Mokamų interneto paieškos rezultatų skelbimu besiverčianti JAV kompanija “Overture” (www.overture.com) už 140 mln. dolerių įsigijo interneto paieškos veteranę “AltaVista” (www.altavista.com).
Jaunajai interneto vartotojų kartai, ko gero, mažai ką sakantis prekinis ženklas “AltaVista” prieš penketą metų buvo labai gerai žinomas. “AltaVista” vadinama interneto paieškos pioniere. 1995 m. kompanijos “Digital Equipment” įkurta interneto paieškos sprendimų bendrovė užpatentavo ne vieną technologiją, ilgainiui tapo pačia populiariausia Voratinklio “šukavimo” svetaine. Nuolatinių “AltaVista” lankytojų skaičius buvo pasiekęs beveik 65 milijonus.
Sėkmė nuo jos nusigręžė po to, kai kovoje dėl paieškos paslaugų rinkos pradėjo pirmauti “Yahoo!”ir “Google”. “AltaVista” nesugebėjo įveikti itin gausią indeksuotų interneto tinklapių bazę sugebėjusiai sukurti “Google” ir pastaraisiais metais nefigūravo tarp paieškos lyderių. Šiuo metu “AltaVista” bendrovėje dirba 250 žmonių, paieškos rezultatai pateikiami 25 kalbomis, tarp jų ir lietuviškai.
“Overture” aptarnauja reklamos užsakovus, kurie nori, kad nuorodos į jų tinklapius būtų rodomos paieškos vartotojams pateikiamų rezultatų sąrašo pradžioje. 2002 m. pabaigoje “Overture” turėjo apie 80 tūkstančių klientų, skelbiančių mokamas nuorodas įvairiuose paieškos įrankiuose ir specializuotose svetainėse.
Bendrovės specialistai mano, kad “AltaVista” paieškos algoritmas gerai dera su komercinės interneto paieškos koncepcija. “Overture” ketina paversti “AltaVista” savotišku bandymų poligonu, kuriame naujos komercinės paieškos technologijos bus išbandomos realiomis interneto sąlygomis. “AltaVista” turėtų pasitarnauti ir kaip “Overture” rinkodaros įrankis.