REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siekiant plėsti elektromobilių įkrovimo vietas, Susisiekimo ministerija kviečia verslą į tai investuoti savo lėšas. Valstybė dalį paramos žadą tik mažiau populiariose vietose.

Siekiant plėsti elektromobilių įkrovimo vietas, Susisiekimo ministerija kviečia verslą į tai investuoti savo lėšas. Valstybė dalį paramos žadą tik mažiau populiariose vietose.

REKLAMA

Elektromobilių įkrovimo vietų žemėlapį pristatęs susisiekimo ministras Marius Skuodis teigė, kad valstybė yra numačiusi finansų įrengiant stotelių tinklą, tačiau tikimasi, kad verslas didžiąją dalį įrengs savo lėšomis, o paramos prireiks tik mažiau perspektyvioms, tačiau būtinoms įkrovimo vietoms.     

„Ateikite ir darykite čia ir dabar, mes padėsime maksimaliai, kiek tik galime. Pagal žemėlapį žiūrėkite, kur savivaldybė ir valstybė suplanavo, ateikite ir darykite, užsiimkite geriausias vietas. Nereikia laukti, kol valstybė ateis su biurokratija ir su parama“, – žemėlapio pristatyme trečiadienį sakė ministras.

„Ten, kur kažkas liks, bet matysime, kad pagal europinius reikalavimus mes turime įrengti tam tikrą kiekį stotelių, bus valstybės finansavimas, tačiau jis tikrai nebus šimtaprocentinis, nes iš mūsų rinkos analizių matome, kad taip daryti nereikia, kad privatus sektorius yra pasiruošęs tikrai daug investuoti. O ten, kur verslui bus visai neįdomu, bet kažkas turės būti, ten galbūt mes su savivaldybėmis didesne proporcija finansuosime“, – kalbėjo jis.

REKLAMA
REKLAMA

Anot ministro, žemėlapis iki 2030-ųjų turėtų būti orientyras verslui. Jame pažymėti valstybinių kelių ruožai bei vietos, kuriose numatoma įrengti stoteles ar jų parkus. Vietos suderintos su savivaldybėmis ir energetikais.

REKLAMA

Ministerijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra 600 viešųjų elektromobilių stotelių, iki 2025 metų jų skaičius turėtų padidėti iki 1,2 tūkst., o iki 2030-ųjų – iki 6-7 tūkstančių.

„Tai tas skaičius, kuris padengtų visos Lietuvos poreikius, antra tiek turėtų būti privačių“, – sakė M. Skuodis. 

Ministerijos kancleris Ramūnas Dilba teigė, kad dėl geriausių vietų konkuruoti rinkos sąlygomis verslas galės iki šių metų pabaigos.

„Kai kalbame apie geriausias vietas, tai žinoma svarbi yra stotelės vieta ir galia, jas galima pasiimti su mažiausiomis investicijomis“, – sakė jis.

REKLAMA
REKLAMA

R. Dilba sakė, kad vėliau, įvertinus poreikį, kur būtina užtikrinti susisiekimą elektromobiliais, bus teikiami kvietimai paramai, dėl kurios formos ir dydžio dar diskutuojama.

„Pinigų tikrai bus pakankamai, dabar diskutuosime, kokiomis sąlygomis finansavimas bus skiriamas. Be standartinių subsidinių priemonių, matome, kad galimi ir finansiniai instrumentai, tokie kaip ilgalaikė paskola lengvatinėmis sąlygomis, garantijos“, – sakė jis.

Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė priminė, kad nemokamo elektromobilių įkrovimo laikai pamažu baigiasi.

„Nemokamas įkrovimas yra likęs iš praėjusios perspektyvos, tam, kad būtų inspiruojamas elektromobilių poreikis. Nemokamų stotelių nebus, visos, kurios veikia šiuo metu, jos turi penkerių metų galiojimą, kuriam pasibaigus atsiranda rinkos sąlygos“, – sakė ji. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ministerijos duomenimis, Lietuvoje yra šiek tiek daugiau nei 9 tūkst. elektromobilių. Prognozuojama, jog iki 2025 metų jų bus 50 tūkst., o iki 2030-ųjų – bent 240 tūkstančių. Numatoma, kad 45 proc. iš jų bus Vilniuje.

Elektromobilių įsigijimui skatinti iš Modernizavimo fondo iki 2026 metų bus skirta dar 50 mln. eurų paramos – Europos investicijų bankas patvirtino tokią Lietuvos paraišką. Aplinkos ministerija dabar gyventojams skiria 2,5 tūkst. eurų išmoką už įsigytą naudotą elektromobilį arba 5 tūkst. eurų – už naują, o įmonėms – atitinkamai 2 tūkst. ir 4 tūkst. eurų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų