Armėnų aviakompaniją "Armavia" ištiko dar viena katastrofa. Pirmoji - lėktuvas A-320 su 113 keleivių sudužo prie Sočio, o antroji - labai mįslinga - po kelių dienų Belgijos aerouosto angare visiškai sudegė dar du armėnų aerobusai. Vienas priklausė "Armavai", o kitas - verslininkui Versandui Akopjanui. Angaras priklauso belgų kompanijai "Sabena Techniks". Kaip tik ši kompanija paskutinį kartą remontavo sudužusį Juodojoje jūroje aerobusą. Pagrindinė gaisro priežastis - padegimas.
Paskutinis gaisras Briuselio aerouoste yra buvęs prieš 10 metų. Čia kruopščiai laikomasi saugumo technikos reikalavimų, tad kitos versijos visiems atrodo neįtikėtinos. Tuo labiau, kad angaras užsidegė lygiai 12 val. nakties ir iš karto visame angare. Ugniagesiams tik po pustrečios valandos pavyko užgesinti liepsnas. Kartu su armėnų lėktuvais sudegė ir Belgijos karinėms oro pajėgoms priklausantis "Hercules".
- Mes negalėjome išvežti lėktuvų iš angarų, nes jie buvo išardyti, - pasakojo "Sabenos" atstovas spaudai Karlas Danielis. - Negalėdami išgelbėti lėktuvų, nusprendėm nerizikuoti žmonių gyvybėmis.
Ir vis tik gesinant gaisrą nukentėjo keli žmonės, kurie paguldyti į ligoninę.
Belgai stebisi tokiu sutapimu - per tris dienas "Armavia" neteko dviejų aerobusų. Abu jie buvo apdrausti. Kyla įtarimas: galbūt padegus antrąjį lėktuvą iš draudimo pinigų bus galima atsiskaityti su žuvusiųjų giminėmis? Įtartinas ir faktas, kad ties Soči sudužęs lėktuvas buvo remontuotas tame pačiame garaže. Belgų laikraštis DETIJD pranešė, kad, sudegus angarui, sudegė ir visa lėktuvų techninė dokumentacija. Tame pačiame laikraštyje rašoma, kad remonto kompanijos senų lėktuvų remontui dažnai panaudoja neoriginalias atsargines dalis. Ypač kai tie lėktuvai yra iš neturtingų šalių.
Pritrūko degalų
Tuo tarpu ir Rusijos, ir Armėnijos spaudoje pasirodė straipsnių, kuriuose skelbiamos pirmosios išvados apie katastrofą Sočyje. Armėnų laikraštis "Aravot" priėjo išvadą, kad lėktuvas nukrito, nes baigėsi benzinas. Apie tai dispečeris pasakė Sočio gyventojui Gračui Makejamui, kai lėktuvas dar buvo ore. Gračas kartu su draugu Simonu laukė tuo reisu atskrendančių giminaičių. Kadangi lėktuvas vėlavo, jie nusprendė paskambinti pažįstamam dispečeriui. "Lėktuvas bando leistis, bet vaikinai turi problemų dėl degalų. Melskitės!", - šie lėktuvų valdymo specialisto žodžiai iki šiol skamba G. Makejano ausyse. Jis bando rasti katastrofos priežasčių. "Lėktuvas iš Jerevano išskrido pustuščiais bakais, nors dokumentuose užrašė, kad prisipylė 10 tonų, - tokias išvadas daro tyrėjas. - Tokios ekonomijos priežastis labai banali - Rusijoje aviacinis benzinas gerokai pigesnis".
Jei Makejano versija teisinga, tai labai daug kas paaiškėja. Kadangi Sočyje buvo labai blogas oras, A-320 buvo jau pasukęs į atsarginį aerouostą, bet po kelių minučių skrydžio apsisprendė ir nutarė leistis Sočyje. Ko gero, lakūnai paskaičiavo, kad iki Tbilisio ar Jerevano kuro neužteks, ir leidosi Sočyje. Iš pirmo karto nepavyko. Lėktuvas pasuko antram ratui. Darant posūkį ir krito į jūrą. Specialistai mano, kad taip galėjo atsitikti irgi dėl to, kad lėktuvo kuro bakai buvo beveik tušti, ir lėktuvas buvo keliomis tonomis lengvesnis nei priklauso. Lakūnai posūkį darė kaip įprasta, o lengvesnis lėktuvas per daug pakrypo ir pateko į suktuką.