektą “World of Warcraft”.

REKLAMA
REKLAMA

Žaidimų pasaulis labai greitai užmiršo šią žinią, nes daugiau jokių faktų apie naująjį kūrinį “Blizzard” nepateikė. Tačiau dabar, belaukiant “The Frozen Throne” pasirodymo, kūrėja nusprendė garsiai prabilti apie jau daugiau nei 2 metus kuriamą žaidimą. Kas yra “World of Warcraft” ir ko žaidėjai gali tikėtis iš naujojo projekto?

REKLAMA

Truputis istorijos

Su “Warcraft” visata žaidėjai pirmą kartą buvo supažindinti 1994 metais, pasirodžius “Warcraft: Orcs and Humans”. Patraukli realiojo laiko strategija prie kompiuterių ekranų prikaustė daugybę žaidimų mėgėjų. Natūralu, kad paskatinta šios sėkmės po metų bendrovė išleido žaidimo tęsinį “Warcraft II: Tides of Darkness”. Pirmosiose dviejose dalyse žaidėjai rinkosi iš dviejų rasių - orkus arba žmones. Jie vadovavo savo kariams mūšiuose, statė karines bazes, rinko resursus. Pernai pasirodžiusioje trečiojoje žaidimo dalyje žaidėjai rado daugiau rasių, galimybių ir galybę RPG elementų. Vis dėlto principas išliko tas pats - žaidimas liko tame pačiame realiojo laiko strategijos kelyje. “World of Warcraft” žaidėjams žada šį tą nauja - žaidimo visata persikels į internetą.

REKLAMA
REKLAMA

“World of Warcraft” - interneto žaidimas vaidmenimis

Naujasis žaidimas savo koncepcija daug kuo primins šiuo metu populiarius “Ultima Online”, “Everquest”, “Asheron‘s Call” ar “Anarchy Online”. Interneto RPG istorija prasidėjo 1997-aisiais, kai buvo išleistas “Ultima Online”. Nuo to laiko žaidimo koncepcija nedaug tepakito. Interneto RPG daugybė žaidėjų vienu metu “gyvena” fantastiniame pasaulyje, kuriame egzistuoja galybės įvairiausių gildijų, pabaisų ir kt. Tai (ir dar daugiau) žaidėjai išvys ir “World of Warcraft”.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naujojo žaidimo veiksmas vyks Azeroth žemėje. Čia žaidėjai turės susikurti savo veikėją, rinkdamiesi vieną iš trijų siūlomų rasių: žmones, orkus ir iki šiol niekur nematytus taurenus. Iš ankstyvųjų žaidimo kadrų matyti, kad ir žaidimo pasaulis, ir atskiri veikėjai atrodo išties pribloškiamai. “Blizzard” liko ištikima savo principui kurti žaidimus su puikios kokybės grafika.

REKLAMA

Kaip visada - gera grafika

Peržiūrėjus žaidimo kadrus ir internete platinamus pristatomuosius filmukus susidarė įspūdis, kad “World of Warcraft” grafika - labai spalvinga. Tai patvirtina ir “Blizzard” atstovo Billo Roperio žodžiai: “Mes nenorime sukurti ypač realistiškų vaizdų, tiesiog vaizduojame “Warcraft” pasaulį tokį, koks jis yra”. Ypač įspūdingai atrodo žaidimo veikėjai. Visi vyriškos lyties atstovai - plačių pečių, raumeningų rankų ir kojų, tankių plaukų. “Blizzard” atstovų teigimu, visi veikėjai, nesvarbu rasė, atrodys įspūdingai. Kiekvienas sudarys įspūdį, kad jis gyvena karo draskomame pasaulyje, ir su juo susidoroti tikrai nebus lengva. Įdomu, kad pakeitus veikėjo drabužius keisis ne tik spalvos. Kūrėjai tikina, kad paprastus gatvės drabužius pakeitus riterio šarvais herojus atrodys kur kas galingesnis ir darys didesnį įspūdį aplinkiniams. Tad, kitaip nei “Diablo II”, kur veikėjai buvo panašūs, tarsi priklausytų vienam giminės medžiui, “World of Warcraft” surasti du vienodus personažus nebus lengva.

REKLAMA

Veikėjų modeliai pasižymės aukštos kokybės veido animacija, kuri atspindės įvairiausias jų emocijas. Taip pat žaidėjai galės matyti net ir atskirus pirštus, artėjant mūšiui nekantriai spaudžiančius kardo rankeną. Visos žaidimo aplinkos irgi bus įspūdingos. Kūrėjai žada ir daugybę oro efektų, pavyzdžiui, ankstyvą rytą žaidimo pasaulį apgaubs tirštas rūkas. Dienomis kartais švies saulė, o kartais užslinks tiršti debesys, iš kurių kiekvieną minutę bus galima tikėtis lietaus ir žaibų. Daug dėmesio skiriama ir vandeniui - veikėjui einant juo matysis bangelės. Kai kur vanduo bus toks skaidrus, kad netgi įžiūrėsite jo dugną. Beje, įdomu, kad “World of Warcraft”, kitaip nei daugelyje kitų žaidimų, naktys nebus visiškai tamsios. Žaidėjai galės nesunkiai įžiūrėti netoli nuo jų esančius objektus bei panorėję tęsti žygius ir šiuo paros metu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prieinamas net ir neįgudusiems

Kurdama žaidimą “Blizzard” vadovaujasi principu, kad jos kūrinys būtų prieinamas ne tik patyrusiems žaidėjams, bet ir naujokams. Pažvelgus į dabar rinkoje vyraujančius interneto RPG, susidaro įspūdis, kad šios nuostatos svarbą autoriai dažnai pamiršta. “World of Warcraft” kūrėjai žada spalvingą ir patogią vartotojo sąsają, kurios funkcijos bus aiškios ir naujokams.

REKLAMA

“Blizzard” atstovų teigimu, valdymo paprastumas atsispindės jau pirmuosiuose žaidimo žingsniuose, tokiuose kaip veikėjo sukūrimas. Žaidėjai galės pasirinkti ne tik rasę bei veikėjo klasę, bet netgi ir veidą, odos spalvą, plaukus. Kalbėdamas apie klases “Blizzard” atstovas teigia, kad kol kas bendrovė jų nesirengia afišuoti, tačiau prasitarė, kad žaidimo klasės bus lanksčios. Čia, kaip ir daugelyje šio žanro produktų, sutiksite ir karių, ir magų. Tačiau skirtumas tas, kad karys, nusprendęs pramokti magijos, tai galės padaryti be jokių apribojimų. Lygiai taip pat ir magas turės galimybę išmokti meistriškai mosuoti kardu ar šaudyti iš lanko.

REKLAMA

Beje, “World of Warcraft” kūrėjai žada ir dar vieną patogią funkciją - mažytį žemėlapį. Iš kitų jis išsiskirs tuo, kad čia galėsite matyti ne tik objektus, bet ir specialiai išskirtas vietas, kurias turite aplankyti atlikdami vieną ar kitą užduotį.

Kompiuterio valdomi personažai - aktyvūs

Azeroth pasaulyje bus galima sutikti ne tik kitų žaidėjų, bet ir kompiuterio valdomų personažų, kuriems anaiptol neskirtas statistų vaidmuo. Miestai ir kaimai tikrąja to žodžio prasme gyvens. Kompiuterio valdomi personažai nestovės vietose, o bus užsiėmę tam tikra veikla. Tą patį galima pasakyti ir apie pabaisas. Tankmėse jie ne visada slankios po vieną - dažnai bus susibūrę į tam tikras bendruomenes, taip sudarydami žaidėjams papildomų keblumų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žaidimo pasaulį tyrinėti bus paprasta. Kaip ir “Diablo II”, žaidėjai savo pagrindinį herojų valdys pelės paspaudimais. Užteks pasirinkti norimą vietovę, spragtelti pele - ir veikėjas atsidurs norimoje vietoje. Tas pats pasakytina ir apie veiksmus. Pasirinkę ir paspaudę ant draugiško personažo galėsite su juo pasikalbėti, o tą patį padarę su priešiškai nusiteikusiu veikėjų iškart jį atakuosite.

