Jei monitoriuje ir televizoriuje vienodai kokybiškai matomas tas pats reklaminis klipas, tai anaiptol nereiškia, kad kompiuterio TV imtuvas rodo tą patį televizijos kanalą. Viskas kur kas rimčiau: šią savaitę TV reklama persikėlė į internetą.
Niekur nedingsi: vėl reikia pradėti nuo smarkiai nuzulintos frazės apie eilinę naują technologiją, kuri kėsinasi netrukus pakeisti visų mūsų gyvenimą. Tik, priešingai nei daugelis garsiai pranašautų, bet taip ir neįvykusių revoliucijų, šįkart viskas įvyko labai tyliai: nuo šios savaitės keliolika populiarių Voratinklio svetainių, įskaitant “MSN.com”, “Gamespot.com”, “ABCNews.com”, “Lycos.com” bei “iVillage.com”, pradėjo pusantro mėnesio truksiantį eksperimentą, kurio metu tinklapių lankytojams bus rodoma naujo TV vaizdo kokybę siūlančio formato reklama.
JAV reklamos bendrovės “Unicast” (www.unicast.com) užpatentuota technologija suteikia galimybę kompiuterio monitoriuje rodyti reklaminius klipus tokia pat sparta kaip televizijoje - 30 kadrų per sekundę ir tam visai nereikia itin sparčios interneto jungties. “Pepsi”, “Honda”, “Warner Brothers” ir kitų šiame eksperimente dalyvaujančių kompanijų reklaminiai klipai trunka 15-30 sekundžių. Jie rodomi atsiunčiant vaizdo ir garso medžiagą į kompiuterio tarpinę atmintį, vaizdo klipai paprastai užima iki 2 MB.
Ant internete rodomos TV reklamos nieko neįtariantys vartotojai “užsirauna” skaitinėdami svetainės - “Unicast” klientės - tinklapius. Tuo metu naršyklė iš serverio nepastebimai ima siųstis vaizdo klipą. Jei vartotojas spragteli nuorodą, vedančią į kitą tos pačios svetainės tinklapį, siuntimosi procesas laikinai sustabdomas ir vėl tęsiamas iki kito vartotojo veiksmo. Parsisiųsta reklama pradedama rodyti tik pereinant iš vieno tinklapio į kitą. Klipas demonstruojamas didžiąją ekrano dalį užimančiame “Windows Media Player” lange. Nenorintys žiūrėti reklamos gali uždaryti langą spragtelėję jo kampe esantį mygtuką, o tie, kuriuos ji sudomino, vienu pelės spustelėjimu gali keliauti į reklamos užsakovo svetainę.
Reklaminiai klipai naujuoju interneto reklamos formatu, kurį “Unicast” pavadino “Video Commercial”, per visą eksperimento vykdymo laiką turėtų būti parodyti nuo 50 iki 75 mln. interneto vartotojų. Besireklamuojančios kompanijos paprasčiausiai atidavė “Unicast” internete rodyti savo naujausias televizijos reklamas ir laukia bandymo rezultatų, kuriuos išnagrinėjusios formuos naują kovos už internautų dėmesį strategiją.
Tačiau jau ir dabar aišku, kad “Video Commercial” formato debiutas bus sėkmingas. Antai “Forrester Research” analitikas Jamesas Nailas vadina jį pačia geriausia kada nors matyta vaizdo reklamos technologija, o “Pepsi -Cola North America” skaitmeninės terpės ir rinkodaros direktorius Johnas Vailas, pabrėždamas formato įspūdingumą, vadina jį televizija be televizoriaus.
Norintiems įvertinti “Video Commercial” galimybes nereikia gaišti laiko naršant po “MSN.com” ar “Gamespot.com” - demonstracinį “PepsiCo” reklaminį klipą galima pamatyti “Unicast” svetainėje (http://www.unicast.com/formats/video/demo.asp).
Puiki “Video Commercial” vaizdo kokybė tarytum suteikia pagrindą kalboms apie naujos kartos internetinę reklamą, tačiau bandomoji reklaminė kampanija turėtų atsakyti į svarbiausią klausimą - kaip į svetainėje “pražydusią” TV reklamą reaguos jos lankytojai? Ar neatsidurs ji vienoje kategorijoje su iššokančiais reklaminiais langais, su kuriais, beje, daugelis jau išmoko kovoti? Nors turintiems plačiajuostį ryšį keli papildomi reklaminiai megabaitai, atkeliaujantys kartu su lankomo tinklapio turiniu, gyvenimo pernelyg neapkartins, galima įsivaizduoti, kas laukia, kai išplitus “Video Commercial” formatui TV reklama jūsų kompiuterio monitoriuje įsikurs tokiomis pat šeimininko teisėmis, kaip ir televizoriuje…