Paskutinio ketvirčio kompiuterių gamintojų rezultatai parodė, kad laikotarpis buvo sėkmingas ir kad situacija rinkoje kiek pakito - pardavėjų lyderio pozicijas iš “Dell” perėmė “Hewlett-Packard” (HP).
Bendri pardavimai pasaulyje išaugo 4,9 proc. ir, tyrimų bendrovės IDC duomenimis, pasiekė 38,8 mln. vienetų. Augimas buvo didesnis, nei prognozavo analitikai, - jei būtų atitikęs prognozes, jis siektų 4,4 proc.
Aiškaus rinkos lyderio nėra - nors tyrimų bendrovė “Garter” rinkos valdovu karūnavo “Hewlett-Packard”, IDC teigia finišo liniją pirma kirtus “Dell”. Skirtumas susidarė dėl skirtingų metodikų, pagal kurias skaičiuoti susijungusių HP ir “Compaq” rezultatai. Vis dėlto abiejų bendrovių duomenys rodo, kad HP rinkos dalis pernai buvo mažesnė, palyginti su ankstesniais metais, kai HP ir “Compaq” dirbo atskirai, abiejų bendrovių užimta rinkos dalimi. “Dell” šįmet atsiriekė ketvirtadalį rinkos.
Vis dėlto pateikti skaičiai rodo kompiuterių vienetų pardavimų augimą. Jo pagrindinės priežastys - aktyvi reklama ir įvairios nuolaidos, taigi kompiuterinės technikos gamintojams ir pardavėjams, pardavusiems kad ir daugiau, neteks džiaugtis itin dideliu pelnu. Kalėdinės prekybos sezonas pasižymėjo pardavėjų orientacija į kainai jautrius pirkėjus ir pigiais išpardavimais.