REKLAMA

Įdomu, kad žaidimo pasauliui ir jo personažams diriguos 15-20 žmonių komanda, kurią “Blizzard” suburs specialiai “World of Warcraft” prižiūrėti.

Kovos - pagrindinis koziris

Interneto RPG dažnai kritikuojami už per didelį dėmesį kovoms. Tačiau “Blizzard” atstovai net nemėgina neigti, kad būtent jos bus pagrindinis “World of Warcraft” koziris. Iš tiesų - kodėl bendrovė turėtų tai daryti? Ji jau ne kartą įrodė sugebanti sukurti išties puikias kovos sistemas - tereikia prisiminti “Diablo II” ar “Starcraft”. Kaip ir šiuose žaidimuose, naujojo kovos bus įsimintinos, greitos ir reikalaus planavimo.

REKLAMA

Daugelyje interneto RPG kovos pasižymi viena ne pačia geriausia savybe - jos visos labai lėtos. Vykstant susirėmimui tarp nepatyrusio veikėjo ir silpnos pabaisos tempas būna lėtas, nes nei vienas, nei kitas nesugeba deramai pataikyti, o jei tai ir įvyksta, smūgis būna toks silpnas, jog priešininkui didesnės žalos nepadaro. Tas pats pasakytina ir kalbant apie patyrusių herojų ir stiprių pabaisų susidūrimus. Šiuo atveju, nors abi pusės ir pataiko (dažniausiai jų patirties ir savybių dėka), smūgis sušvelninamas ir didesnės žalos taip pat nepadaro. “World of Warcraft” kovos vyks kur kas didesniu tempu, todėl žaidėjai neturės nuobodžiauti spoksodami į ekraną ir laukdami pabaigos.

REKLAMA
REKLAMA

Taktinių kovų mėgėjai “Blizzard” kūriniu taip pat neturėtų nusivilti. Planavimo reikalaus didesnės kovos, kuriose žaidėjų grupėms teks susidurti su gerai organizuotais pabaisų būriais. Kol kas kūrėjai kovos sistemos galimybių neišduoda, tačiau tikina, kad jų tikrai bus nemažai. Ko kito galima tikėtis iš “Diablo II” ir “Starcraft” kūrėjų?

“World of Warcraft” bus kovojama ne tik ginklais, bet ir burtais, kurių žaidėjams bus pasiūlyta nemažai. Įdomu, kad į naująjį kūrinį bus perkelta daug ankstesniuose “Warcraft” žaidimuose matytų užkeikimų: žaidėjai galės naudotis ledo lietumi, svaidyti ugnies kamuolius ir pan.

Pomirtinis gyvenimas

Ne paslaptis, jog interneto RPG kovoti tenka ne tik prieš pabaisas - dažnai susivienija ir žaidėjai, sudarydami virtualius plėšikų būrius. Ir vargas tam, kas paklius į jų rankas. Tiesa, taip buvo anksčiau. Daugelyje dabartinių šio žanro žaidimų “žaidėjų žudikai” gali kautis ir su tos pačios padermės atstovais, tad nenukovę kito žaidėjo galite būti ramūs. “World of Warcraft” kūrėjai savo produkte taip pat numato įdiegti šį principą, tiesa, su tam tikromis išlygomis. Kokiomis, sužinosime tik pasirodžius žaidimui.

REKLAMA

Šio žanro žaidimuose labai svarbu žinoti, kas nutinka žaidėjui žuvus. Vienuose interneto RPG tai gali turėti labai rimtų padarinių - bus veltui praleistos kelios žaidimo valandos. “World of Warcraft” kritę žaidėjai atsidurs erdvėje, kupinoje didžiulių akmenų - monolitų. Pasirinkę vieną monolitą su visa savo ekipuote sugrįšite į tam tikrą žemėlapio vietą. Tad aiškiai matyti, kad žūtis “World of Warcraft” neturės pragaištingų padarinių.

Užduotys - kompleksiškos

Jų žaidime išties apstu. Jau aišku, kad tą pačią užduotį vienu metu galės vykdyti keli žaidėjai. Tiesa, kol kas neišduodamas atlikimo principas. “World of Warcraft” užduotys bus kompleksiškos, t.y. gavus misiją neužteks tiesiog nuvykti į tam tikrą vietą ir ką nors užmušti. “Blizzard” atstovas Billas Ruperis internete pateikė vienos pradinių užduočių pavyzdį.

Sukurtas herojus Lotharas gauna užduotį sunaikinti medį primenančią pabaisą Ironbranchą, keliančią grėsmę keliautojams. Gavęs užduotį Moonbrook miestelyje, herojus nuskuba pasikalbėti su pirkliu Antarisu, kuris papasakoja, kaip nuo pabaisos rankos krito du jo kolegos. Taip pat Lotharas sužino, kad pabaisa šalia slepia ir lobių skrynią. Pasišnekėjus su pirkliu mažajame žemėlapyje atsiranda rodyklė, vedanti prie kito personažo. Vaistininkė Veraina herojui patars ieškoti galingo kardo Firestaro, su kuriuo bus lengviau nudobti pabaisą. Lotharas sužino, kad ginklą galima gauti iš vieno vagies. Apsilankęs pas šį ir jėga pasiėmęs kardą herojus pamato, kad ginklas sulūžęs. Žemėlapyje atsiranda rodyklė, vedanti į kalvio Blasthelmo dirbtuves. Čia Lotharo ginklas suremontuojamas ir pagaliau herojus gali leistis į pabaisos medžioklę.

REKLAMA

Iš šio pasakojimo matyti, jog “World of Warcraft” žaidėjams nereikės ilgai klajoti, kol suras reikiamus personažus ar vietas. Žaidimo variklis - veiksmas, kurio čia bus išties daug.

“Warcraft” epopėja tęsis?

Kodėl “Blizzard” nusprendė kurti “World of Warcraft”? Aiškėja trys pagrindinės priežastys. Pirma, interneto RPG - vienas populiariausių šių dienų žanrų. Antra - “Warcraft” pasaulis ir vardas šiuo metu yra populiarumo viršūnėje. Trečia - “Blizzard”, be abejo, puikiai susipažinusi “Warcraft” pasauliu, tad galima teigti, jog bendrovė labai didelių naujovių nekuria, o tiesiog jas pritaiko naujoje erdvėje. Beje, reikia paminėti, kad sąlygos tam palankios - “Blizzard” svetainė, skirta žaisti internete, žaidėjų vertinama puikiai ir laikoma viena stabiliausių bei geriausių tokio pobūdžio svetainių.

Daug populiarių žaidimų tęsinių praranda žavesį su trečiąja ar netgi antrąja dalimi. “Warcraft” - išimtis. Trečioji žaidimo dalis, ko gero, parduotų kopijų skaičiumi pralenkė pirmąsias. Reikia pripažinti vieną akivaizdų faktą: “Blizzard” tikrai moka kurti žaidimus ir daro tai puikiai. Tad galima drąsiai teigti, jog 2004-ųjų vasarą žaidėjų laukia dar vienas puikus žaidimas.

Žaidimo kūrėja ir leidėja - “Blizzard” (www.blizzard.com)Žaidimo svetainė - www.blizzard.com/wow/

“Naujoji komunikacija”, Nr. 11

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų