Senieji strategijų gerbėjai tikriausiai puikiai prisimena garsiojo Sido Meierio kūrinį “Colonization”. Šioje ėjimų strategijoje žaidėjų tikslas buvo kolonizuoti svetimas žemes ir pakankamai sutvirtėjus išskristi į kosmosą. Nors ir neypatingos grafikos, šis žaidimas pritraukė daugybę gerbėjų iš viso pasaulio.
Ilgai spėliota, kada gi pagaliau pasirodys “Colonization” žemėje kardinalus tęsinys, tačiau jo išvysti žaidėjams taip ir nebuvo lemta. Mėginta įvairiai atkurti šio žaidimo dvasią kituose kūriniuose, pavyzdžiui, “Conquest of the New World”, tačiau jiems trūko to, kas “Colonization” žaidėjus valandų valandas laikė prikaustytus prie kompiuterio ekranų. Bendrovė “Sunflowers Interactive” 1999 metais sukūrė “1602 A.D.” - žaidimą, daug kuo primenantį “Colonization”, tačiau turintį ir daug ką naujo. Šį bandymą, kitaip nei daugelį kitų, lydėjo sėkmė, produktas buvo parduotas kelių šimtų tūkstančių kopijų tiražu, o tai leido tikėtis tęsinio. Tačiau to daryti “Sunflowers Interactive” neskubėjo. Pirmosios žinios apie tęsinio kūrimą pasirodė tik pernai, bendrovei paskelbus apie “1503 A.D.”. Pasak kūrėjų, tęsinys taip ilgai kurtas todėl, kad “Sunflowers Interactive” norėjo iš pagrindų pertvarkyti grafinį variklį ir peržiūrėti visą žaidimo procesą. Atrodo, tai padaryti jiems puikiai pavyko, nes naujuoju projektu susidomėjo “Electronic Arts”, su kuria “Sunflowers Interactive” pasirašė leidybos sutartį.
“1602 A.D.” kariauti teko minimaliai - žaidėjai turėjo tik plėtoti miestus ir valdyti resursus. “1503 A.D.” šie aspektai išliks svarbūs, tačiau bus išplėstas ir karybos vaidmuo. Šį žingsnį “Electronics Arts” aiškina noru įtikti JAV auditorijai.
Naujajame žaidime žaidėjų tikslas bus kolonizuoti neseniai atrastą Amerikos žemyną. Tai padaryti jie galės žaisdami kampaniją, kurią sudarys 12 scenarijų - kiekvieno pagrindinis tikslas bus pastatyti didelę ir klestinčią koloniją. Tam reikės ne tik puikiai valdyti resursus, planuoti miestą ar parengti armiją, bet ir atlikti daugybę kitų užduočių. Vis dėlto didžiausią dėmesį žaidėjai turės kreipti į kolonijos gyventojų poreikių tenkinimą. Naujakurius teks ne tik pritraukti, bet ir išlaikyti kuriant stiprią ekonomiką, patenkinsiančią jų poreikius. Pasak kūrėjų, kolonistams reikės ne tik gyvenamosios vietos, bet ir maisto bei kitų gėrybių. Maisto bus galima gauti iš kelių šaltinių. Jei kolonija yra prie vandens, galėsite įrengti žvejo postą, kuris aprūpins gyventojus šviežia žuvimi. Medžiotojai gyventojams tieks mėsą, taip pat žaidėjai galės statyti fermas ir jose auginti kiaules.
Gyventojus taip pat reikės aprūpinti drabužiais. Nuo sumedžiotų gyvūnų bus galima nudirti odą, kurią išdirbęs odininkas pasiūs puikių drabužių. Apsirūpinti medžiaginiais drabužiais bus galima auginant avis, kurių vilna, perdirbta audėjo, ne tik puikiai tiks vietiniams gyventojams, bet bus ir paklausi prekė kitose kolonijose.
Prekyba taip pat išliks svarbi žaidimo dalis. Žaidėjai galės keistis gėrybėmis su 9 kitomis kultūromis, tarp kurių - eskimų, mongolų (nežinia, kaip jie pateko į Ameriką) ir kitos tautos. Kiekviena kultūra gamins vis kitokias gėrybes - tai priklausys ir nuo gyvenamosios vietos. Dažniausiai šios tautos bus nusiteikusios taikiai ir noriai su jumis keisis gėrybėmis. Norint tą padaryti, užteks pas juos nusiųsti savo skautą ar prekybinį laivą. Tokiu būdu galėsite peržiūrėti prekybos partnerių sandėlių turinį, išsirinkti norimų prekių ir parduoti savas. Norėdami palengvinti prekybos procesą, žaidėjai galės nustatyti automatiškus prekybos kelius.
Tiesa, bus ir kitas būdas įgyti reikalingų resursų - karas. Įdomu, kad dažniausiai kitos tautos jūsų atžvilgiu bus nusiteikusios teigiamai, tad karą turėsite sukelti patys. “1503 A.D.” nebus daug karių. Visus juos galėsite “gaminti” viename pastate - tvirtovėje.
Žaidėjai turės atidžiai planuoti savo kolonijos plėtrą. Pastatus reikės statyti gerai apgalvojus, įvertinus, ar vieni netrukdys kitiems. Pavyzdžiui, medkirčio postus geriausia statyti miškingose vietovėse ir toliau vieną nuo kito. Jei jų koncentracija bus per didelė, miškai nespės ataugti, ir žaidėjai apželdinimu turės rūpintis patys. Kad būtų lengviau, kūrėjai įdiegė veiksmingumo indikatorių, kuris padės apsispręsti dėl pastatų išdėstymo. Statant pastatus indikatorius parodys, kurioje vietoje jie veiksmingiausiai galės atlikti savo funkcijas. Beje, žaidime bus daugiau nei 140 žaidėjui prieinamų pastatų. Dar 200 galėsite išvysti apsilankę kitų tautų teritorijose.
Be kampanijos, “1503 A.D.” bus dar 8 žemėlapiai, kuriuos žaidėjai galės žaisti su kompiuteriniais priešininkais. Vienu metu bus galima konkuruoti su keturiais. Deja, kūrėjai kol kas nemini galimybės žaisti keliese, tad žaidimo tinkle gerbėjams tikriausiai teks nusivilti.
“1503 A.D. - The New World” neatrodo labai naujoviškas, greičiau - tradicinis populiaraus žaidimo tęsinys. Tačiau pagerinta grafika, įdomi ekonomika ir patobulintos karybos sistemos tikrai gali tikėtis buvusių gerbėjų dėmesio. “1503 A.D.” numatoma išleisti kovo pradžioje.
Kūrėjas: “Sunflowers Interactive” (www.sunflowers.de)Leidėjas:- “Electronic Arts” (www.ea.com)Žaidimo svetainė: www.anno1503.com
“Naujoji komunikacija”, Nr. 3.