• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių turguje - atostogų nuotaikos

Irena ZUBRICKIENĖ

- Jeigu ir toliau prekyba nenaujais automobiliais vyks taip vangiai, kaip per pastarąsias porą savaičių, kažin ar pirksime naujas kuprines savo vaikams naujųjų mokslo metų proga, - juokavo Marijampolės automobilių turguje pakalbintas marijampolietis Gintaras Naujokas (32 m.), bene šešerius metus užsiimantis iš Vokietijos pargabentų nenaujų automobilių prekyba. - Pesimistai sako, kad iš turgaus jau reiks bėgti, optimistai prognozuoja, kad po poros mėnesių vėl sugrįš aktyvios darbymetės nuotaikos.

REKLAMA
REKLAMA

Nauja muitų tvarka

Tokias automobilių prekeivių nuotaikas automobilių turguje padiktavo nuo liepos 24 dienos Rusijoje įsigaliojusi nauja automobilių apmuitinimo tvarka. Rusijos vyriausybė padidino importo muitus prieš 3-7 metus pagamintoms mašinoms, jeigu jas į šalį įveža fiziniai asmenys. Tokiu būdu smarkiai išaugus galutinei prekės kainai, į Rusiją turėtų patekti mažiau užsieninių automobilių iš Lietuvos, kaip to ir siekia Rusijos automobilių gamintojai bei oficialūs užsienio gamintojų atstovai. Iki naujosios muitų tvarkos į Rusiją iškeliaudavo apie 80 procentų Lietuvos turguose įsigytų nenaujų vakarietiškų automobilių, kuriuos mūsų šalyje nusipirkdavo Rusijos gyventojai. (Dabar - 30 procentų.)

REKLAMA

- Jau ne pirmas kartas, kai mus gąsdina ir spaudžia visokiais būdais ir prognozuoja, kad visai numarins, bet praeina bumas, o mes - vis dar gyvi! Ir tiek pat turtingi, kaip buvome iki šiol! - smagiai nusiteikęs šmaikštavo Marijampolės turguje taip pat nuolat prekiaujantis vilkaviškietis Rolandas Macijauskas (42 m.).

REKLAMA
REKLAMA

Prekybos gudrybės

Automobilių prekeiviai pasakojo, kad prieš liepos 24-ąją, kai ir rusai, ir lietuviai jau žinojo apie artėjančią naują muitų tvarką, Marijampolės automobilių turguje jautėsi sumaištis - esą iš Rusijos atvykę pirkėjai tiesiog tyčiodavosi iš lietuvių pardavėjų. Rusai buvo plūste užplūdę turgų tikėdamiesi dar suspėti išsivežti kuo daugiau pigesnių prekių. Mašinų pardavėjai į tai sureagavo irgi optimistiškai - aktyvus turgus vykdavo bene kiekvieną savaitės dieną ir būdavo eksponuojama per 5 000 automobilių. Tačiau rusai gudravo: sukdavo ratus aplink tuos pačius automobilius, bet pirkti jų neskubėjo - laukė, kad kantrybės netekę lietuviai, grėsmingai artėjant liepos 24-ajai, smarkiai sumažins kainas. Būtent tomis dienomis Marijampolės turguje iš tikrųjų vyravo 300-600 litų žemesnės automobilių kainos, nes pardavėjai, baimindamiesi, kad rusų pirkėjai netrukus gali visai pradingti, skubėjo išparduoti turimas mašinas. Neretai - be jokio tikėtosi pelno. Pirkėjai labiausiai vertino "Volkswagen", "Opel", "Audi", "Ford", "Renault" markių automobilius. (Marijampolės turguje populiariausios Vokietijoje, Prancūzijoje, Japonijoje pagamintos mašinos.)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Turgaus diena - penktadienis

Dabar aktyviausia diena Marijampolės automobilių turguje - penktadienis. Apie tai skelbia reklamos, vieni kitiems perduoda "turgaus vilkai". Anksčiau aktyvios automobilių žvalgytuvės ir prekyba vykdavo dvi tris paras. Žinovų teigimu, dabar atvykusiesiems šeštadienį belieka tik akimis įvertinti didžiulį ištuštėjusį turgaus aikštės plotą. Pastarąjį penktadienį pirkėjams buvo siūloma apie 2 000 mašinų, iš kurių jie nupirko apie 300 (tiek ar šiek tiek mažiau automobilių būdavo nuperkama vadinamosios didžiosios mašinų prekybos krizės Marijampolėje metais - prieš 13-14 metų). Nors naujoji muitų tvarka jau taikoma, didžioji dalis automobilių - apie 100 - vis tiek iškeliavo į Rusiją. Apie 70 automobilių įsigijo Lietuvos gyventojai, 40 - baltarusiai, po keletą mašinų - kirgizai, ukrainiečiai, estai. Nuo prekybos lyderių rusų nedaug teatsiliko Marijampolę pastaruoju metu itin pamėgę Kazachstano gyventojai, kurių kol kas nestabdo jokie padidinti muitai. Jie nupirko apie 80 automobilių. Beje, šie užsieniečiai, iš kurių marijampoliečiai dabar tikisi daugiausia, prieš keletą mėnesių pradėjo praktikuoti naują nupirktų automobilių parsigabenimo į savo šalį būdą - traukiniu. Kazachai kooperuojasi vienas su kitu ir samdo visą traukinio vagoną. Specializuotuose vagonuose dviem aukštais sutalpinami aštuoni lengvieji automobiliai. Jeigu kompanijon susibūrę kazachai per vieną penktadienį nenusiperka visų aštuonių automobilių pagal savo norą (pageidauja 1990 - 1992 metų gamybos mašinų), kitoms dienomis apvažinėja kituose Lietuvos miestuose veikiančius turgus ir kitą penktadienį vėl sugrįžta į Marijampolę. Iš čia - traukiniu į namus. Anksčiau kazachai tuos puspenkto tūkstančio kilometrų į tėvynę įveikdavo nusipirktais automobiliais. Grįžę prekeiviai pasakodavo, kad ne vienas jų tapdavo reketininkų ir kitokio plauko nusikaltėlių aukomis. Pastaruoju metu kazachai mėgsta savo prekes parsigabenti ir Lietuvoje pasamdytais autovežiais - tai dar viena galimybė užsidirbti nenaujų automobilių verslą Lietuvoje praskynusiems marijampoliečiams.

REKLAMA

"Auksinių" laikų nostalgija

- Kol kas iš kazachų dabar daugiausia ir tikimės, - neslėpė automobilių prekeiviai. - Jie duoda pelno ir mūsų gyventojams, kurie nuomoja kambarius atvykusiems užsieniečiams, ir oficialiai mieste veikiantiems viešbučiams, ir maitinimo įstaigoms bei autoservisams. Kazachų valdžia kol kas neseka Rusijos pavyzdžiu ir apynasrio dėvėtų automobilių prekybai nekabina. Vis dėlto "auksinius" laikus, kai per vieną savaitę Marijampolėje būdavo nuperkama per 1 000 automobilių, prisimename su nostalgija.

REKLAMA

Tokios aktyvios prekybos, kokia buvo keletą pastarųjų metų iki šių metų liepos 24-osios, marijampoliečiai nebesitiki. Gausiausiam ir dėkingiausiam pirkėjų būriui - rusams - brangiau apmuitinami automobiliai dabar kainuoja 1,5-2 tūkstančiais JAV dolerių daugiau nei iki naujosios muitų tvarkos. Vis dėlto marijampoliečiai nemano, kad rusai atsitrauks ilgam - esą greičiausiai apsipras, kaip visada apsiprantama išgirdus apie padidėjusias kainas įvairiose srityse, ir sugrįš į pamėgtą ir puikiai pažįstamą Marijampolę. Išradingumu nesiskundžiantys suvalkiečiai automobilių prekeiviai tikisi, kad ne mažiau išradingi rusai sugebės susirasti įvairių kelių, kaip meluojant ir sukčiaujant "apeiti" Rusijos vyriausybės nustatytą muitų tvarką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prekeiviai - optimistai

- Šiandieninės turgaus nuotaikos - pesimistinės, tačiau neužmirškime, kad dabar vasara - atostogų metas, - priminė automobiliais prekiaujantis marijampolietis Vaclovas Platūkis (51 m.). - Griežtai atostogauja ir Vokietijoje automobilių verslą sukantys prekeiviai - tuščios visos aikštelės, uždaryti autoservisai. Užtenka ir mums dirbti be atostogų - trejus metus neturėjau nė vienos dienos be darbo rūpesčių. Kaip atostogausi, kai pinigai į rankas patys eina? Turiu minty praėjusią vasarą. Dabar jau ir žmonos dairosi į kitus - mažiau užimtus. Anksčiau jos, būdavo, laukia, kad tik daugiau pinigų parneštume į namus, o dabar jau sako, kad pinigai laimės neatneša - esą kas iš jų, jeigu žmoniškai pailsėti negali. Paatostogausime, pailsėsime visi kartu, o rudenį, žiūrėk, ir gudrieji ruseliai sugrįš su pilnomis piniginėmis. Rusijoje pinigų žmonės turi - nori ir įvaizdį gerą turėti!

Tačiau ne visi tokie optimistai. Dėl nepalankių verslo sąlygų jau bankrutavo kitados garsus Rietavo turgus, buvo uždarytas Šiaulių automobilių turgus. Išradingi lietuviai atrado, kad atpigus doleriui automobilių galima atsivežti ir iš Jungtinių Valstijų. Į Klaipėdos jūrų uostą jau atplaukia laivai, prikrauti konteinerių su automobiliais. Nenaujų automobilių iš JAV importas šiemet padidėjo net 4 kartus. Automobilio atplukdymas per Atlantą kainuoja iki 1 200 dolerių. O patys automobiliai, ypač daužti, JAV palyginti pigūs. Suremontuoti jie irgi keliauja į Rusiją bei kitas Rytų šalis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų