Euro kursas taip pakilo JAV dolerio atžvilgiu, kad naujus prabangius automobilius perkantys vokiečiai gali pradėti taupyti pinigus reimportuodami Vokietijoje pagamintas transporto priemones iš Jungtinių Valstijų.
Galbūt taupumas ir nėra būdingas asmenims, kurie moka 450 tūkst. eurų už naujausią "Porsche" sportinį modelį. Tačiau importuojant šį automobilį iš JAV, galima sutaupyti 60 tūkst. eurų ir už juos nusipirkti dar ir visureigį.
"Smarkus JAV dolerio nuvertėjimas vis labiau didina automobilių kainų skirtumus tarp JAV ir Vokietijos, - teigė Ferdinandas Dudenhoefferis (Ferdinandas Dudenhioferis), vadovaujantis Vokietijos automobilių rinkos tyrimų centrui CAR ir prognozes skelbiančiai bendrovei "B&D Forecast". - Galima sakyti, jog pirkdami "Porsche Carrera GT" Jungtinėse Valstijose, kartu su ja nemokamai gaunate "Porsche Cayenne".
1999 metais įvestas euras iš pradžių JAV dolerio požiūriu smuko. Tačiau pastarosiomis savaitėmis bendrosios valiutos kursas pasiekė rekordiškai aukštą lygį ir verčia eksportuotojus arba didinti kainas doleriais (to daryti automobilių gamintojai nenori), arba aukoti pelną.
Pasak F. Dudenhoefferio, jei euro brangimas tęsis kitus 12 mėnesių, "Porsche", "Rolls-Royce" ir kitos Europos prabangių automobilių gamintojos turėtų pamąstyti apie reimporto bangą, kuri gali pakenkti verslui jų pačių prekybos atstovybėse.
"B&D Forecast" skaičiavimais, esant 1,3 JAV dolerio už eurą keitimo kursui, prabangūs "Rolls-Royce Phantom", kuriuos gamina Miunchene įsikūrusi BMW, JAV ir Vokietijoje atitinkamai kainuotų 285,5 tūkst. ir 370 tūkst. eurų.
Euras, kuris per pastaruosius du mėnesius JAV dolerio atžvilgiu pabrango daugiau kaip 10 proc., ketvirtadienio prekybos sesijos metu kainavo 1,2625 dolerio.
Kylant euro kursui galima sutaupyti ir perkant ne tokius brangius modelius, pavyzdžiui, didžiausios Europoje automobilių gamintojos "Volkswagen AG" sedaną "Phaeton". Teigiama, kad įsigyjant "Phaeton" su 4,2 litro V8 varikliu Jungtinėse Valstijose galima sutaupyti apie 16 tūkst. eurų.
Vis dėlto, anot ekspertų, "juodosios" reimporto rinkos įtaka Vokietijos automobilių sektoriui bus gana menka. "Kalbame apie labai mažą itin prabangių automobilių rinkos dalį, galbūt (sudarančią) 1 proc. (visos rinkos)", - teigė vienos Vokietijos automobilių gamintojų organizacijos atstovas.
“Reuters”-ELTA