• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasaulinio Voratinklio išvaizdą keičia ekonominiai dėsniai: interneto bumo metais įsikerojusias rėksmingas reklamines antraštes dabar vis stipriau iš tinklapių stumia su informacijos paieškos turiniu susijusios “remiamos nuorodos”.

REKLAMA
REKLAMA

Parduodamų paieškos raktažodžių verslas reklamuotojams krauna milijardus: pasak “The Economist”, prieš kelerius metus išsisklaidęs internetinio verslo miražas padarė didelį poveikį Voratinklio reklamos pobūdžiui. Bent kruopelytę internautų dėmesio atplėšti besistengiančios mirksinčios reklaminės antraštės (banners) ir aukštyn žemyn šokinėjantys reklaminiai langai vis labiau traukiasi iš rinkos. Reklama internete panašėja į tradicinę “tylią” reklamą spaudoje. Permainų mastą liudija skaičiai: šiemet internetinės reklamos rinka turėtų pasiekti 8 mlrd. dolerių. Manoma, kad ketvirtadalį - apie 2 milijardus - sudarys iš naujosios reklamos rūšies gautos pajamos.

REKLAMA

Ši naujoji reklamos forma dažniausiai vadinama “remiamomis nuorodomis”, ji susijusi su vartotojų ieškomos informacijos turiniu. Esmė paprasta: paieškos sistemai vartotojų pateikiami raktažodžiai veikia lyg tarpiniai serveriai, prie paieškos rezultatų pridedantys “remiamas nuorodas”. Jas savo produktus ar paslaugas reklamuojančios kompanijos įsigyja reklamos skelbėjų rengiamuose raktažodžių aukcionuose. Jei dar neteko su tuo susidurti ar paprasčiausiai neatkreipėte dėmesio, surinkite “Google” (www.google.com) paieškos laukelyje bent kiek populiaresnį raktažodį, pavyzdžiui, “notebook”, ir sulaukę rezultatų pažvelkite į dešinę: žalio fono langeliuose potencialių nešiojamųjų kompiuterių pirkėjų laukia reklamos davėjų pasiūlymai. Teisė čia patekti buvo įsigyta “Google” reklamos aukcione - geriausia vieta raktažodžio paieškos rezultatų sąraše atitenka daugiausiai pasiūliusiems. Kompanijos moka “Google” už kiekvieną jų “remiamų nuorodų” paspaudimą. Kaina dažniausiai priklauso nuo raktažodžio populiarumo ir pageidaujamos vietos reklaminių nuorodų sąraše.

REKLAMA
REKLAMA

Naujoviška reklama vis labiau populiarėja dėl to, kad ji racionali (daugiau šansų, kad susidomės konkrečios prekės ar paslaugos ieškantys žmonės), neagresyvi (nustatyta, kad visokie reklaminiai mirguliavimai ir šokinėjimai nėra efektyvūs ir tik nervina vartotojus) ir dažnai atitinka informacijos ieškančių žmonių poreikius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aukciono būdu pardavinėjamas reklamines nuorodas, kurios pateikiamos prie paieškos rezultatų, dar elektroninio verslo miražų laikais sugalvojo kompanija “Overture” (www.overture.com). Atrodė, kad šis verslo modelis išsisklaidys kaip dūmas kartu su kitais “.com” eros pažadais. Tačiau išradimas pasirodė esąs gyvybingas: “Overture” jį sėkmingai įsiūlė didelėms Voratinklio svetainėms, pavyzdžiui, “Yahoo!” ir “MSN.com”, kartu dalydamasi gaunamomis pajamomis. Raktažodžių pardavinėjimas ne tik pavertė “Overture” pelninga - ji viena sparčiausiai augančių interneto kompanijų. Pirmojo šių metų ketvirčio pajamos sudarė 225 mln. dolerių - 57 proc. daugiau, nei lygiai prieš metus.

REKLAMA

“The Economist” tokią sėkmę aiškina interneto bumo padariniais: kai nebeliko laisvo kapitalo, reklamuotojai prarado norą kišti pinigus į dažnai ignoruojamas reklamines antraštes ir ėmė ieškoti efektyvesnių reklamavimosi internete būdų. Mokamos paieškos nuorodos atkreipė dėmesį pačiu laiku.

REKLAMA

Didžiausi naujosios reklamos rinkos žaidėjai - “Overture” ir “Google”. “Google” skelbiasi turinti jau 100 000 reklamos davėjų, “Overture” - 88 000. Manoma, kad lemtingas jų susirėmimas įvyks vadinamosios “į turinį nutaikytos reklamos” mūšio lauke. Tai dar naujesnė reklamos forma, leidžianti susieti reklamos davėjų nuorodas ne su konkrečiais paieškos raktažodžais, bet su tinklapių turiniu. Speciali programinė įranga “išdistiliuoja” interneto svetainės turinį į svarbiausius raktažodžius ir susieja juos su užsakovo reklama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Abi kompanijos kovai už milijardus kraunančius raktažodžius telkia papildomas pajėgas: antai “Google” neseniai įsigijo dvi kompanijas - su tinklapių turiniu susietos reklamos programinės įrangos sprendimus kuriančią “Applied Semantics” ir asmeninius interneto dienoraščius (weblogs) siūlančią “Pyra Labs”. Pastaroji turėtų paruošti papildomą vietą “Google” reklamai skelbti.

“Overture” savo ruožtu įsigijo interneto paieškos veteranę “Alta Vista” ir Norvegijos kompanijos FAST paieškos sprendimų antrinę įmonę. Savuosius su tinklapių turiniu susietus reklamavimosi sprendimus “Overture” žada pateikti rinkai dar šiais metais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų