• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žada palengvinti gyvenimą – palengvina piniginę

Patikliuosius sukčiai mulkina ne tik telefonu ar internetu, bet ir gyvu žodžiu.

Patikliuosius sukčiai mulkina ne tik telefonu ar internetu, bet ir gyvu žodžiu.

REKLAMA

Neseniai išplatinta informacija apie palangiškę senutę, kurios visas santaupas išnešė „Sodros“ darbuotoja prisistačiusi ir gyvenimą palengvinti žadėjusi moteris. Tokios „geradarės“ jau pasibeldžia ir į panevėžiečių namus.

REKLAMA
REKLAMA

Domėjosi viskuo Garbaus amžiaus panevėžietė, laukdama ateinančios giminaitės, pro buto duris žvilgtelėjo į laiptinę. Ją tuoj užkalbino ten stovėjusi aukšta šviesiu paltu vilkinti moteris. Prisistačiusi „Sodros“ darbuotoja, ji pradėjo klausinėti pensininkės, kaip ši gyvenanti, ar neturinti kokių nusiskundimų, ar galinti pati susitvarkyti namus. Senutė pakvietė užeiti į vidų.

REKLAMA

Viešnia domėjosi viskuo, gyrė tvarkingus kambarius, klausinėjo, kas padeda juos tvarkyti, kas lanko, ar pensijos užtenka mokesčiams, vaistams, ar nereikia pagalbos. Senutė į klausimus atsakinėjo nuoširdžiai, nė nepasidomėjusi viešnios asmenybe. Kai suskambo telefonas ir giminaitė pasakė jau ateinanti, viešnia skubiai atsisveikinusi išėjo.

Tik po kurio laiko pensininkė, prisimindama pokalbį su nepažįstamąja, griebėsi už galvos ir nutarė nueiti į „Sodros“ Panevėžio skyrių pasiteirauti, ar tikrai galėjo būti aplankyta šios įstaigos darbuotojos. Tačiau išgirdo tikinimą, kad „Sodros“ darbuotojai į namus nevaikšto. Moterį aplankiusioji ir gyvenimu susidomėjusioji galėjo būti tik apsimetėlė.

REKLAMA
REKLAMA

Norėdama ką nors pranešti savo klientams, „Sodra“ jiems siunčia laiškus. Labai retais atvejais gali paskambinti telefonu. Į namus darbuotojai niekada neina, netvarko jokių piniginių reikalų, žmonių gatvėse nestabdo, nesiūlo sutarčių dėl pensijų padidinimo, nereikalauja asmens duomenų. Tik ypatinga proga „Sodros“ informacijos skyriuje dirbančioms specialistėms pensininkė sakė seniai žinanti, kad negalima tikėti telefonu skambinančiais ir vaikais ar anūkais apsimetančiais žmonėmis. Kai jai toks skambino, iš karto numetė ragelį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bet kad į namus gali ateiti apgavikė, nebuvo net pagalvojusi. Laimei, po kambarius šniukštinėjusi atėjūnė nieko nespėjo pavogti. Atėjusi į „Sodrą“ pensininkė paprašė darbuotojų visus vyresnius žmones perspėti, kad nepatikėtų apsimetėliais, neužkibtų ant apgavikų kabliuko.

„Jokiais atvejais „Sodros“ darbuotojai į namus neužsuka, apie pajamas ir pragyvenimą neklausinėja, padėti nesisiūlo. Vienintelė išimtis – skyriaus vadovai į namus vyksta sveikinti šimto metų sulaukusių pensininkų. Bet ir tuo atveju iš anksto tariamasi su jubiliato artimaisiais, derinamas laikas“, – sako „Sodros“ Panevėžio skyriaus vyriausioji specialistė Vaiva Mockevičienė.

REKLAMA

Yra buvę atvejų, kai Sodros“ darbuotojais prisistatę asmenys garbaus amžiaus gyventojams telefonu arba tiesiog sustabdę gatvėje siūlė rašyti prašymus dėl pensijų padidinimo, žadėjo padėti užpildyti dokumentus. „Ypač svarbu, kad žmonės nepasirašinėtų jokių dokumentų, neteiktų asmens duomenų, neleistų apžiūrinėti namų, nes gali skaudžiai nukentėti“, – primena „Sodros“ atstovai. Patiems paprašius Panevėžio socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai namuose lanko ir globoja 250 sergančių, senų, vienišų panevėžiečių. Kaip teigia Socialinių paslaugų centro direktoriaus pavaduotoja Aida Žygelienė, nė pas vieną seną žmogų socialiniai darbuotojai nei iš šio, nei iš to neina, savo pagalbos, globos, papildomų išmokų ar dovanų nesiūlo.

REKLAMA

Tik tuomet, kai pats sergantysis ar jo artimieji kreipiasi į miesto Savivaldybę su prašymu skirti socialinę globą namuose, kai prašymas apsvarstomas, priimamas sprendimas, tik tada ateina specialistas iš Socialinių paslaugų centro.

„Visi mūsų globotiniai savo socialinius darbuotojus žino, pažįsta ir, tikiuosi, su svetimais žmonėmis į kalbas apie savo gyvenimą nesileidžia“, – sako A. Žygelienė.

Jeigu vyresniems žmonėms kyla nors menkiausias įtarimas, svetimų žmonių į namus geriau visai neįleisti, primygtinai įrodinėjantiems, kad jiems būtina užeiti, reikia patarti ateiti tada, kai kartu bus dar kas nors iš artimųjų ar kaimynų. Neprarasti budrumo Pinigus iš neatsargiųjų apgavikai vilioja prisidengdami jų artimųjų, policijos, socialinių darbuotojų vardais, siūlosi padėti pinigus keičiant ar susigrąžinant, siūlo įdarbinti ir panašiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Daug išlaidų pareikalausiantis šildymo sezonas tapo dar vienu sukčių ginklu. Šalies žiniasklaidoje jau buvo aprašytas ne vienas atvejis, kai sukčiai žadėjo pensininkams suteikti papildomų lengvatų, atsiskaitant už šildymą. Ne vienas tuo patikėjęs buvo apvogtas.

Miesto Savivaldybės Socialinės paramos skyriaus vedėjas Viktoras Michailovas sako, kad socialiniai darbuotojai nevaikšto po butus, siūlydamiesi palengvinti žmonėms gyvenimą.

„Į namus ateiname tik pas tuos žmones, kurie kreipiasi į mus patys, skyriui parašo prašymus skirti jiems vienkartines pašalpas arba talonus naudotis pirtimi. Prieš skiriant vieną iš šių paramos rūšių, būtina atlikti buities tyrimą. Tie, kurie kreipėsi, žino, kad pas juos darbuotojai apsilankys. Tačiau pas tuos, kurie į skyrių nesikreipia ir minėtos pagalbos neprašo, skyriaus darbuotojai neateis“, – sako skyriaus vedėjas.

V. Michailovas pataria panevėžiečiams neprarasti budrumo ir nepasitikėti į namus užsukančiais „geradariais“. Pasiūlymų, kuriais žmonės gali susidomėti, sukčiai sugalvoja greitai, kaipmat prisitaiko prie situacijos.

Vitalija JALIANIAUSKIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų