30 darbuotojų teturinti JAV bendrovė Niujorke, Tokijuje, Toronte ir dar keliuose pasaulio miestuose pradėjo naujos kartos reklaminių skydų bandymus. Skaitmeniniu rašalu nuspalvintos reklamos atrodo taip, tarsi būtų išspausdintos ant popieriaus, tačiau elgiasi kaip elektroniniai ekranai.
Naujos technologijos debiutą surengusi JAV bendrovė “Magink” (http://www.magink.com) vienintelė pasaulyje žino iki 3x6 m dydžio, 4096 spalvų, iki 70 kadrų per sekundę vaizdą galinčių rodyti ekranų gamybos paslaptį. Elektroninio rašalo naudojimo būdus plėtojantys konkurentai “E-ink” ir Gyricon” vis dar nesugeba ištrūkti iš monochrominių spalvų barjero, o jų prototipiniai “popierinių ekranų” pavyzdžiai tėra apie 28x35 cm dydžio. Tad specialistai ne be pagrindo “Magink” sukurtą technologiją vadina revoliucine: ji gali ne tik padaryti perversmą lauko reklamos rinkoje, bet ir - kai gerokai atpigs - pakeisti mobiliųjų telefonų, kišeninių kompiuterių ir kitų nešiojamųjų įrenginių ekranus.
Reklaminiuose skyduose ji pirmiausia įkūnyta dėl to, kad būtent taip geriausiai atsiskleidžia visi naujovės privalumai ir potencialios galimybės. Kaip ir kituose vadinamojo elektroninio rašalo technologijos produktuose, vaizdą “Magink” ekranuose kuria substrate esančios rašalo kapsulės. Vaizdą kuriantys ekrano taškai spalvas rodo priklausomai nuo į kapsules perduodamo elektros potencialo. Priešingai nei daug energijos vartojantys skystųjų kristalų ar plazminiai ekranai, “Magink” prototipai yra nepalyginamai ekonomiškesni: energijos jiems prireikia tik tada, kai vieną ekrane rodomą vaizdą prireikia pakeisti kitu. Jau suformuotam vaizdui rodyti elektros nereikia - užfiksuotos skaitmeninio rašalo dalelės išlieka nepakitusios iki kitos reklamos “atsiuntimo” į ekraną.
“Magink” skelbia šiuo metu galinti gaminti 4 dydžių - 1x2, 2x3,3x4 ir 3x6 m - reklaminiams skydams skirtus ekranus. Žiūrint į juos atrodo, kad po paviršiaus stiklu padėtos ant popieriaus atspausdintos spalvinės reklamos. Vaizdas “Magink” ekranuose yra geriausias, kai į juos tiesiai šviečia saulė. Spalvos tada atrodo ryškios ir sodrios. Kuo mažesnis tiesioginis apšvietimas, tuo labiau reikia papildomų išorinio apšvietimo šaltinių: ekranai iš vidaus neapšviečiami. Juose naudojama RGB spalvų sistema, ekranai pasižymi dideliu kontrastingumu (14:1) ir plačiu apžvalgos (60 laipsnių) kampu. Vieno vaizdo taško (pixel) dydis - 5 mm. Didelės raiškos, 4096 spalvų reklaminiuose skyduose galima rodyti ir statinę reklamą, ir kokybiškas vaizdo transliacijas. Jie atsparūs ir aplinkos poveikiui: apsauginis stiklo sluoksnis atlaiko stiprius vėjo gūsius, ekranai gali veikti ekstremaliomis oro sąlygomis, kai temperatūra siekia nuo - 20 iki + 45 laipsnių pagal Celsijų.
Reklamas į tokį ekraną galima atsiųsti keliais būdais - naudojantis fiksuotos telefono linijos ar bevielio ryšio modemu, DSL ar skirtąja linija. Reklamos agentūros joms priklausančių “Magink” ekranų turinį galės keisti bet kuriuo metu ir rodyti jas būtent tomis valandomis, kai to pageidauja užsakovai. Konkrečiame skyde rodomą reklaminį turinį pagal nurodytą grafiką reguliuoja vidinis ekrano kompiuteris.
Elektroninį rašalą naudojantys “Magink” spalviniai skydai šiuo metu išorinėje reklamoje vyraujančius LCD ir plazminius ekranus lenkia ne tik technologiškai: jie žada būti gerokai pigesni. Pasak “Magink”, bandomasis 2,5x5 m dydžio rašalinio ekrano pavyzdys kainuoja apie 80 000 JAV dol. Tai kur kas pigiau nei besikeičiančius vaizdus galintys rodyti tokio pat dydžio LCD ar plazminiai ekranai, tačiau ši kaina taip pat pranašauja, kad iki masinio vartotojo spalviniai rašaliniai ekranai keliaus dar ilgai.
Akivaizdu, kad dar bent keletą metų jų privalumais naudosis tik reklamos agentūrų, besigrumiančių už pasaulinę 19 mlrd. dolerių vertės išorinės reklamos rinką, klientai.