• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasak dienraščio "Helsingin Sanomat", viena didžiausių Rusijos naftos bendrovių "LUKoil" labai sparčiai stato naują terminalą prie Suomijos įlankos esančiame Visocke. Šiuo metu naujojo terminalo, kuris pirmuosius tanklaivius turėtų priimti jau gruodžio mėnesį, statybos darbus vykdo apie 3,5 tūkst. darbininkų.

REKLAMA
REKLAMA

"LUKoil" paneigė visus įtarimus dėl projekto saugumo. Bendrovės direktoriaus Sergejaus Kiseliovo teigimu, projektuojant terminalą atsižvelgta į aplinkosaugos ir tanklaivių eismo saugos aspektus, be to, statybai gauti visi pagal Rusijos įstatymus būtini leidimai.

REKLAMA

Visocko terminalo statyba prasidėjo praėjusių metų vasarą. S. Kiseliovas minėjo, kad naujasis terminalas aptarnaus tik dvigubo korpuso tanklaivius, pritaikytus plaukti ledo sąlygomis. "Laivai atitiks visus reikalavimus, kuriuos pasiūlė Baltijos jūrinės aplinkos apsaugos komisija", - teigė "LUKoil" pareigūnas.

REKLAMA
REKLAMA

Iš pradžių Visocko terminalas priims ne didesnius kaip 50 tūkst. tonų talpos tanklaivius, tačiau vėliau terminalo kanalą ketinama pagilinti, kad juo galėtų plaukti iki 80 tūkst. tonų talpos laivai.

Manoma, kad eismo saugumas padidės, kai Rusija prisijungs prie tarptautinės laivų eismo reguliavimo sistemos VTS. Be to, kitų metų liepą turėtų būti patvirtinta nauja maršrutų Suomijos įlankoje paskirstymo tvarka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rusijos transporto ministerija Visocke pastatys laivų eismo stebėjimo bokštą. Kartu su kitomis dviem Rusijos VTS stotimis Visocko bokštas galės reguliuoti laivų eismą visoje Suomijos įlankoje.

Primorsko terminale jau mokomi darbuotojai, kurie padėtų likviduoti avarijų padarinius, jei Visocke išsilietų nafta. Pasak S. Kiseliovo, didelis dėmesys skiriamas avarijų prevencijai, tačiau svarstomos ir naftos surinkimo programos.

REKLAMA

Vis dėlto naftos terminalai atsako tik už naftos išsiliejimą kelių kilometrų ruože nuo kranto. Todėl didžiausią grėsmę Suomijos įlankai kelia galimos avarijos labiau nutolusiose jūros vietose, už kurių saugumą atsako valstybės ir vietinės valdžios institucijos.

Prisimindamos praėjusios žiemos patirtį, kai oro sąlygos buvo ypač sudėtingos ir kilo ginčų dėl reikalavimų neatitinkančių laivų naudojimo, Suomija, Rusija bei Estija įsteigė grupę, atsakingą už ledlaužių darbo Suomijos įlankoje koordinavimą. Rusijos pareigūnai patikino Suomijos atstovus turį pakankamai ledlaužių, tačiau suomius vis dar jaudina Rusijos laivų eismas žiemą.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų