• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2990 5536

Klausimai - atsakymai

"Autosalonuose neretai siūlomos visiškai vienodos mašinos, besiskiriančios tik tuo, jog vienose įmontuotos mechaninės, o kitose - automatinės pavarų dėžės. Kas geriau? Ar būna automobilių, kuriuose būtų ir rankinės, ir automatinės pavarų dėžės?"

REKLAMA
REKLAMA

Yra automobilių su "dvigubu" variantu, bet tik vienetiniuose, superbrangiuose egzemplioriuose - tai labai sudėtinga techniniu požiūriu. O skirtumą tarp dviejų pavarų dėžių tipų bendrais bruožais galima nusakyti taip: jei jūs esate tolimų kelionių mėgėjas, geriau rinktis mašiną su mechanine pavarų dėže: automobilio maksimalus greitis šiek tiek didesnis, ekstremaliomis sąlygomis (pavyzdžiui, kalnų keliuose) jūs galite griebtis stabdymo varikliu, turite daugiau šansų išvažiuoti iš klampynės. Galiausiai nors šiuolaikiniai automobiliai beveik neturi problemų dėl akumuliatoriaus, starterio ar uždegimo sistemos, visada turėsite galimybę užvesti mašiną buksyruojant.

REKLAMA

Automatinės pavarų dėžės patogesnės miesto sąlygomis (ypač tai juntama patekus į automobilių kamštį - nereikia nuolat "mindžioti" pedalų ir perjunginėti pavaros). Laisva būna kairė koja (kas nėra jau taip svarbu) ir dešinė ranka (o tai labai svarbu, ypač jei su jumis važiuoja žavi keleivė).

REKLAMA
REKLAMA

"Ar tiesa, kad moterys apgirsta greičiau nei vyrai? Jei taip, tai kodėl?"

Skrandžio fermento, skaidančio alkoholį, moters organizme išsiskiria mažiau nei vyro. Dėl to didesnis neišskaidyto alkoholio kiekis patenka į kraują ir nuo vienodo išgerto kiekio moterys paprastai apgirsta greičiau nei stipriosios lyties atstovai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Kodėl moteriškuose drabužiuose sagos įsiūtos kairėje pusėje? Prisipažinsiu, šį skirtumą pastebėjau tuomet, kai draugė apsivilko mano marškinius ir man teko gerokai pavargti, kol galėjau atsagstyti sagas".

Viena iš teorijų šiuo klausimu aiškina, kad vyrai visada rengdavosi patys, o kadangi dauguma vyrų - dešiniarankiai, tai abiem rankom užsisagstyti buvo lengviau, jei sagos - dešinėje pusėje. Moterys paprastai turėjo tarnaites, kurios padėdavo joms apsirengti. Ir vėlgi, kadangi dauguma žmonių - dešiniarankiai, tai tarnaitėms būdavo lengviau užsagstyti šeimininkei sagas, įsiūtas kairėje pusėje. Na, o šeimininkui, aišku, būdavo lengviau atsagstyti ir išrengti tarnaites. Kita teorija: vyras privalo visuomet būti pasiruošęs ištraukti ginklą - kardą ar špagą, dėl to jo ranka turėjo būti laisva ir nesušalusi. O kur ją geriau sušildyti, jei ne užantyje (prisimenate žymiąją Napoleono pozą)? O dėl kairiosios pusės moterims, tai ji siejasi su tuo, jog kūdikis nešiojamas įprastai kaip tik ant kairės rankos, o laisva dešiniąja ranka lengviau atsisagstyti kairėje pusėje įsiūtas sagas.

REKLAMA

"Žinoma, jog mylintis širdies ritmas padažnėja. Norėtųsi sužinoti - ar tai dėl susijaudinimo, ar dėl fizinio krūvio? Ir svarbiausia - kiek kalorijų sudeginama lytinio akto metu ir ar galima "sublogti" intensyviai mylintis?"

Širdis stipriau plaka dėl hormonų, vadinamų katecholaminais, įtakos, tad padažnėjęs pulsas yra "cheminio", o ne "fizinio" pobūdžio. Seksas toli gražu ne aerobika ir kalorijų sudeginama nedaug: pavyzdžiui, jei mylitės vieną valandą, galite netekti apie 250 kalorijų. Daugiau energijos sunaudojama orgazmo metu - 400 kalorijų per valandą, bet juk jis trunka daugiausia 15 sekundžių. Taigi norint suliesėti reiktų imtis kitokių priemonių arba mylėtis vietoj vakarienės (juk net ir pakankamai kukli vakarienė turi kone 1 000 kalorijų).

REKLAMA

"Esu girdėjęs, jog vien pažvelgus į garažo grindis galima spręsti apie mašinos būklę. Į ką konkrečiai reikia žiūrėti?"

Į dėmes po automobiliu. Gelsvai žalios arba mėlynos balutės liudija apie aušinimo skysčio nutekėjimą iš vėsinimo sistemos. Riebios rudos dėmės po varikliu - tepalo nutekėjimas iš variklio. Rusvos alyvos dėmės po priekine automobilio dalimi rodo, jog netvarkinga pavarų dėžė arba vairo mechanizmas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jei mašinoje įrengtas kondicionierius, tai net ir sausu oru iš jo gali lašėti vanduo, bet tai visiškai normalu. Beje, pasivažinėjus automobiliu po purvyną, iš jūsų mašinos gali ištekėti toks purvo koktelis, kad įžiūrėti jame tepalo ar aušinimo skysčio lašelius tiesiog neįmanoma.

"Man dažnai tenka skraidyti lėktuvu tolimais maršrutais. Kiekvieną tokią kelionę "lydi" galvos ir sąnarių skausmai, kurie visiškai mane išsekina. Kaip padidinti "organizmo pasipriešinimą"?"

Problema yra ne jūsų organizmo silpnumas. Kiekviename lėktuve yra didelis oro ir erdvės deficitas. Angliarūgšties dujų kiekis viršija normą 30 kartų, nors kondicionieriai veikia pilnu pajėgumu. Tad nenuostabu, kad vyksta organizmo dehidratacija, jūs jaučiate mieguistumą, rankų ir kojų sąnarių skausmą. Štai keletas patarimų, padėsiančių lengviau "pakelti" skrydžius: pasistenkite (jei skrendate ne pirmąja klase) rezervuoti vietas greta praėjimo, kad skrydžio metu galėtumėte ištiesti kojas, kas 40-50 minučių išgerkite stiklinę sulčių ar mineralinio vandens, negerkite alkoholinių gėrimų, nes lėktuve organizmą jie dehidratuoja žymiai stipriau nei žemėje. Išvengti skausmo kaklo srityje jums padės speciali pagalvė, kurią galima įsigyti oro uoste. Įsijunkite ventiliatorių, esantį virš jūsų kėdės, pilnu pajėgumu. Kartą per 1,5-2 valandas atlikite paprasčiausius pratimus neatsistodamas iš savo krėslo: pasitempkite, keletą sykių pasilenkite pirmyn, pasisukiokite liemeniu į šalis. Daugelis mano, kad idealiausias būdas įveikti nepatogumus - miegoti skrydžio metu, tačiau juk galite užmigti nepatogia poza ir nubudęs jausitės tarsi sulaužytas. Geriau pasiimkite į kelionę įdomią knygą ar užmegzkite pažintį su malonia bendrakeleive.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų