Vilniaus šviesoforų keitimo bumas. Dėl to policininkams tenka prisiminti eismo reguliavimo įgūdžius, o vairuotojams - sukti galvą, ką reiškia pareigūnų gestai.
Gatvėse mosuoti lazdele sostinės policininkams dėl susidariusių eismo spūsčių ar sugedusių šviesoforų tenka bent kartą per dieną. Pareigūnai pripažįsta, kad vairuotojams dažnai trūksta atsakomybės, o ženklų ar taisyklių jie dažnai nepaiso. "Tačiau mūsų rodomus signalus jie supranta, ir gana neblogai. Be abejo, kartais pasitaiko išsigandusių vairuotojų ar šiaip nežinančių ar negalinčių prisiminti, ką atitinkami ženklai reiškia. Neretai eismą stabdančius vairuotojus reikia paraginti ir rankų mostais ar garsesniais šūksniais", - sakė vienas policininkas.
Dėl keičiamų šviesoforų artimiausią mėnesį gali būti sudėtingos eismo sąlygos Kalvarijų, Žygimantų, T.Kosčiuskos, Antakalnio gatvėse ir Nemenčinės plento pradžioje iki Saulėtekio alėjos.
Šviesoforus tvarkančios įmonės "Eismas" generalinis direktorius Paulius Arštikys pasakojo, kad nesklandumų sankryžoje pavyksta išvengti, nes laiku informuojami gyventojai ir policijos pareigūnai, su kuriais sudaryta sutartis.
Jeigu šviesoforas sugenda, apie tai įmonei gali pranešti ir patys gyventojai. "Iš anksto pranešame apie neveiksiančius šviesoforus žiniasklaidos priemonėms ir tikimės, kad tai yra efektyviausia priemonė informuoti gyventojams. Jeigu šviesoforas nustoja veikti dėl gedimo, visada prašome mums skambinti nemokamu telefonu 8 800 05 253", - priminė P.Arštikys.
Šiuo metu vykdomi darbai yra labiausiai pastebimas projekto etapas. Kalvarijų gatvės sankryžose montuojami jutikliai, kurie ateityje matuos eismo srautus. Prietaisai reaguos į susidariusias grūstis ir valdys šviesoforų signalus. Toje sankryžoje, kur automobilių srautas bus didesnis, žalia šviesa degs ilgiau nei įprastai.
Nors šį pavasarį pradėti darbai sparčiai juda, naujos sistemos veikimo principus ir efektyvumą vilniečiai pajus ne anksčiau nei šių metų rudenį.