Likus savaitei iki Seimo rinkimų "Baltijos tyrimų" atliktos apklausos rezultatai rodo, kad pusė - 53 proc. - apklaustųjų jau iki reklamos kampanijos pradžios buvo apsisprendę, už ką balsuoti, todėl partijų reklama ar debatai per televiziją ir radiją jiems neturėjo jokios įtakos.
Taip dažniau teigė vyresni nei 50 metų gyventojai - 60 proc., rinkėjai su aukštuoju išsilavinimu - 63 proc., lenkų tautybės rinkėjai - 61 proc., dešiniųjų pažiūrų rinkėjai - 68 proc. bei kairiųjų nuostatų piliečiai - 65 procentai.
Ketvirtadaliui - 23 proc. - Lietuvos rinkėjų būtent ši rinkimų kampanija padėjo apsispręsti, už kurią politinę jėgą balsuoti. Tarp jų - 13 proc. rinkimų kampanijos metu pakeitusių savo nuomonę dėl anksčiau palaikytos partijos ir dabar balsuosiančių už kitą.
Kokios gyventojų grupės dažniau už kitas keitė nuomonę per šią rinkimų kampaniją? Tai, jog dabar balsuos už kitą nei planavo iki rugsėjo 10 dienos, dažniau teigė jaunesni nei 50 metų rinkėjai, miestų gyventojai, centristinių pažiūrų rinkėjai, namų šeimininkės bei specialistai ir tarnautojai.
Kas dešimtas rinkėjas būtent per rinkimų kampaniją pasirinko konkrečią partiją ar koaliciją. Ši dalis yra vienoda visose rinkėjų demografinėse ir socialinėse grupėse.
Apklausa vyko 2004 m. spalio 3-5 d . Apklausta 1017 Lietuvos gyventojų nuo 18 metų ir vyresnių, 101 Lietuvos vietovėje. Apklaustųjų sudėtis atitinka 18 metų ir vyresnių Lietuvos gyventojų sudėtį pagal lytį, amžių, išsimokslinimą, tautybę, gyvenvietės tipą. Apklaustų žmonių nuomonė rodo 18 metų ir vyresnių Lietuvos gyventojų nuomonę. Tyrimų rezultatų paklaida iki 3 procentų.
Skelbiant apklausos duomenis nuoroda į ELTA ir “Baltijos tyrimus” būtina.
ELTA