REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Bugatti Veyron“ variklyje skamba 16 cilindrų orkestras. 1001 arklio galios automobilis 100 km/val išvysto per 2,5 sekundės, o jo maksimalus greitis siekia 407 km/val. Automobilio kaina prasideda nuo 1 mln. JAV dolerių.

REKLAMA
REKLAMA

„Volkswagen“ gamykloje gimusi idėja tapo greitkelių „Concorde“ atitikmeniu, rašo „Business Insider“.

REKLAMA

„Bugatti“ gimė XX. a pradžioje, kuomet prancūzas Ettore Bugatti 1909 metais įkūrė automobilių gamybos bendrovę, kuriančia legendines transporto priemones. Deja, dėl nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių 1952 metais įmonė buvo priversta nutraukti veiklą.

„Bugatti“ atgimė devintajame dešimtmetyje, kuomet italas Romano Artoli nutarė kurti superautomobilį EB110. Vis dėto 1995 metais šis eksperimentas žlugo. 1998 metais teises į „Bugatti“ vardą nupirko „Volkswagen“. Netrukus automobilių parodose buvo pristatyti keletas koncepcinių „Bugatti“ modelių. 2001 metais „Volkswagen“ pasiryžo sukurti greičiausią automobilį pasaulyje.

REKLAMA
REKLAMA

„Bugatti Veyron“ gamybos ir bandymų procesai ženkliai skiriasi nuo tradicinės automobilių pramonės.

„Bugatti Veyron“ širdis – 16 cilindrų variklis.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

„Bugatti Veyron“ gamyba prasideda VW Salzgiterio variklių gamykloje.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Ši variklių gamykla yra viena didžiausių pasaulyje.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Visgi „Bugatti Veyron“ varikliai yra surenkami rankomis mažytėje salėje.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Dalys, pagamintos iš titano ir aliuminio yra pristatomos specialiuose lagaminuose, kurie užtikrina saugumą transportavimo metu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Kiekvienas stūmoklis yra pagamintas iš vientiso aliuminio lydinio.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Aiškinant paprastai, „Bugatti Veyron“ variklis yra dviejų V8 variklių junginys.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Vieno variklio gamyba ir surinkimas užtrunka visą savaitę.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Surinktas variklis pirmą kartą buvo išbandytas 2001 metais

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Bandymų metu variklio pajėgumai turi viršyti 1001 arklio galios ribą.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Pirmojo bandymo metu variklio pajėgumai pasiekė 3000 arklio galių ribą. Du trečdaliai šios galios išsiskyrė šilumos pavidalu, todėl kilo gaisras.

REKLAMA

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Kuomet „Bugatti Veyron“ pirmą kartą išriedėjo į bandymų aikštelę ir pasiekė 322 km/val ribą automobilio dujų išmetimo sistema pradėjo spjaudytis beveik dviejų metrų ilgio liepsnomis. Tapo akivaizdu, kad tokie specialieji efektai tikrame kelyje bus draudžiami.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Teko patobulinti aušinimo sistemą. Kiekviename „Bugatti Veyron“ yra įmontuota 10 radiatorių.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Greičių dėžės kūrimas buvo pavestas italų bendrovei „Ricardo“.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

„Bugatti Veyron“ kūrėjams teko sukurti specialią stabdžių sistemą.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

„Bugatti Veyron“ yra apginkluotas milžiniškais keramikiniais stabdžiais.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Stabdžiai gaminami rankomis.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

„Bugatti Veyron“ stabdžiai gali ištverti 982 laipsnių karštį. Vis dėlto gamintojams to buvo negana.

REKLAMA

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

„Bugatti Veyron“ viršijus 200 km/val greitį stabdymo jėgą padidina išsiskleidžiantis galinis sparnas.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Aerodinamines „Bugatti Veyron“ detales gamina kompanija „Heggemann Aerospace“.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Automobilio priekis yra gaminamas iš specialaus nerūdijančio plieno, kuris yra naudojamas kosminių aparatų gamyboje.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

„Bugatti Veyron“ degalų bakas yra sudarytas iš 250 atskirų detalių. Jo gamyba užtrunka tris dienas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Vokietijoje pagamintos dalys yra išsiunčiamos į Prancūziją.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Padangų gamintojams niekada neteko gaminti padangų, kurios būtų skirtos tokiam greitam automobiliui. Šio darbo ėmėsi „Michelin“.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Tradicinė padanga gali būti pagaminta per 30 sekundžių. „Bugatti Veyron“ padangos gamyba užtrunka 1 valandą.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

„Bugatti Veyron“ keturių padangų komplektas kainuoja 17 tūkst. JAV dolerių.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Galutinai automobiliai surenkami „Atelier“ gamykloje, kuri veikia Prancūzijoje.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Išvertus iš prancūzų kalbos žodis atelier reiškia „menininkų dirbtuvės“.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Iš pradžių surenkamos trys atskiros „Bugatti Veyron“ sekcijos, tik vėliau jos būna sujungiamos į vieną automobilį.

REKLAMA

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Anglies pluošto kabina apsaugo abu keleivius nuo galimų sužalojimų.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Prieš surenkant eksterjero detales automobilis yra visapusiškai išbandomas.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Kiekvienas varžtelis yra priveržiamas rankomis. Automobilio gamyba trunka nuo keturių iki penkių savaičių.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Surinktas „Bugatti Veyron“ bandymų metu privalo įveikti 483 km/val ribą.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Pasiekęs maksimalų greitį „Bugatti Veyron“ per sekundę įveikia didesnį atstumą nei standartinis futbolo aikštės ilgis.

REKLAMA

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Važiuojant didžiausiu greičiu „Bugatti Veyron“ kuro bako atsargos išsenka per 12 minučių. Tuo metu automobilis vienam kilometrui įveikti sunaudoja 1,28 litro degalų.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Atlikus bandymus „Bugatti Veyron“ yra dvi dienas poliruojamas.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Prieš išsiunčiant naujam savininkui automobilis yra „aprengiamas“.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

Toks kruopštumas ir rūpestis turi savo kainą. „Bugatti Veyron“ kaina prasideda nuo 1 mln. JAV dolerių.

„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)„Bugatti Veyron“ (nuotr. SCANPIX)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų