JAV bendrovė “Canesta” San Diege vykstančioje kompiuterinės grafikos ir interaktyviųjų technologijų parodoje “Siggraph 2003” (www.siggraph.org/s2003/) pristatė mobiliesiems telefonams, kišeniniams kompiuteriams ir kitiems nešiojamiesiems įrenginiams skirtos virtualios klaviatūros prototipą, kuris naudodamasis šviesos spinduliais stalo ar kito lygaus paviršiaus plokštumą paverčia visaverte QWERTY klaviatūra.
“Canesta” (www.canesta.com) skelbia pradėsianti tiekti rinkai virtualios klaviatūros mikroschemas 2004 m. Pasak kompanijos atstovų, Japonijos bendrovė NEC ir keletas JAV gamintojų jau pradėjo paruošiamuosius šios “Canesta” technologijos integravimo darbus ir planuoja pateikti rinkai su ja suderinamus kišeninius kompiuterius bei telefonus 2004-2005 m.
Savus projekcinių klaviatūrų sprendimus plėtoja dar kelios kompanijos - JAV bendrovė “Virtual Devices”, Izraelio “Developer VKB” ir Švedijos “Senseboard Technologies”. “Canesta” sukurta mikroschema susideda iš trijų svarbiausių dalių: infraraudonosios šviesos šaltinio, projektuojančio spindulių pluoštą ant lygaus paviršiaus, pirštų judesius sekančio daviklio ir regimos raudonos šviesos projektoriaus, sukuriančio QWERTY klaviatūros atvaizdą. Vartotojui “spaudant” ant paviršiaus projektuojamus klavišus daviklis stebi šviesos atspindžius, o mikroprocesorius juos paverčia elektriniais paspaudimų signalais. Pasak “Canesta”, tereikia tik 10 minučių, kad vartotojas įgustų naudotis virtualia klaviatūra. Vienintelis reikalavimas - kad paviršius, ant kurio vaizduojami klavišai, būtų lygus ir neužgriozdintas.