• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lėktuvas sudužo laimingai

Albertas ONIŪNAS

Kauno Aleksoto oro uoste nusileisdamas avariją patyrė amerikiečių gamybos lėktuvas "Seawind", kurį pilotavo anglas Entonis Irvinas. Drauge su užsieniečiu skrido ir aviacijos konstruktorius nuo Prienų Vincas Lapėnas. Avarija įvyko temstant, pilotas neįžvelgė pakilimo-tūpimo tako, kurio asfaltas buvo šviesesnis, nei šalia esančio suarto lauko, ir nukreipė lėktuvą į tą lauką, lygiagrečiai tako. Aparatas šokavo per dirvoną apie 50 metrų, kol už žemės užkliuvo sparnas. Tada vertėsi per nosį ir liko gulėti aukštyn ratais. Pilotai liko kabinoje, kol atvyko ugniagesiai gelbėtojai ir specialiomis oro pagalvėmis pakėlė lėktuvą virš žemės. Tada atsirado galimybė atidaryti kabinos gaubtą bei išlipti žmonėms. Nei V. Lapėnas, nei E. Irvinas per šią avariją nenukentėjo, buvo geros nuotaikos ir džiaugėsi sėkme. Tuo tarpu apie pusę milijono litų kainuojantis keturvietis lėktuvas, kuris gal leistis ir ant vandens, nes turi specialius plūdurus, dabar tinkamas tik į sąvartyną. Įvykį tiria Civilinės aviacijos inspekcijos komisija.

REKLAMA
REKLAMA

"Seawind" gaminamas JAV, tačiau nesurenkamas, o atskiri šio lėktuvo agregatai siunčiami į kitas firmas, kurios baigia gamybą iki galo, atlieka bandymus ir galutinai paruošia aparatą eksploatuoti. Lėktuvas priskiriamas turistinei klasei, turi galingą ir patikimą 300 AG "Lycoming" variklį, todėl gali leistis ir kilti nuo vandens. Trys tokių lėktuvų komplektai buvo atsiųsti į Kauno aviacijos gamyklą, esančią Aleksote. Sudužęs lėktuvas buvo pirmasis, surinktas kauniečių. Pilotas A. Irvinas yra gamintojų atstovas Europoje, todėl jis mokė juos skraidyti savininką amerikietį ir lietuvius. Nenuostabu, kad JAV pagamintas ir Lietuvoje užbaigtas lėktuvas vėl turėjo grįžti į Ameriką, nes dėl pigios darbo jėgos jis vis tiek gerokai pigesnis nei būtų perkant JAV, todėl transportavimo išlaidos apsimoka.

REKLAMA

Kol kas neaiškios lėktuvo avarijos priežastys. Tokiu paros metu Aleksoto oro uoste leistis draudžiama. Tai daryti galima tik oro uostuose, turinčiuose apšviestus pakilimo-tūpimo takus. Yra dvi versijos. Pirmoji - lėktuvas pakilo iš Karmėlavos, nors buvo aišku, kad leistis Aleksote bus rizikinga, tačiau planuota vis dėlto leistis, kad lėktuvas būtų Kaune vėl išardytas ir išvežtas į JAV. Antra versija, kurią preliminariai pateikė ir anglas pilotas - planuota skristi į Latviją ir leistis Rygoje. Tik neaišku, ką ten turėjo veikti V. Lapėnas. Kai kurie pareigūnai mano, kad patyręs, tačiau pagyvenęs pilotas pervertino savo jėgas ir paprasčiausiai nesugebėjo atskirti pakilimo tako nuo suarto lauko.

Kauno Aleksoto oro uoste prieš kelerius metus pasiskraidymai nedideliais akrobatiniais lėktuvais baigėsi trijų lakūnų žūtimi. Pastaruoju metu nelaimių nebuvo - prieš porą metų sugedo D. Išganaičio pilotuojamas akrobatinis lėktuvas, tačiau lakūnas sugebėjo nuskristi į mažiau apgyvendintą miesto pakraštį ties automagistrale "Via Baltica" ir ten sėkmingai iššoko su parašiutu. Lėktuvas nukrito ir sudegė, bet niekam nuostolių nepadarė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų