Pirmą kartą Rusijos ir JAV bendros gamybos automobilis nebebus įvertintas doleriais. Kompanijos "GM-AvtoVAZ" įžengimas į euro zoną šią savaitę tapo dar viena priežastimi pakelti jos vienintelio gaminio - automobilio "Chevrolet-Niva" - kainas, remdamasi Rusijos dienraščio "The St. Petersburg Times" duomenimis.
Kai kompanija "GM-AvtoVAZ" pernai atidarė savo gamyklą Toljatyje, ji pagaliau rinkoje pristatė prieinamos kainos Rusijoje pagamintą kokybišką automobilį. Pirminė visureigio kaina yra 8 tūkst. JAV dolerių, tačiau didėjant paklausai jis pabrango iki 8,5 tūkst. JAV dolerių. Kainos pakėlimą kompanija paaiškino tuo, kad pagerintas automobilio dizainas.
Dabar skaičius liko toks pat, tik šalia jo esantis simbolis pasikeitė iš JAV dolerio į eurą. Pavertus į rublius, automobilio kaina pakilo dar 14 proc.
Bendrovės "GM-AvtoVAZ" atstovas Vladimiras Derbeniovas nemano, kad šis pakeitimas atbaidys klientus. "Nuo spalio mėnesio prekyboje pasirodys patobulintas "Chevrolet-Niva" modelis su keturiais didžiausiais pokyčiais" - teigė jis.
O pokyčiai yra šie: nauja generatoriaus juosta, elektroniniu būdu reguliuojami veidrodėliai, vairo stiprintuvo stulpelio aušinamasis skystis ir nauja dujų išmetimo sistema. Tai kainuos papildomai 1,23 tūkst. JAV dolerių, kuriuos klientai turės sumokėti.
Paklaustas, kodėl kompanija nusprendė nurodyti kainas eurais, o ne paprasčiausiai padidinti jas doleriais, V. Derbeniovas atsakė, jog jie seka rinką. Pavyzdžiui, bendrovė "Ford" perėjo prie euro dar vasario mėnesį.
"Ford", įmonėje netoli Sankt Peterburgo gaminanti "Focus" modelius, importuoja dalis, kurios sudaro beveik 80 proc. viso automobilio vertės. Tuo tarpu "GM-AvtoVAZ" sakė, kad 60 proc. "Chevrolet-Niva" dalių pagamina bendrovė "AvtoVAZ", o likusius 40 proc. - kiti Rusijos tiekėjai.
"Mes geriname automobilio kokybę, naudojame modernias dalis, pagamintas Vakaruose, bet surinktas Rusijoje, - teigė V. Derbeniovas. - Taip pat ir jų kainos yra pervestos į eurus".
ELTA