• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kodėl reikia mokėti oro uosto ir kuro mokesčius?

Laikraščio skaitytoja V. Verpečinskienė rašo, jog ją sudomino užrašai ant lėktuvo bilietų. Pavyzdžiui, 150 litų - oro uosto mokestis, 100 litų - už kurą. Laiško autorė norėtų sužinoti, ką tai reiškia ir kodėl renkami tokie mokesčiai?

Oro uosto mokestį renka oro uostas (iš kurio kyla lėktuvas). Jis vadinamas išvykstančiojo keleivio rinkliava. Tai visiškai legalus ir būtinas mokestis. Tokia tvarka yra visame pasaulyje. Mat oro uostai, aptarnaujantys juose nusileidžiančius ir iš jų pakylančius lėktuvus, tai turi užsidirbti pinigų, nes tokia veikla reikalauja nemažų sąnaudų. Didesniąją dalį pajamų pasaulio oro uostai susirenka būtent tokiu būdu - iš minėtosios išskrendančio keleivio rinkliavos ir lėktuvo tūpimo rinkliavos. Išskrendančio keleivio rinkliava labiau priklauso nuo to, ar reisas yra tarptautinis, ar vietinis. Pavyzdžiui, Tarptautinis Vilniaus oro uostas nuo šių metų sausio 1 dienos šį mokestį sumažino nuo 60 iki 50 litų, jeigu keleivis skrenda tarptautiniu reisu. Na, o jeigu skrenda, pavyzdžiui, iš Vilniaus į Palangą, tada oro uosto mokestis - tiktai 20 litų. Kiekviename oro uoste šie mokesčiai yra skirtingi. Jų dydis priklauso nuo to, kiek aviakompanijų turi atstovybes tame uoste, kiek skrydžių bei keleivių būna per metus. Na, o dabar - apie kuro mokestį. Jis reiškia, kokią bilieto kainos dalį konkrečiame reise sudaro mokestis už kurą. Jo dydis nepriklauso nuo keleivių skaičiaus, skrendančių konkrečiu reisu. Tačiau kuro mokestis gali keistis kas 2-3 mėnesiai, priklausomai nuo aviacijos kuro kainų svyravimų pasaulinėje rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų