Ministrų kabinetas šiandien patvirtino Lietuvos pašto sektoriaus 2004-2008 metų plėtros strategiją. Svarbiausi šios strategijos tikslai – užtikrinti, vadovaujantis ES teisės normomis, pašto sektoriaus liberalizavimą, universaliųjų pašto paslaugų prieinamumą ir rinkos konkurencingumą.
Lietuvos pašto sektoriaus 2004–2008 metų plėtros strategija suformuota atsižvelgiant į pasauliniame pašto sektoriuje vykstančius pokyčius ir nustato pagrindinius sektoriaus siektinus tikslus ir uždavinius penkeriems metams.
Strategijos kūrimo metu buvo atlikta Lietuvos pašto sektoriaus būklės analizė, taip pat buvo išanalizuoti pašto sektoriaus plėtros netolygumai tarp Lietuvos Respublikos ir Europos valstybių bei įvertintas šių netolygumų laipsnis. Rengiant strategiją buvo remiamasi ne tik pašto sektoriaus būklės analize, bet ir pašto sektoriaus stiprių ir silpnų vietų, galimybių ir grėsmių analize.
Teigiamą įtaką Lietuvos pašto sektoriaus plėtros raidai turės integracija į Europos Sąjungos struktūras bei netradicinių, t.y. finansinių, logistikos, mažmeninės prekybos, draudimo produktų pardavimo ir panašių, paslaugų teikimas. Pašto paslaugų rinkos plėtra tiesiogiai siejasi su šalies ekonomikos plėtra, todėl prognozuojama, kad sektoriaus augimo tempai turėtų būti panašūs į BVP augimo tempus.
Lietuvos pašto sektoriaus plėtrai daugiausia įtakos turės eurointegraciniai ir globalizacijos procesai bei informacinių technologijų plėtra, todėl siekiant sukurti ir išlaikyti ekonomiškai aktyvų ir stiprų pašto sektorių, reikia patobulinti pašto veiklą reglamentuojančią teisinę bazę. Pašto rinka šalyje bus laipsniškai liberalizuojama, dėl to vis didės konkurencija tarp pašto paslaugų teikėjų.
Svarbūs strategijos įgyvendinimo etapai bus naujos redakcijos Pašto įstatymo priėmimas, Valstybinės įmonės „Lietuvos paštas“ pertvarkymas į akcinę bendrovę.