REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo birželio 1 d. Lietuvoje keliuose įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, todėl vairuotojai jau iš anksto yra supažindinami su laukiančiais naujais pokyčiais.

Nuo birželio 1 d. Lietuvoje keliuose įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, todėl vairuotojai jau iš anksto yra supažindinami su laukiančiais naujais pokyčiais.

REKLAMA

Žinių radijo laidoje saugaus eismo ekspertas bei vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas įvertino, kurie KET pakeitimai, įsigaliosantys nuo birželio mėnesio, yra svaribiausi.

Dalelė naujų KET pakeitimų įsigaliojo nuo sausio 1 d., apie tai jau kalbėjome. Tie KET pokyčiai galbūt net buvo šiek tiek reikšmingesni nei dabar žadami. Tai kas visgi naujo bus nuo to birželio mėnesio?

Mano supratimu, galbūt pati didžiausia naujiena, kuri laukia, yra dviračių gatvių atsiradimas, nes tokios sąvokos pas mus kaip ir nebuvo. Tai yra visiška naujiena. Manau, vadovaudamiesi nauju KET pakeitimu, savivaldybės tokias gatves pradės atskirai žymėti.

Išsiaiškinkime, kas yra ta dviračių gatvė.

Aš manau, mes jau girdėjome tam tikrą sąvoką apie lėto, ramaus eismo gatves, kurios, kalbant apie Vilnių, jau dabar yra Vytenio, Naugarduko gatvėse. Berods, vėliau perdaryta ir Baltupių gatvė, kur važiuojamoji dalis buvo susiaurinta. Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius tada sakė, kad aš gatvių nesiaurinu, tik važiuojamąją dalį.

REKLAMA
REKLAMA

Vadinasi, dviračių gatvėse gali būti siaurinama važiuojamoji dalis, automobiliai važiuos žymiai lėčiau, nes iš tikrųjų tada bus ir sunkiau prasilenkti. Manyčiau, kad tokios gatvės gali būti pritaikomos dviratininkams, tačiau čia jau mano spėliojimai, interpretacijos, manau, reikėtų palaukti savivaldybių sprendimo.

REKLAMA

Kalbant bendrai, naujas KET pakeitimas lems tai, kad dviratininkai turės pirmumą, galės važiuoti nevaržomai, mes negalėsime jų lenkti išvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą.

Kokios dar naujovės laukia vairuotojų? 

Viena iš KET naujovių – eismo juostos, pritaikytos maršrutiniam transportui. Viena juosta bus pažymėta A, o kita turės simbolį A+.

Kaip aš suprantu, A juosta galės važiuoti tik maršrutinis transportas. Jeigu taip bus, tai taps pokyčiu, nes dabartine A juosta pagal taisykles gali važiuoti maršrutinis transportas, dviračiai ir mopedai, o šiuo atveju važiuoti šia juosta teisę turės tik maršrutinis transportas, vadinasi, bus apribotas dviraičų ir mopedų eismas.

REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant to, bus juosta A+, kuri įtrauks viską, kas buvo iki šiol, tik atskiromis kategorijomis, tai yra papildomų simbolių nebereikėtų, būtų tik A+, kuri reikštų, kad ta juosta gali važiuoti automobiliai, pažymėti ženklu „neįgalusis“, dviračiai, mopedai, lengvieji keturračiai, motociklai, elektormobiliai ir 4+, kai sėdi keturi keleiviai. 

Kaip manai, ar gerai, kad motociklai važiuos ta juosta?

Vėlgi būtų gerai, kad tai būtų paremta kažkokia argumentacija, žmonės tada labiau tai suprastų. <...> Aš manyčiau, kad taip padaryta dėl to, jog būtų išvengiama tų motociklininkų landžiojimo tarp eilių, kas šiek tiek kelia pavojų ir kai kuriuos vairuotojus gąsdina. Vadinasi, čia stengiamasi motociklininkams suteikti atskirą alternatyvą, kad, žiūrėkite, jūs nelandžiokite, bet imkite atskirą juostą ir ten važiuokite. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip variantas priimtinas, tik darosi šiek tiek baisu, ar ne per daug tų A juostų, kai pradėsime nesuprasti, kas ten gali važiuoti, kas negali. Kitaip tariant, A juosta gali prarasti savo išskirtinumą ir tada nebetektų tos savo pagrindinės užduoties - sudaryti sąlygas viešajam maršrutiniam transportui važiuoti šiek tiek greičiau, negu juda visas automobilių srautas, ir daryti tą viešąją transportą patraukliu. 

Manyčiau, dar vienas svarbus pakeitimas yra tik maršrutiniam transportui skirtas šviesoforo signalas. Čia dar reikėtų pažiūrėti, kaip tai atrodys praktiškai.

Labai keista, kad šviesoforus bus tikslinga įrengti sankryžose, kur įrengta A raide pažymėta eismo juosta, taip pat sankryžose, kur, užtikrinant prioritetą, tikslinga leisti maršrutiniam transportui įvažiuoti į sankryžą anksčiau nei likusiam transporto srautui. Ir tas paskutinis sakinys mane kažkaip truputį išmuša iš vėžių, galvoju, kaip visa tai vyks realybėje. 

REKLAMA

Prisimenu 2019 metus, kai buvo padarytas vienas iš rimtesnių pakeitimų dėl žalios rodyklės. <...> Tas KET punktas buvo panaikintas ir dabar mes į dešinę neretai galime sukti ir tada, kai papildoma sekcija nedega, tiesiog tada, kai dega žalias šviesoforo signalas arba su rodykle tiesiai ir į dešinę. Praėjo jau daugiau kaip 2,5 metų ir vis tik mes dar sankryžose neretai girdime pypsėjimą vienas kitam. 

Vadinasi, per 2,5 metų vairuotojai nesuprato vieno KET punkto, kad dabar jau galime pasukti į dešinę ir tada, kai nedega papildoma sekcija. 

Visą pokalbį galima išgirsti čia: 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų